Zuinigheid met vlijt...

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Orchidee »

Wowww @DDD, idd respect en een diepe buiging voor die hulp!
Ik zou het haar niet nadoen
Ik vind 1 x in de 2 weken de vloeren (marmer bij 1 gezin) goed stofzuigen en dweilen al een hele klus!
En bij een ander gezin het gehele huis laminaat (2 verdiepingen)
Bij mezelf doe ik alles in etappes
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door DDD »

Ik begrijp nu wel waarom ze daar drie dagen voor kwam :)

Maar goed, een boenmachine zou ook geen gek idee zijn. Dus ik ga het genoemde model eens bekijken.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Wowww @DDD, idd respect en een diepe buiging voor die hulp!
Ik zou het haar niet nadoenAfbeelding
Ik vind 1 x in de 2 weken de vloeren (marmer bij 1 gezin) goed stofzuigen en dweilen al een hele klus!
En bij een ander gezin het gehele huis laminaat (2 verdiepingen)
Bij mezelf doe ik alles in etappesAfbeelding
Dweil jij nog? :sweat
Ik heb al jaren geen dweil meer in huis.
Ik heb een swiffer aan de stok voor de stofwolkjes en een Leifheit vloerwisser, met pers, zodat ik niet met mijn handen in het hete sop hoef. :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Dodo »

Ik gebruik een mop. Bevalt prima. Ik heb wel eens een oogje gewaagd aan de Swiffer, maar ze draaien je een poot uit met die doekjes, en je produceert er een bérg afval mee.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Ik gebruik een mop. Bevalt prima. Ik heb wel eens een oogje gewaagd aan de Swiffer, maar ze draaien je een poot uit met die doekjes, en je produceert er een bérg afval mee.
Ik heb geen doekjes, ik heb de duster. En daar doe ik eindeloos lang mee. Dus produceer ik geen afvalberg doekjes. :hum
Een mop wordt vies, omdat je die niet kunt uitwassen, i.t.t. die l.h. wissers. Die gaan de wasmachine in.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
Dodo schreef:Ik gebruik een mop. Bevalt prima. Ik heb wel eens een oogje gewaagd aan de Swiffer, maar ze draaien je een poot uit met die doekjes, en je produceert er een bérg afval mee.
Ik heb geen doekjes, ik heb de duster. En daar doe ik eindeloos lang mee. Dus produceer ik geen afvalberg doekjes. :hum
Een mop wordt vies, omdat je die niet kunt uitwassen, i.t.t. die l.h. wissers. Die gaan de wasmachine in.
Dan moet ik nog eens bij de Blokker gaan kijken, dat klinkt wel interessant.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Wowww @DDD, idd respect en een diepe buiging voor die hulp!
Ik zou het haar niet nadoenAfbeelding
Ik vind 1 x in de 2 weken de vloeren (marmer bij 1 gezin) goed stofzuigen en dweilen al een hele klus!
En bij een ander gezin het gehele huis laminaat (2 verdiepingen)
Bij mezelf doe ik alles in etappesAfbeelding
Dweil jij nog? :sweat
Ik heb al jaren geen dweil meer in huis.
Ik heb een swiffer aan de stok voor de stofwolkjes en een Leifheit vloerwisser, met pers, zodat ik niet met mijn handen in het hete sop hoef. :super
Ik dweil niet op m'n knietjes hoorAfbeelding
En wringen en uitspoelen doe ik ook niet meer.
Ik heb deze zelf aangeschaft want bij m'n cliënten moest ik wél wringen, spoelen en heet water met allerlei zooi gebruiken.
Ze zijn inmiddels om maar ik neem wél zelf m'n stok en 2 dweilen en vloerreiniger meeAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
https://www.thuisschoonmaken.nl/nl/set- ... x-mop.html
Laatst gewijzigd door Orchidee op 04 aug 2020, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Bertiel »

ik heb al jaren de dweil op stok van Leifheit.
Kan op 60 graden in de wasmachine.
ideaal en niet duur
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Dodo schreef:Ik gebruik een mop. Bevalt prima. Ik heb wel eens een oogje gewaagd aan de Swiffer, maar ze draaien je een poot uit met die doekjes, en je produceert er een bérg afval mee.
Ik heb geen doekjes, ik heb de duster. En daar doe ik eindeloos lang mee. Dus produceer ik geen afvalberg doekjes. :hum
Een mop wordt vies, omdat je die niet kunt uitwassen, i.t.t. die l.h. wissers. Die gaan de wasmachine in.
Ja hoor ik was mijn mop wel.
Op 40 graden en gebruik dan bij voorkeur soda.
Schoon en ontsmettend
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Dodo schreef:Ik gebruik een mop. Bevalt prima. Ik heb wel eens een oogje gewaagd aan de Swiffer, maar ze draaien je een poot uit met die doekjes, en je produceert er een bérg afval mee.
Ik heb geen doekjes, ik heb de duster. En daar doe ik eindeloos lang mee. Dus produceer ik geen afvalberg doekjes. :hum
Een mop wordt vies, omdat je die niet kunt uitwassen, i.t.t. die l.h. wissers. Die gaan de wasmachine in.
Ja hoor ik was mijn mop wel.
Op 40 graden en gebruik dan bij voorkeur soda.
Schoon en ontsmettend
Bertiel schreef:ik heb al jaren de dweil op stok van Leifheit.
Kan op 60 graden in de wasmachine.
ideaal en niet duur
oh kan die op 60?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door DDD »

Ik zie nu het effect van die leifheit-wissers bij verkeerd gebruik. Het vuil hoopt zich in de randen van de kamer op. Je moet er eigenlijk steeds een nieuwe op doen zodra ze vies zijn. Goed uitspoelen is lastig.

De dweilen van leifheit kunnen volgens mij wel op 90. Maar in ieder geval op 60. Doe ik altijd.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Mara »

Dodo schreef:
Mara schreef:
Dodo schreef:Ik gebruik een mop. Bevalt prima. Ik heb wel eens een oogje gewaagd aan de Swiffer, maar ze draaien je een poot uit met die doekjes, en je produceert er een bérg afval mee.
Ik heb geen doekjes, ik heb de duster. En daar doe ik eindeloos lang mee. Dus produceer ik geen afvalberg doekjes. :hum
Een mop wordt vies, omdat je die niet kunt uitwassen, i.t.t. die l.h. wissers. Die gaan de wasmachine in.
Dan moet ik nog eens bij de Blokker gaan kijken, dat klinkt wel interessant.
Deze Dodo
Afbeelding
Ik heb er een lange stok bij, was destijds een aanbiedinkie bij de Blokkert. ;)
Handig om onder de bedden en kasten te swifferen.
Orchidee schreef:Ik dweil niet op m'n knietjes hoorAfbeelding
En wringen en uitspoelen doe ik ook niet meer.
Vroeger dweilde ik gewoon op mijn knietjes, maar toen ik van de orthopeed hoorde dat dit heel slecht is, heb ik maar een stok aangeschaft.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
Dodo schreef:Ik weet niet of het minder mooi is. Je hebt verschillende mates van glans bij een gelakte vloer. Het hoeft niet altijd hoogglans te zijn.
Ik vond het een bijzonder praktische vloer. Ik heb er nog wel eens heimwee naar... (nu heb ik slecht gelegd marmer).
Klopt, wij hebben zijdeglans gelakt eiken. Oliën vonden wij te arbeidsintensief.
Wij hebben een geoliede vloer op alle verdiepingen. Qua werk valt het best mee. Beneden hebben wij de vloer nu 2x geolied in 12 jaar en boven 1x. Nauwelijks slijtplekken
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door samanthi »

merel schreef:
Ambtenaar schreef:
Dodo schreef:Ik weet niet of het minder mooi is. Je hebt verschillende mates van glans bij een gelakte vloer. Het hoeft niet altijd hoogglans te zijn.
Ik vond het een bijzonder praktische vloer. Ik heb er nog wel eens heimwee naar... (nu heb ik slecht gelegd marmer).
Klopt, wij hebben zijdeglans gelakt eiken. Oliën vonden wij te arbeidsintensief.
Wij hebben een geoliede vloer op alle verdiepingen. Qua werk valt het best mee. Beneden hebben wij de vloer nu 2x geolied in 12 jaar en boven 1x. Nauwelijks slijtplekken
Hé dat is super, wij hebben tegels, ze lagen erin toen we er 34 jaar kwamen wonen, en ziet er ook nog prima uit.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Wij hebben een geoliede vloer op alle verdiepingen. Qua werk valt het best mee. Beneden hebben wij de vloer nu 2x geolied in 12 jaar en boven 1x. Nauwelijks slijtplekken
De parketteur gaf aan dat een geoliede vloer eigenlijk ieder jaar in de olie moet zetten.
Plaats reactie