Zuinigheid met vlijt...

Mannetje
Berichten: 7762
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Mannetje »

Piet Puk schreef:....... bouwt huizen als kastelen
Met luizen als kamelen.
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Petroleumstelletje had mijn moeder al niet meer ( zij vond het stinken én niet goedkoperAfbeelding)
Kan je nog nieuwe kopen?
Mijn oom sudderde nog op een petroleumstelletje en mijn man kon via een bevriende relatie nog een kleine jerrycan kopen. Maar ik zou echt niet weten waar je nog petroleum kunt kopen.
Ik kan wel eens aan mijn moeder vragen waar ze het haalt. Ze gebruikt het stelletje nog wekelijks, denk ik.
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door JvW »

eilander schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Petroleumstelletje had mijn moeder al niet meer ( zij vond het stinken én niet goedkoperAfbeelding)
Kan je nog nieuwe kopen?
Mijn oom sudderde nog op een petroleumstelletje en mijn man kon via een bevriende relatie nog een kleine jerrycan kopen. Maar ik zou echt niet weten waar je nog petroleum kunt kopen.
Ik kan wel eens aan mijn moeder vragen waar ze het haalt. Ze gebruikt het stelletje nog wekelijks, denk ik.
Je kunt het op diverse plaatsen kopen hoor: bol.com, gamma, praxis en waarschijnlijk ook nog wel in een enkele huis/tuin/keukenwinkel.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Orchidee »

Het is niet zo dat ik nergens op let hé, en ik sudder niet iedere dag vlees
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door merel »

Ik klop de stofzuigerzak uit IPV die weg te gooien. Dat deed m'n oma altijd en heb ik overgenomen.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Ik klop de stofzuigerzak uit IPV die weg te gooien. Dat deed m'n oma altijd en heb ik overgenomen.
Dat kan zomaar verkeerde zuinigheid zijn. Als de zak beschadigd raakt, raakt het filter sneller vol en zuigt hij minder goed. Ook kan je moter dan schade oplopen door hogere temperaturen.
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door HersteldHervormd »

Jantje schreef:
Dodo schreef:
Mara schreef:
Dodo schreef:Ik word thuis uitgelachen omdat ik koopzegels van de jumbo koop. Maar het rendement is 4%, dus dat is niet slecht.
Ik spaar ook die van AH, tegenwoordig in de app, rendement 6% :super
Maar je levert je privacy in, denk ik.
Nou en? Waarschijnlijk weten ze toch wel wie je bent. Zeker op de dorpen.
Haha wat naïef
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
orgeltje
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 mar 2018, 10:07

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door orgeltje »

Mannetje schreef:
Piet Puk schreef:....... bouwt huizen als kastelen
Met luizen als kamelen.
Dat geldt alleen voor wie zich niet op tijd verschoont.
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:Ik klop de stofzuigerzak uit IPV die weg te gooien. Dat deed m'n oma altijd en heb ik overgenomen.
Dat kan zomaar verkeerde zuinigheid zijn. Als de zak beschadigd raakt, raakt het filter sneller vol en zuigt hij minder goed. Ook kan je moter dan schade oplopen door hogere temperaturen.
Klopt, stofzuigerzakken kan je niet onbeperkt uitkloppen en zeker niet als ze te vol zijn.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door refo »

merel schreef:Ik klop de stofzuigerzak uit IPV die weg te gooien. Dat deed m'n oma altijd en heb ik overgenomen.
Je oma had heel vroeger vermoedelijk een stofzuiger waarbij dat moest, maar met de huidige zakken is dat echt niet slim.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door -DIA- »

Ik personaliseer mijn bonuskaart ook bewust niet. Ook begin ik niet met nog meer gegevens aan AH te verstrekken, ook al beloven ze me extra aanbiedingen, enz. Men is niet met de mensen begaan, echt niet, het gaat hen enkel en alleen om er zelf beter van te worden. En gemak- en koopjes zoekende mensen trappen er met beide benen in.

En al woon je in het kleinste gehucht van Nederland, de mensen mogen je daar kennen, maar Albert uit de Zaanstreek wil ook zicht op wat mensen in de kleinste gehuchtjes kopen enz. Albert is geen liefdadigheidsinstelling, al is ie nog zo vriendelijk, hij handelt uit puur commercieel oogpunt. Als ie er geen geld uit kon slaan deed ie dit gewoon niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door DDD »

Het maakt mij echt niet uit of AH weet wat mijn favoriete karnemelk is. Maar goed. Ik koop ook nooit privacygevoelige dingen in de supermarkt.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1156
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Anselmus »

DDD schreef:Het maakt mij echt niet uit of AH weet wat mijn favoriete karnemelk is. Maar goed. Ik koop ook nooit privacygevoelige dingen in de supermarkt.
In het kader van privacy en wat daar allemaal mee gebeurd zodra je een muisklik doet, zou iedereen het boek 'je hebt wel iets te verbergen' moeten lezen. Leest lekker weg, maar is een eye-opener, vooral voor niet-IT-mensen. Zo gebruik ik nooit meer openbare WiFi-netwerken wanneer ik een banktransactie doe.
Fides Quaerens Intellectum
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Ambtenaar »

Anselmus schreef:In het kader van privacy en wat daar allemaal mee gebeurd zodra je een muisklik doet, zou iedereen het boek 'je hebt wel iets te verbergen' moeten lezen. Leest lekker weg, maar is een eye-opener, vooral voor niet-IT-mensen. Zo gebruik ik nooit meer openbare WiFi-netwerken wanneer ik een banktransactie doe.
Ik gebruik uberhaupt geen openbare wifi-netwerken. Daarnaast heb ik op mijn telefoon voor alle apps uitgeschakeld dat ze mijn locatie kunnen zien. Enkel Flitsmeister, bij gebruik van de app.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Klopt, stofzuigerzakken kan je niet onbeperkt uitkloppen en zeker niet als ze te vol zijn.
Vanwege de stofzuigerzakken hebben wij in huis enkel Dysons. Nooit gedoe met zakken en uitstekende zuigkwaliteit.
Plaats reactie