Zuinigheid met vlijt...

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Mara »

Orchidee schreef: Altijd je schoenen aanhouden in huis is toch helemaal niet fijn!?
Lekkere pantoffels in de winter is wél fijn natuurlijk Afbeelding
Als ik mijn sneakers aanheb, laat ik die aan. Net als mijn stoere boots.
Die lopen zo heerlijk nl. De andere schoenen trek ik direkt uit.
Ik heb voor in huis Ara slippers met een zacht voetbed.
Geytenbeekje schreef:Volgens mij stofzuigt mijn moeder alleen als er visite komt...
Dat zal toch niet? ;)
Dan zou ze tijdens de lockdown niet gestofzuigd hebben?
Als ik weet dat er iemand komt, geef ik er een extra slinger aan, zodat mijn kinderen dan ook vragen of er bezoek komt.
Als er een enkele kruimel of pluis ligt na het stofzuigen, laat ik die liggen tot de volgende stofzuigronde.
Als er bezoek komt, niet.
Dus wellicht dat jouw moeder dat ook zo doet. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Orchidee »

Ik loop het liefst op mijn blote pootjes
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Orchidee »

Over zuinigheid gesproken
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1106
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Anselmus »

J.C. Philpot schreef:
Zita schreef: Ik vind het juist heel erg ongemakkelijk om mijn schoenen uit te moeten doen. Onlangs nog, want 'we kunnen het vloerkleed niet wassen'. Daar zit je dan op visite met blote voeten. De straten waren kurkdroog. Bij mogelijke baggerschoenen vind ik het nog een iets ander verhaal, al kun je dan ook nog wel verzoeken om goed te vegen en met een bochtje om het vloerkleed heen te lopen.
In Duitsland heeft men leenpantoffels. Als je dan op visite gaat, krijg je leenpantoffels in dat huis. Misschien kun je dat suggereren bij jouw kenissen. Als ze jou vaker op visite willen, schaffen ze mogelijk een paar aan.

Bron: http://berlijn-blog.nl/verduitst/
(punt 3)
Voor ik pantoffels aantrek die anderen ook hebben aangehad.... Echt niet. Als ik weet dat ik mijn schoenen uit moet doen bij mensen, neem ik een paar dikke schone sokken mee die ik dan aantrek. Pantoffels vind ik erg persoonlijk, voeten zonder schoenen ook, dus dan maar dikke sokken. Is ook lekker warm. Ik ben ik iemand die het liefst altijd met schoenen, pantoffels of slippers loopt. Nooit op blote voeten. Ook niet voor een paar meter. Schoenen uit = iets anders aan.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Roos2018 »

In huis lopen wij het jaar rond op blote voeten, en buiten dragen wij teenslippers of sandalen.
Voor schoenen en sokken is het klimaat hier gewoon te warm.
Verder vind ik het sowieso niet prettig om schoenen te dragen, ook niet toen wij nog in NL woonden.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Ik loop het liefst op mijn blote pootjesAfbeeldingAfbeelding
Haha, ik ook. Was overigens volgens de 'mevrouw voor de voeten' ook erg goed voor de pootjes.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie