Zuinigheid met vlijt...

ejvl
Berichten: 5746
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door ejvl »

Ambtenaar schreef:
Anselmus schreef:In het kader van privacy en wat daar allemaal mee gebeurd zodra je een muisklik doet, zou iedereen het boek 'je hebt wel iets te verbergen' moeten lezen. Leest lekker weg, maar is een eye-opener, vooral voor niet-IT-mensen. Zo gebruik ik nooit meer openbare WiFi-netwerken wanneer ik een banktransactie doe.
Ik gebruik uberhaupt geen openbare wifi-netwerken. Daarnaast heb ik op mijn telefoon voor alle apps uitgeschakeld dat ze mijn locatie kunnen zien. Enkel Flitsmeister, bij gebruik van de app.
Een enkele keer wel als ik geen bereik heb in een winkel en het product op internet wil bekijken maar ik heb ook de beschikking over VPN, dus dan is alles encrypted.
Laatst gewijzigd door ejvl op 28 jul 2020, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
ejvl
Berichten: 5746
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door ejvl »

Dubbel
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1156
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Anselmus »

Ambtenaar schreef:
Anselmus schreef:In het kader van privacy en wat daar allemaal mee gebeurd zodra je een muisklik doet, zou iedereen het boek 'je hebt wel iets te verbergen' moeten lezen. Leest lekker weg, maar is een eye-opener, vooral voor niet-IT-mensen. Zo gebruik ik nooit meer openbare WiFi-netwerken wanneer ik een banktransactie doe.
Ik gebruik uberhaupt geen openbare wifi-netwerken. Daarnaast heb ik op mijn telefoon voor alle apps uitgeschakeld dat ze mijn locatie kunnen zien. Enkel Flitsmeister, bij gebruik van de app.
Gebruik je ook geen netwerk van een vakantiehuisje/hotel bijvoorbeeld? Dan ben ik wel snel door mijn data heen als ik dat niet doe. Verder kijk ik ook regelmatig even na welke toestemmingen apps hebben, want soms verandert dat na een update.
Fides Quaerens Intellectum
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Het maakt mij echt niet uit of AH weet wat mijn favoriete karnemelk is. Maar goed. Ik koop ook nooit privacygevoelige dingen in de supermarkt.
Dat brengt de aard van een supermart, euh, supermarkt ook mee. Toch zijn de mensjes die Albert inzet getraind op het chanteren van meest naïeve en arme mensen. :? Misschien is dit iets te hard gezegd, maar toch gaat er niet meer dan een kille berekende winst achter, en de mensjes moeten meewerken om Albert te verrijken. De eerlijkheid gebied te zeggen dat niet alleen Albert en andere supermarkten hier zich misdragen, maar elk commercieel bedrijf maakt zich in minder of meerdere mate schuldig aan deze misdaad. :fouet
Is dit dan echt een misdaad? In zoverre, dat men niet eerlijk vertelt dat het om Eigen Belang gaat. Men veinst bewogenheid met hun klanten, maar men is altijd alert grijpt hen waar hij ze kan grijpen. :pan
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Hollander »

Anselmus schreef:
DDD schreef:Het maakt mij echt niet uit of AH weet wat mijn favoriete karnemelk is. Maar goed. Ik koop ook nooit privacygevoelige dingen in de supermarkt.
In het kader van privacy en wat daar allemaal mee gebeurd zodra je een muisklik doet, zou iedereen het boek 'je hebt wel iets te verbergen' moeten lezen. Leest lekker weg, maar is een eye-opener, vooral voor niet-IT-mensen. Zo gebruik ik nooit meer openbare WiFi-netwerken wanneer ik een banktransactie doe.
Dank voor de tip, lijkt me een interessant boek, direct maar besteld. :)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door -DIA- »

Hollander schreef:
Anselmus schreef:
DDD schreef:Het maakt mij echt niet uit of AH weet wat mijn favoriete karnemelk is. Maar goed. Ik koop ook nooit privacygevoelige dingen in de supermarkt.
In het kader van privacy en wat daar allemaal mee gebeurd zodra je een muisklik doet, zou iedereen het boek 'je hebt wel iets te verbergen' moeten lezen. Leest lekker weg, maar is een eye-opener, vooral voor niet-IT-mensen. Zo gebruik ik nooit meer openbare WiFi-netwerken wanneer ik een banktransactie doe.
Dank voor de tip, lijkt me een interessant boek, direct maar besteld. :)
Het doet me toch ergens denken aan 1984...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Hollander »

-DIA- schreef:(…) Het doet me toch ergens denken aan 1984...
Help me even, in dat jaartal was mijn verstand nog op geen enkele wijze ontwikkeld... ;)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Het maakt mij echt niet uit of AH weet wat mijn favoriete karnemelk is. Maar goed. Ik koop ook nooit privacygevoelige dingen in de supermarkt.
:humhihi

Helemaal eens!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Ambtenaar »

Anselmus schreef:Gebruik je ook geen netwerk van een vakantiehuisje/hotel bijvoorbeeld? Dan ben ik wel snel door mijn data heen als ik dat niet doe. Verder kijk ik ook regelmatig even na welke toestemmingen apps hebben, want soms verandert dat na een update.
Nee, nooit. Ik heb 50 GB data tot mijn beschikking.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Dodo »

Ik heb een telefoonabonnementje met 500 MB en ik maak het geen enkele maand op... Kost me 12.50 per maand.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door -DIA- »

Hollander schreef:
-DIA- schreef:(…) Het doet me toch ergens denken aan 1984...
Help me even, in dat jaartal was mijn verstand nog op geen enkele wijze ontwikkeld... ;)
George Orwell...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
Anselmus schreef:In het kader van privacy en wat daar allemaal mee gebeurd zodra je een muisklik doet, zou iedereen het boek 'je hebt wel iets te verbergen' moeten lezen. Leest lekker weg, maar is een eye-opener, vooral voor niet-IT-mensen. Zo gebruik ik nooit meer openbare WiFi-netwerken wanneer ik een banktransactie doe.
Ik gebruik uberhaupt geen openbare wifi-netwerken. Daarnaast heb ik op mijn telefoon voor alle apps uitgeschakeld dat ze mijn locatie kunnen zien. Enkel Flitsmeister, bij gebruik van de app.
Waarom?

ik heb weinig apps, maar ben mij ook te weinig bewust van 'gevaren'
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door FlyingEagle »

Dodo schreef:Ik heb een telefoonabonnementje met 500 MB en ik maak het geen enkele maand op... Kost me 12.50 per maand.
Dat zijn dure mb’s
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:[

Waarom?
Omdat ik waarde hecht aan mijn privacy.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Ambtenaar »

FlyingEagle schreef: Dat zijn dure mb’s
Precies. Ik heb onbeperkt bellen en 50 GB voor €25 in de maand.
Plaats reactie