Corona-kilo's

Is je gewicht veranderd in de corona-tijd?

Peiling eindigde op 17 jul 2020, 20:20

Ik ben afgevallen, 0 - 4 kilo.
6
15%
Ik ben afgevallen, meer dan 4 kilo.
3
7%
Ik ben afgevallen, maar weet niet hoeveel.
2
5%
Ik ben hetzelfde gebleven.
16
39%
Ik weeg (bijna) nooit.
3
7%
Ik ben aangekomen, 0 - 4 kilo.
6
15%
Ik ben aangekomen, meer dan 4 kilo.
3
7%
Ik ben aangekomen, maar weet niet hoeveel.
1
2%
Ik weet het niet / wil het niet zeggen.
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Corona-kilo's

Bericht door Dodo »

merel schreef:Veel mensen denken nog dat een plakje ontbijtkoek gezond is.
Vrij veel suiker, maar wel veel vezels. Dus dat kan slechter. We eten allemaal veel te weinig vezels, en die zijn juist zo goed voor het lichaam. Dus een plak ontbijtkoek vind ik acceptabel. Ik heb zelf altijd de volkoren ontbijtkoek, die is nog beter.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Corona-kilo's

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Wat bedoel je dan met "gezonde snack"?
In het "reformvak" liggen muesli- en granenrepen, fruitrepen, granenkoeken, zakjes gezonde chips.
Een familielid was helemaal verslingerd aan de snack a jacks. Die zouden een prima tussendoortje zijn (zij heeft diabetes)
Maar een zakje van 100 gram bevat 413 kcal! en 77 gr koolhydraten.

https://www.diabetesfonds.nl/minder-sui ... ranenrepen

En lightchips, die bevatten weliswaar minder vet, maar wel meer koolhydraten.
Ik snap dat elke dag komkommers ook gaat vervelen, maar dan zou ik persoonlijk kiezen voor zomerfruit.
Donker fruit (bramen, kersen) zou beter zijn voor de bloedsuikerspiegel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Corona-kilo's

Bericht door Dodo »

Als je diabetes hebt, en je leest de informatie op de verpakking niet, ben je niet zo handig bezig. Met fruit moet je ook een beetje oppassen, dat zijn veel suikers. Beter radijsjes of een wortel of een stuk bleekselderij, olijven, dat soort dingen.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Corona-kilo's

Bericht door Zeeuw »

In het begin van het thuiswerken merkte ik dat het te druk werd en teveel achter de pc. Vanaf toen weer netjes mn kcal bijgehouden in de eetmeter en meer gaan lopen en fietsen. Werkt prima.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Corona-kilo's

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Als je diabetes hebt, en je leest de informatie op de verpakking niet, ben je niet zo handig bezig. Met fruit moet je ook een beetje oppassen, dat zijn veel suikers. Beter radijsjes of een wortel of een stuk bleekselderij, olijven, dat soort dingen.
Als je heel fruit eet, dus niet als puree of sap, wordt het langzamer in het bloed opgenomen.
Sinaasappelsap is dus eigenlijk fout, maar een hele sinaasappel eten, met velletjes en vezels, is prima.
Ook een appel - liefst met schil - is ook prima. Maar appelsap (lijkt ook gezond, zeker als je de verse boomgaardsap koopt) veroorzaakt ook een suikerpiek en daarna dip, wat dan hongergevoel opwekt.

Maar wat zou een gezond tussendoortje voor de ochtend zijn dan? Komkommer bij je ristrettootje lijkt me niet echt een lekkere combi ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Corona-kilo's

Bericht door Dodo »

Ik heb altijd olijven staan, voor als ik flauw ben. Verder eet ik 's morgens niets tussendoor. 's Middags een plak ontbijtkoek, of besjes, of een plakje kaas. Ik heb ook gedroogde abrikozen staan, en blokjes gedroogde kokos. Ook prima voor tussendoor. Alles met mate, uiteraard.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Corona-kilo's

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Ik heb altijd olijven staan, voor als ik flauw ben. Verder eet ik 's morgens niets tussendoor. 's Middags een plak ontbijtkoek, of besjes, of een plakje kaas. Ik heb ook gedroogde abrikozen staan, en blokjes gedroogde kokos. Ook prima voor tussendoor. Alles met mate, uiteraard.
Ik lust geen olijven, zo uit het vuistje. Bij de kaaswinkel staan ze, net oogjes die je aankijken. :?
Ik eet vrijwel nooit tussendoortjes. Alleen rond een uur of half 5 fruit. Dat is nu een kom met zwarte bessen, frambozen, bramen. Ik moet me wel bedwingen soms om er niet een klodder slagroom op te doen. :haha

Maar we hadden het er onlangs nog over he. Als je koekje of gebak weigert op een verjaardag. He bah, wat ongezellig.
Eten en drinken staat dus (ook) voor gezelligheid.
Het is allang niet meer wat het moet zijn, om ons lichaam in stand te houden, zo gezond mogelijk.
Er is overdaad, keuze, overal waar je loopt in de stad wordt eten en drinken aangeboden, zie je mensen ook eten of ze lopen met coffee-to-go. Dus je hoeft er niet eens bij te gaan zitten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Corona-kilo's

Bericht door FlyingEagle »

Zeeuw schreef:In het begin van het thuiswerken merkte ik dat het te druk werd en teveel achter de pc. Vanaf toen weer netjes mn kcal bijgehouden in de eetmeter en meer gaan lopen en fietsen. Werkt prima.
Wat voor eetmeter gebruik je?
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Corona-kilo's

