Corona-kilo's

Is je gewicht veranderd in de corona-tijd?

Peiling eindigde op 17 jul 2020, 20:20

Ik ben afgevallen, 0 - 4 kilo.
6
15%
Ik ben afgevallen, meer dan 4 kilo.
3
7%
Ik ben afgevallen, maar weet niet hoeveel.
2
5%
Ik ben hetzelfde gebleven.
16
39%
Ik weeg (bijna) nooit.
3
7%
Ik ben aangekomen, 0 - 4 kilo.
6
15%
Ik ben aangekomen, meer dan 4 kilo.
3
7%
Ik ben aangekomen, maar weet niet hoeveel.
1
2%
Ik weet het niet / wil het niet zeggen.
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 41

JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Corona-kilo's

Bericht door JvW »

JvW schreef:
Zeeuw schreef: Ik heb altijd veel gesport en veel op mijn eten gelet. Dus het is vrij van nature geworden.
Die jij noemt is toch betaalt? Ik vraag me wel af of die echt completer is overigens.
Deze is gewoon gratis te gebruiken voor zover ik weet. Het kan zijn dat dat recent veranderd is. Voor mij was deze completer, maar je moet gebruiken wat je het handigst vindt. Het gaat uiteindelijk om bewustwording.
Ik was veel te zwaar, dus toen ben ik de app gaan gebruiken. Vervolgens ben ik veel meer gaan sporten.
Ik heb het nog ff gecheckt, maar deze app (MyFitnessPal) is nog steeds gratis. Het voordeel is dat deze app ook je beweging meeneemt. Je calorieën worden aangepast naar de mate van beweging die je hebt gehad. Dat zit volgens mij niet in de eetmeter.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Corona-kilo's

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
JvW schreef:
Zeeuw schreef: Ik heb altijd veel gesport en veel op mijn eten gelet. Dus het is vrij van nature geworden.
Die jij noemt is toch betaalt? Ik vraag me wel af of die echt completer is overigens.
Deze is gewoon gratis te gebruiken voor zover ik weet. Het kan zijn dat dat recent veranderd is. Voor mij was deze completer, maar je moet gebruiken wat je het handigst vindt. Het gaat uiteindelijk om bewustwording.
Ik was veel te zwaar, dus toen ben ik de app gaan gebruiken. Vervolgens ben ik veel meer gaan sporten.
Ik heb het nog ff gecheckt, maar deze app (MyFitnessPal) is nog steeds gratis. Het voordeel is dat deze app ook je beweging meeneemt. Je calorieën worden aangepast naar de mate van beweging die je hebt gehad. Dat zit volgens mij niet in de eetmeter.
Nee, daar was ik ook niet naar op zoek. Omdat juist die beweging vs kcal vaak heel onduidelijk is en vaak niet (goed) klopt. Ik eet eigenlijk standaard 2200 kcal op een gewone dag en 2600 op een dag dat ik serieus sport. En dat hou ik over langere termijn bij.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Corona-kilo's

Bericht door FlyingEagle »

Je kan in de eetmeter ook een beweegdagboek bijhouden, dus er zit wel zoiets in al registreert deze niet automatisch
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Corona-kilo's

Bericht door merel »

Ik wil niet weten hoeveel calorieën ik eet. Ik zou erin doorslaan. Ik eet elke dag ongeveer hetzelfde, maar merk nu wel dat ik ouder word. Ik kom nu sneller aan.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Corona-kilo's

Bericht door eilander »

Is het bijhouden van alles wat je eet, niet ontzettend tijdrovend?
Bertiel
Berichten: 4591
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Corona-kilo's

Bericht door Bertiel »

daarom werkt het zo goed, ontmoedigend :D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Corona-kilo's

Bericht door Orchidee »

Tjonge de therapie die ik volg én gevolgd heb voor eetstoornissen heeft mij pas echt laten zien wat wél en/of gezond of goed voor je is.
Er is sowieso één regel die hier véél mensen zal laten stuiteren
Er is géén slecht of verkeerd eten over het algemeen genomen hier in Nederland.
Het is de mate en de hoeveelheid die je tot je neemt.
O ja en géén tussendoortjes eten is ronduit slecht!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Corona-kilo's

