Corona-kilo's

Is je gewicht veranderd in de corona-tijd?

Peiling eindigde op 17 jul 2020, 20:20

Ik ben afgevallen, 0 - 4 kilo.
6
15%
Ik ben afgevallen, meer dan 4 kilo.
3
7%
Ik ben afgevallen, maar weet niet hoeveel.
2
5%
Ik ben hetzelfde gebleven.
16
39%
Ik weeg (bijna) nooit.
3
7%
Ik ben aangekomen, 0 - 4 kilo.
6
15%
Ik ben aangekomen, meer dan 4 kilo.
3
7%
Ik ben aangekomen, maar weet niet hoeveel.
1
2%
Ik weet het niet / wil het niet zeggen.
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Corona-kilo's

Bericht door Chrisje72 »

Je zou die fietstocht na je werk weer op kunnen pakken, dan heb je gelijk een mooie overgang tussen werk en thuis. Ik ken maar al te goed het risico van maar door blijven gaan als je thuis werkt.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Corona-kilo's

Bericht door HersteldHervormd »

Volgens mij wel iets aangekomen, maar ik heb geen idee hoeveel. Ik denk dat het wel tussen de 0 en de 4 zit :) Wel dichter bij de nul als de vier :)

Overigens, leuke poll Dodo!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Corona-kilo's

Bericht door merel »

FlyingEagle schreef:Voor Corona fietste ik elke dag naar m’n werk, 3 kwartier heen en 3 kwartier terug. Voldoende beweging om op gewicht te blijven. Kon ook alles eten kwam ik niet van aan. Nu ik al maanden thuiswerk merkte ik dat m’n blouses gingen gapen en m’n broek moeilijker dicht ging, bleek ik 11 kilo te zijn aangekomen.
Nu loop ik wat hard ‘s morgens maar ik heb daar niet echt plezier in, m’n eetpatroon is nu wel anders sinds m’n vrouw een dieet volgt.
11 kg? Dat is wel heel veel!
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Corona-kilo's

Bericht door FlyingEagle »

Chrisje72 schreef:Je zou die fietstocht na je werk weer op kunnen pakken, dan heb je gelijk een mooie overgang tussen werk en thuis. Ik ken maar al te goed het risico van maar door blijven gaan als je thuis werkt.
KLopt, toen het mooi weer was ging ik na het eten wel weer een rondje maken.

@Merel, ja dat klopt, gaat zo ongemerkt. Ik heb dat wel eens eerder gehad ook toen kreeg ik weinig beweging dus ik denk dat meer bewegen en meer letten op m'n eetpatroon dit wel weer terug te dringen is.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Corona-kilo's

Bericht door Dodo »

Ik had het geluk dat ik de afgelopen maanden veel hebe kunnen lopen. Ik heb jaren veel pijn in de voeten gehad (oorzaak onbekend) waardoor bewegen moeilijk was. Begin dit jaar knapte dat erg op (oorzaak onbekend) waardoor ik weer langere wandelingen kon gaan maken. Deze week heb ik twee keer een uur gelopen, wat ongekend lang is voor mijn doen. Maar samen met verstandig eten werkt het goed uit, ik ben ruim acht kilo kwijt en dat is heerlijk.
In mijn familie heeft een aantal mensen diabetes 2, en als het kan wil ik voorkomen dat ik het ook krijg. Diabetes is een nare onderschatte aandoening.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Corona-kilo's

Bericht door merel »

Dat klopt, mijn ouders hebben het ook. Veel mensen in mijn familie hebben overgewicht. Voor mij altijd een reden om extra op mijn gewicht en BMI te letten.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Corona-kilo's

Bericht door refo »

Ik heb ook Diabetes-2, maar geen overgewicht. Het is toch een kwestie van gezond eten. Toen het pas geconstateerd werd, ben ik een paar keer bij een diëtiste geweest. Dat was heel leerzaam. Ik merk dat veel lotgenoten zich er weinig van aantrekken. 'Ik slik mijn pillen en dan mag gewoon alles', hoor je veel. Maar of dat nou zo handig is.

Ik lees hier nogal eens dat iemand aangekomen is doordat hij/zij niet genoeg kon bewegen. Je komt aan door de veel eten.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Corona-kilo's

Bericht door windorgel »

Chrisje72 schreef:Je zou die fietstocht na je werk weer op kunnen pakken, dan heb je gelijk een mooie overgang tussen werk en thuis. Ik ken maar al te goed het risico van maar door blijven gaan als je thuis werkt.
Inderdaad. Of de werkdag halverwege onderbreken door een uur stevig te wandelen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Corona-kilo's

Bericht door eilander »

refo schreef:Ik lees hier nogal eens dat iemand aangekomen is doordat hij/zij niet genoeg kon bewegen. Je komt aan door de veel eten.
Ik denk: 80% door eten, 20% door te weinig bewegen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Corona-kilo's

Bericht door Dodo »

Het is een balans. Je neemt energie in, je gebruikt energie. Als dat niet in balans is, kom je aan of val je af. Dat is de grote lijn.
Daarnaast kunnen er factoren zijn zoals medicijngebruik en soms een aanleg waardoor mensen soms makkelijk aankomen (of juist moeilijk aankomen). Maar bij het gros van de mensen is het een balans van voeding en beweging.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Corona-kilo's

Bericht door eilander »

Ja natuurlijk weet ik dat er meer factoren een rol spelen, zoals (uit eigen ervaring) medicijngebruik. Daardoor ben ik toen ik begon 10 kilo aangekomen in één jaar.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Corona-kilo's

Bericht door merel »

refo schreef:Ik heb ook Diabetes-2, maar geen overgewicht. Het is toch een kwestie van gezond eten. Toen het pas geconstateerd werd, ben ik een paar keer bij een diëtiste geweest. Dat was heel leerzaam. Ik merk dat veel lotgenoten zich er weinig van aantrekken. 'Ik slik mijn pillen en dan mag gewoon alles', hoor je veel. Maar of dat nou zo handig is.

Ik lees hier nogal eens dat iemand aangekomen is doordat hij/zij niet genoeg kon bewegen. Je komt aan door de veel eten.
Natuurlijk klopt dat wel, de mensen passen beweging en eten ook op elkaar aan. Ik fiets nu best veel. Als ik over 3/4 jaar geen kinderen meer naar school hoef te brengen zal ik dat ergens mee moeten compenseren; eten minderen of andere manier zoeken van bewegen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Corona-kilo's

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Het is een balans. Je neemt energie in, je gebruikt energie. Als dat niet in balans is, kom je aan of val je af. Dat is de grote lijn.
Daarnaast kunnen er factoren zijn zoals medicijngebruik en soms een aanleg waardoor mensen soms makkelijk aankomen (of juist moeilijk aankomen). Maar bij het gros van de mensen is het een balans van voeding en beweging.
Er zijn apps waarmee je kunt bijhouden hoeveel je eet en hoeveel kcal je tot je neemt.
En mensen zijn zich vaak niet bewust dat een gezonde snack veel kcal bevat. Ook de light en halfvolle produkten zijn een valkuil.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Corona-kilo's

Bericht door Dodo »

Wat bedoel je dan met "gezonde snack"?
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Corona-kilo's

Bericht door merel »

Veel mensen denken nog dat een plakje ontbijtkoek gezond is.
Plaats reactie