Bericht door Zeeuw »

FlyingEagle schreef:
Zeeuw schreef:In het begin van het thuiswerken merkte ik dat het te druk werd en teveel achter de pc. Vanaf toen weer netjes mn kcal bijgehouden in de eetmeter en meer gaan lopen en fietsen. Werkt prima.
Wat voor eetmeter gebruik je?
Dé eetmeter :-). Voedingscentrum. Ik vind deze wel handig. Je kunt eigen producten toevoegen. En omdat veel mensen dat doen, staat vrijwel alles er wel in.
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Corona-kilo's

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:
FlyingEagle schreef:
Zeeuw schreef:In het begin van het thuiswerken merkte ik dat het te druk werd en teveel achter de pc. Vanaf toen weer netjes mn kcal bijgehouden in de eetmeter en meer gaan lopen en fietsen. Werkt prima.
Wat voor eetmeter gebruik je?
Dé eetmeter :-). Voedingscentrum. Ik vind deze wel handig. Je kunt eigen producten toevoegen. En omdat veel mensen dat doen, staat vrijwel alles er wel in.
Klopt, toch vind ik die van MyFitnessPal beter. Die is nog completer en je kunt simpelweg de streepjescode scannen met je telefoon.
Inmiddels hoef ik geen app meer te gebruiken, na twee jaar weet ik wat ik wel en niet kan eten. Sterker nog: ik eet zoveel mogelijk om niet af te vallen....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Corona-kilo's

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Zeeuw schreef:
FlyingEagle schreef:
Zeeuw schreef:In het begin van het thuiswerken merkte ik dat het te druk werd en teveel achter de pc. Vanaf toen weer netjes mn kcal bijgehouden in de eetmeter en meer gaan lopen en fietsen. Werkt prima.
Wat voor eetmeter gebruik je?
Dé eetmeter :-). Voedingscentrum. Ik vind deze wel handig. Je kunt eigen producten toevoegen. En omdat veel mensen dat doen, staat vrijwel alles er wel in.
Klopt, toch vind ik die van MyFitnessPal beter. Die is nog completer en je kunt simpelweg de streepjescode scannen met je telefoon.
Inmiddels hoef ik geen app meer te gebruiken, na twee jaar weet ik wat ik wel en niet kan eten. Sterker nog: ik eet zoveel mogelijk om niet af te vallen....
Ik heb altijd veel gesport en veel op mijn eten gelet. Dus het is vrij van nature geworden.
Die jij noemt is toch betaalt? Ik vraag me wel af of die echt completer is overigens.
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Corona-kilo's

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef: Ik heb altijd veel gesport en veel op mijn eten gelet. Dus het is vrij van nature geworden.
Die jij noemt is toch betaalt? Ik vraag me wel af of die echt completer is overigens.
Deze is gewoon gratis te gebruiken voor zover ik weet. Het kan zijn dat dat recent veranderd is. Voor mij was deze completer, maar je moet gebruiken wat je het handigst vindt. Het gaat uiteindelijk om bewustwording.
Ik was veel te zwaar, dus toen ben ik de app gaan gebruiken. Vervolgens ben ik veel meer gaan sporten.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Corona-kilo's

Bericht door FlyingEagle »

Zeeuw schreef:
FlyingEagle schreef:
Zeeuw schreef:In het begin van het thuiswerken merkte ik dat het te druk werd en teveel achter de pc. Vanaf toen weer netjes mn kcal bijgehouden in de eetmeter en meer gaan lopen en fietsen. Werkt prima.
Wat voor eetmeter gebruik je?
Dé eetmeter :-). Voedingscentrum. Ik vind deze wel handig. Je kunt eigen producten toevoegen. En omdat veel mensen dat doen, staat vrijwel alles er wel in.
Dank voor de tip, gelijk de app gedownload
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Corona-kilo's

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Zeeuw schreef: Ik heb altijd veel gesport en veel op mijn eten gelet. Dus het is vrij van nature geworden.
Die jij noemt is toch betaalt? Ik vraag me wel af of die echt completer is overigens.
Deze is gewoon gratis te gebruiken voor zover ik weet. Het kan zijn dat dat recent veranderd is. Voor mij was deze completer, maar je moet gebruiken wat je het handigst vindt. Het gaat uiteindelijk om bewustwording.
Ik was veel te zwaar, dus toen ben ik de app gaan gebruiken. Vervolgens ben ik veel meer gaan sporten.
Ok, voor mij wat het meer een steuntje om een beetje iedere dag zelfde hoeveelheid kcal en macro's te eten. Maar inderdaad, op een bepaald moment weet je het wel ongeveer. Al weeg ik nog steeds sommige dingen wel af. Bv mn havermout.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Corona-kilo's

Bericht door Zeeuw »

FlyingEagle schreef:
Zeeuw schreef:
FlyingEagle schreef:
Zeeuw schreef:In het begin van het thuiswerken merkte ik dat het te druk werd en teveel achter de pc. Vanaf toen weer netjes mn kcal bijgehouden in de eetmeter en meer gaan lopen en fietsen. Werkt prima.
Wat voor eetmeter gebruik je?
Dé eetmeter :-). Voedingscentrum. Ik vind deze wel handig. Je kunt eigen producten toevoegen. En omdat veel mensen dat doen, staat vrijwel alles er wel in.
Dank voor de tip, gelijk de app gedownload
Ik heb deze op mijn mobiel, mijn ipad en vaak openstaan op mijn pc. Dus het is daarmee vrij eenvoudig bij te houden.
Plaats reactie