Zuinigheid met vlijt...

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door J.C. Philpot »

Zita schreef: Ik vind het juist heel erg ongemakkelijk om mijn schoenen uit te moeten doen. Onlangs nog, want 'we kunnen het vloerkleed niet wassen'. Daar zit je dan op visite met blote voeten. De straten waren kurkdroog. Bij mogelijke baggerschoenen vind ik het nog een iets ander verhaal, al kun je dan ook nog wel verzoeken om goed te vegen en met een bochtje om het vloerkleed heen te lopen.
In Duitsland heeft men leenpantoffels. Als je dan op visite gaat, krijg je leenpantoffels in dat huis. Misschien kun je dat suggereren bij jouw kenissen. Als ze jou vaker op visite willen, schaffen ze mogelijk een paar aan.

Bron: http://berlijn-blog.nl/verduitst/
(punt 3)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Ambtenaar »

Zita schreef: Ik vind het juist heel erg ongemakkelijk om mijn schoenen uit te moeten doen. Onlangs nog, want 'we kunnen het vloerkleed niet wassen'. Daar zit je dan op visite met blote voeten. De straten waren kurkdroog. Bij mogelijke baggerschoenen vind ik het nog een iets ander verhaal, al kun je dan ook nog wel verzoeken om goed te vegen en met een bochtje om het vloerkleed heen te lopen.
Ik heb Turkse buren. In hun cultuur is het heel gewoon om schoen thuis uit te doen. Ik pas me netjes aan, als ik bij hen binnenkom. En dat is zeker 2 keer per maand.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door merel »

Orchidee schreef:Dat ligt er maar aanAfbeelding
Ook zo'n gewoonte is om met schoenen aan overal binnen te klossenAfbeelding
Mijn man is dat al helemaal nooit gewend van huis uit en wist niet wat hij meemaakte toen hij bijna 30 jaar geleden met mijn familiegewoonten in aanraking kwam.
Je neemt overal wat van mee is mijn ervaring en ik draag dus ook nooit schoenen in huis, mijn kinderen ook niet, het is dus voor ons echt een "thuiskomen" als we onze schoenen bij de deur uitdoen.
Alls we schoenen aan hebben zijn of voelen we ons op visiteAfbeelding
Ik heb ook een broer die 's morgens zsm zijn schoenen aantrekt en ze zo laat mogelijk vlak voor het naar bed gaan pas uittrektAfbeeldingAfbeelding
Met 2 poesen, 1 hond en een tiener zal de vloer na driekwart jaar best vies zijn.

Beneden lopen wij wel met schoenen, boven niet. Manlief loopt zomer en winter op blote voeten, ook met hardlopen. Sinds maart heeft hij geen schoenen meer aangehad. Het zal hem straks na de corona weer tegenvallen; lange broek en schoenen. En als hij de tuin doet, rijdt hij rustig met de kliko door het huis naar de andere kant. Ik dweil dan een keertje extra :haha
Ambtenaar schreef:
Zita schreef: Ik vind het juist heel erg ongemakkelijk om mijn schoenen uit te moeten doen. Onlangs nog, want 'we kunnen het vloerkleed niet wassen'. Daar zit je dan op visite met blote voeten. De straten waren kurkdroog. Bij mogelijke baggerschoenen vind ik het nog een iets ander verhaal, al kun je dan ook nog wel verzoeken om goed te vegen en met een bochtje om het vloerkleed heen te lopen.
Ik heb Turkse buren. In hun cultuur is het heel gewoon om schoen thuis uit te doen. Ik pas me netjes aan, als ik bij hen binnenkom. En dat is zeker 2 keer per maand.
Ik pas mij ook aan, maar erg prettig en gastvrij vind ik het niet. Ik heb namelijk snel koude voeten en draag bijna altijd pantoffels.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Orchidee »

Met een bochtje om een vloerkleed lopen gaat nog wel maar als je vaste vloerbedekking hebt is het toch een ander verhaal. (ja er zijn nog steeds mensen die vaste vloerbedekking hebben)
Btw: het ging me over viezigheid mee naar binnen brengen zodat je vloer snel erg vuil word en je brengt echt veel vuil en viezigheid mee met schoenen van buiten.
Of je nu een planken, stenen of stoffen vloerbedekking hebt.
Altijd je schoenen aanhouden in huis is toch helemaal niet fijn!?
Lekkere pantoffels in de winter is wél fijn natuurlijk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door merel »

Ik houd zeker niet altijd mijn schoenen aan, maar wij hebben geen regel dat schoenen standaard uit moeten. De kinderen hollen ook vaak naar binnen en weer naar buiten en doen niet altijd hun schoenen uit. Nu lijken zij meer op hun vader, dus hollen veel op blote voeten buiten. Ik ben juist degene die hen continu terug roept om schoenen aan te trekken.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door windorgel »

