De Shofar

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De Shofar

Bericht door Mara »

Als ouder(e) denk je dat je je kinderen kunt enthousiasmeren met bepaalde dingen, maar nee.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: De Shofar

Bericht door Habitat »

Allemaal leuk en aardig die topics over corona, maar de echt grote vragen van 2020 zijn nog niet beantwoord:

Hoe gaat het met Philpot en zijn shofar?
Wekt hij nu elke zondag zijn kinderen met de shofar?
En wat vindt zijn gezin er van?

(De inleiding is wat grappend maar ik ben oprecht benieuwd. En misschien een aantal forummers met mij.)
Wellicht dat Philpot zijn ervaringen kan delen :-)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8934
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De Shofar

Bericht door J.C. Philpot »

Habitat schreef:Allemaal leuk en aardig die topics over corona, maar de echt grote vragen van 2020 zijn nog niet beantwoord:

Hoe gaat het met Philpot en zijn shofar?
Wekt hij nu elke zondag zijn kinderen met de shofar?
En wat vindt zijn gezin er van?

(De inleiding is wat grappend maar ik ben oprecht benieuwd. En misschien een aantal forummers met mij.)
Wellicht dat Philpot zijn ervaringen kan delen :-)
Ik zal puntsgewijs antwoorden geven.

Hoe gaat het met Philpot en zijn shofar?
Het heeft me wat moeite gekost om er een geluid uit te krijgen. Je moet je lippen op een speciale manier tuiten. Tot nu toe gebruik ik hem nog niet elke zondag om mijn kinderen te wekken, maar wel af en toe als signaal dat de koffie klaar staat. De rijke symboliek word dus nog niet geheel goed benut, aangezien ik het voor iets banaals als koffiedrinken gebruik :)

Wekt hij nu elke zondag zijn kinderen met de shofar?
Ik beloof bij deze beterschap, en zal dit opnemen in mijn goede voornemens.

En wat vindt zijn gezin er van?
Mijn gezin moet heel wat van mij verdragen, en schikt zich zoals gewoonlijk in het feit dat ze een wat vreemde man en vader hebben.

Ps.
Nu ik er trouwens over nadenk, heb ik mijn gezin er weleens wakker mee gemaakt ook. Was ik vergeten. Volgens mij werd de voorkeur uitgesproken om het geluid op veilige afstand vanaf de trap te produceren, en niet op 1 meter afstand van de slapende.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: De Shofar

Bericht door Bertiel »

:humhihi
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: De Shofar

Bericht door Habitat »

J.C. Philpot schreef:
Habitat schreef:Allemaal leuk en aardig die topics over corona, maar de echt grote vragen van 2020 zijn nog niet beantwoord:

Hoe gaat het met Philpot en zijn shofar?
Wekt hij nu elke zondag zijn kinderen met de shofar?
En wat vindt zijn gezin er van?

(De inleiding is wat grappend maar ik ben oprecht benieuwd. En misschien een aantal forummers met mij.)
Wellicht dat Philpot zijn ervaringen kan delen :-)
Ik zal puntsgewijs antwoorden geven.

Hoe gaat het met Philpot en zijn shofar?
Het heeft me wat moeite gekost om er een geluid uit te krijgen. Je moet je lippen op een speciale manier tuiten. Tot nu toe gebruik ik hem nog niet elke zondag om mijn kinderen te wekken, maar wel af en toe als signaal dat de koffie klaar staat. De rijke symboliek word dus nog niet geheel goed benut, aangezien ik het voor iets banaals als koffiedrinken gebruik :)

Wekt hij nu elke zondag zijn kinderen met de shofar?
Ik beloof bij deze beterschap, en zal dit opnemen in mijn goede voornemens.

En wat vindt zijn gezin er van?
Mijn gezin moet heel wat van mij verdragen, en schikt zich zoals gewoonlijk in het feit dat ze een wat vreemde man en vader hebben.

Ps.
Nu ik er trouwens over nadenk, heb ik mijn gezin er weleens wakker mee gemaakt ook. Was ik vergeten. Volgens mij werd de voorkeur uitgesproken om het geluid op veilige afstand vanaf de trap te produceren, en niet op 1 meter afstand van de slapende.
Leuk om je ervaringen met de shofar te lezen Philpot. En ook goed om te horen dat je gezin het respecteert als je iets nieuws uitprobeert. Dat helpt altijd natuurlijk, maar bij de shofar helemaal :-)

(Er is trouwens nog een vraag die voor het einde van het jaar beantwoord moet worden, maar die hoort in een ander topic. Komt dus nog.)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De Shofar

Bericht door Tiberius »

J.C. Philpot schreef: 25 sep 2020, 17:03 Ik heb eindelijk een klein Shofarretje. Een compromis tussen mij enerzeids, en anderzeids mijn beurs en de buren.

Nu nog oefenen om er geluid uit te krijgen.
Heb je je sjofar bij je op vakantie? Dan kan je vanavond meeblazen. ;)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8934
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De Shofar

Bericht door J.C. Philpot »

Tiberius schreef: 09 aug 2023, 17:58
J.C. Philpot schreef: 25 sep 2020, 17:03 Ik heb eindelijk een klein Shofarretje. Een compromis tussen mij enerzeids, en anderzeids mijn beurs en de buren.

Nu nog oefenen om er geluid uit te krijgen.
Heb je je sjofar bij je op vakantie? Dan kan je vanavond meeblazen. ;)
Ik heb hem niet bij me :humhihi

Ik hoop (als ik haar mee krijg) met mijn dochter te komen zingen.

Heb je al een vermoeden wie ik ben? Ik zat zondag slechts enkele banken van je vandaan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De Shofar

Bericht door Tiberius »

J.C. Philpot schreef: 09 aug 2023, 18:17
Tiberius schreef: 09 aug 2023, 17:58
J.C. Philpot schreef: 25 sep 2020, 17:03 Ik heb eindelijk een klein Shofarretje. Een compromis tussen mij enerzeids, en anderzeids mijn beurs en de buren.

Nu nog oefenen om er geluid uit te krijgen.
Heb je je sjofar bij je op vakantie? Dan kan je vanavond meeblazen. ;)
Ik heb hem niet bij me :humhihi

Ik hoop (als ik haar mee krijg) met mijn dochter te komen zingen.

Heb je al een vermoeden wie ik ben? Ik zat zondag slechts enkele banken van je vandaan.
Jazeker. Wij hebben elkaar een aantal jaren geleden immers ontmoet bij een RF meeting in HIA.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1489
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: De Shofar

Bericht door Bourdon16 »

Tiberius schreef: 09 aug 2023, 18:33
J.C. Philpot schreef: 09 aug 2023, 18:17
Tiberius schreef: 09 aug 2023, 17:58
J.C. Philpot schreef: 25 sep 2020, 17:03 Ik heb eindelijk een klein Shofarretje. Een compromis tussen mij enerzeids, en anderzeids mijn beurs en de buren.

Nu nog oefenen om er geluid uit te krijgen.
Heb je je sjofar bij je op vakantie? Dan kan je vanavond meeblazen. ;)
Ik heb hem niet bij me :humhihi

Ik hoop (als ik haar mee krijg) met mijn dochter te komen zingen.

Heb je al een vermoeden wie ik ben? Ik zat zondag slechts enkele banken van je vandaan.
Jazeker. Wij hebben elkaar een aantal jaren geleden immers ontmoet bij een RF meeting in HIA.
En Philpot heeft hier op het forum natuurlijk ook een profielfoto..
Plaats reactie