Bericht door Mara »

Orchidee schreef: O ja en géén tussendoortjes eten is ronduit slecht!
Je bedoelt dat het beter is om 3 maaltijden + 3 gezonde tussendoortjes te eten?
Ja dan blijft je bloedsuikerspiegel stabiel, dus dat is waar. :)
Maar vol is bij mij vol. En geen trek ergens in, is ook echt zo.
Hevige stress zorgt er bij mij voor dat ik geen hap meer door mijn keel krijg.
Ik ben het tegenovergestelde van een emo-eter.
En all you can eat is aan mij echt niet besteed.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Corona-kilo's

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Tjonge de therapie die ik volg én gevolgd heb voor eetstoornissen heeft mij pas echt laten zien wat wél en/of gezond of goed voor je is.
Er is sowieso één regel die hier véél mensen zal laten stuiterenAfbeeldingAfbeelding
Er is géén slecht of verkeerd eten over het algemeen genomen hier in Nederland.
Het is de mate en de hoeveelheid die je tot je neemt.
O ja en géén tussendoortjes eten is ronduit slecht!
Ik ken therapeuten die zweren bij 3 maaltijden per dag en die juist bij 6 maaltijden (kleinere porties) etc zweren. Dat maakt het best ingewikkeld. Het zal ook per persoon weer anders zijn vermoed ik.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Corona-kilo's

Bericht door merel »

Precies! Ik denk eerder dat mensen te vaak eten in plaats te weinig en door de tussendoortjes ook weer veel extra calorieën binnenkrijgen.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Corona-kilo's

Bericht door FlyingEagle »

Ik ga het gewoon eens een tijdje bijhouden, ben gewoon benieuwd hoeveel ik eigenlijk binnen krijg.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Corona-kilo's

Bericht door Dodo »

Als de adviezen eetstoornis-gerelateerd zijn, is het ook weer anders dan voor mensen die daar niet bekend mee zijn. Ik weet in ieder geval dat het niet zo is: one size fits all. Er is geen regel die voor iedereen opgaat.
Als ik 's morgens niets tussendoor neem (kost me geen moeite), heb ik later op de dag ruimte voor wat extra. Soms eet ik een chocolaatje bij de koffie na het warme eten. Dat kan prima. Maar als ik in de ochtend al extra eet, "mag" ik de rest van de dag niet meer. Dat werkt voor mij niet.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Corona-kilo's

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Als de adviezen eetstoornis-gerelateerd zijn, is het ook weer anders dan voor mensen die daar niet bekend mee zijn. Ik weet in ieder geval dat het niet zo is: one size fits all. Er is geen regel die voor iedereen opgaat.
Absoluut waar!
In het Erasmus is een Centrum Gezond Gewicht.
Geleid door internist-endocrinologen, omdat het toch wel ingewikkelder ligt dan alleen een kwestie van doorzetten en volhouden.

Eén van mijn kinderen moet meer eten dan een gemiddeld persoon. Dat is net zo ingewikkeld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Corona-kilo's

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Precies! Ik denk eerder dat mensen te vaak eten in plaats te weinig en door de tussendoortjes ook weer veel extra calorieën binnenkrijgen.
Ook en heel vaak als ze dan gaan 'lijnen' crashen, waardoor het totaal niet vol te houden is ook niet gezond.
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Corona-kilo's

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:
merel schreef:Precies! Ik denk eerder dat mensen te vaak eten in plaats te weinig en door de tussendoortjes ook weer veel extra calorieën binnenkrijgen.
Ook en heel vaak als ze dan gaan 'lijnen' crashen, waardoor het totaal niet vol te houden is ook niet gezond.
Klopt, je moet echt een gedragsverandering ondergaan. Ik merk nu dat ik juist tussendoortjes moet nemen om op gewicht te blijven. 's Avonds eet ik vaak nog een grote kom yoghurt met noten/zaden. Terwijl ik vroeger teveel ongezonde tussendoortjes nam (marsen, zak drop, enzovoorts). Daar kwam ik dus enorm van aan.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Plaats reactie