Orchidee schreef:Met een bochtje om een vloerkleed lopen gaat nog wel maar als je vaste vloerbedekking hebt is het toch een ander verhaal. (ja er zijn nog steeds mensen die vaste vloerbedekking hebben)
Btw: het ging me over viezigheid mee naar binnen brengen zodat je vloer snel erg vuil word en je brengt echt veel vuil en viezigheid mee met schoenen van buiten.
Of je nu een planken, stenen of stoffen vloerbedekking hebt.
Altijd je schoenen aanhouden in huis is toch helemaal niet fijn!?
Lekkere pantoffels in de winter is wél fijn natuurlijk Afbeelding
Thuis heb ik geen schoenen aan (wel slippers), maar op visite vind ik het ongemakkelijk schoenen uit te moeten doen. Heb nl zweetvoeten...
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Orchidee »

Gasten hoeven bij mij ook hun schoenen niet uit te doen hoor, daar ben ik 20 jaar geleden al vanaf gestapt.
Is toch een dingetje in een huwelijk van geven en nemen en gewoonten gewoon eens nader onderzoeken of dat voor iedereen wel zo gewoon is
Mijn man vind het zelfs onbeschoft als je ongevraagd met schoenen van buiten naar binnen dendert, ik niet
Al begrijp ik hem inmiddels wél en heb dingen van hem overgenomen (hij ook van mij)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
ejvl
Berichten: 5738
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door ejvl »

Orchidee schreef: Ik heb ook een broer die 's morgens zsm zijn schoenen aantrekt en ze zo laat mogelijk vlak voor het naar bed gaan pas uittrektAfbeeldingAfbeelding
Ben ik je broer? :slurp
Ik doe namelijk precies hetzelfde. Als ik zonder schoenen loop heb ik binnen een paar minuten pijnlijke voeten, nagenoeg altijd goede schoenen aan, Ecco of anders wandelschoenen.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Geytenbeekje »

ejvl schreef:
Orchidee schreef: Ik heb ook een broer die 's morgens zsm zijn schoenen aantrekt en ze zo laat mogelijk vlak voor het naar bed gaan pas uittrektAfbeeldingAfbeelding
Ben ik je broer? :slurp
Ik doe namelijk precies hetzelfde. Als ik zonder schoenen loop heb ik binnen een paar minuten pijnlijke voeten, nagenoeg altijd goede schoenen aan, Ecco of anders wandelschoenen.
Misschien omdat je dit niet gewend bent ?
ik doe liefst zo laat mogelijk mijn schoenen aan
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4066
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Maanenschijn »

ejvl schreef:
Orchidee schreef: Ik heb ook een broer die 's morgens zsm zijn schoenen aantrekt en ze zo laat mogelijk vlak voor het naar bed gaan pas uittrektAfbeeldingAfbeelding
Ben ik je broer? :slurp
Ik doe namelijk precies hetzelfde. Als ik zonder schoenen loop heb ik binnen een paar minuten pijnlijke voeten, nagenoeg altijd goede schoenen aan, Ecco of anders wandelschoenen.
Hier nog zo'n broer. Mijn Van Bommeltjes zijn onafscheidelijk van mijn voeten.

Over dweilen gesproken, om de twee tot drie dagen gaat hier de stofzuiger en dweil door het huis. En dat is wel nodig met 10 man die in en uit lopen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Geytenbeekje »

Volgens mij stofzuigt mijn moeder alleen als er visite komt...
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zie mijn vrouw het ook meerdere keren per week doen. Van mij mag het wel wat minder, maar ik zeg dat niet al te vaak. De vloer valt niet onder mijn jurisdictie. De scheiding der machten is een groot goed.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door samanthi »

J.C. Philpot schreef:Ik zie mijn vrouw het ook meerdere keren per week doen. Van mij mag het wel wat minder, maar ik zeg dat niet al te vaak. De vloer valt niet onder mijn jurisdictie. De scheiding der machten is een groot goed.
Hahahahaha dat is de verstandigste uitspraak die ik van je heb gelezen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Bertiel
Berichten: 4591
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Bertiel »

heb het idee dat mijn aanstaande ook nauwkeuriger is dan ikzelf in het stofzuigen.
over een aantal weken kan ik hier meer over vertellen.
Ramen geeft ze dan weer minder om dan ik, denk dat ik me ga aanpassen :D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4066
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Maanenschijn »

J.C. Philpot schreef:Ik zie mijn vrouw het ook meerdere keren per week doen. Van mij mag het wel wat minder, maar ik zeg dat niet al te vaak. De vloer valt niet onder mijn jurisdictie. De scheiding der machten is een groot goed.
Afbeelding
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie