Re: Waardering Refoforum
Geplaatst: 30 jun 2020, 08:16
Wat maakt het uit als je hoger hebt dan een ander? Voel je je dan gelukkiger ofzo?
Eigenlijk drukt @CvdW zich verkeerd uit. Het zou niet om waardering moeten gaan, maar om prestatie.Hollander schreef:Wat maakt het uit als je hoger hebt dan een ander? Voel je je dan gelukkiger ofzo?
Ja dat denk ik wel.Hollander schreef:Wat maakt het uit als je hoger hebt dan een ander? Voel je je dan gelukkiger ofzo?
Juist!Bezorgd schreef:Ja dat denk ik wel.Hollander schreef:Wat maakt het uit als je hoger hebt dan een ander? Voel je je dan gelukkiger ofzo?
Als je op school een '5' voor een toets krijgt, ben je opzich niet blij met het cijfer, maar is het toch een opluchting als de meeste anderen lager scoren.
Een 5,0 is voor mij een onvoldoende. Al heeft de rest een 1,0 dan blijft het voor mij een onvoldoende.Bezorgd schreef:Ja dat denk ik wel.Hollander schreef:Wat maakt het uit als je hoger hebt dan een ander? Voel je je dan gelukkiger ofzo?
Als je op school een '5' voor een toets krijgt, ben je opzich niet blij met het cijfer, maar is het toch een opluchting als de meeste anderen lager scoren.
Je moet denken vanuit het perspectief van de leerling.Hollander schreef:Een 5,0 is voor mij een onvoldoende. Al heeft de rest een 1,0 dan blijft het voor mij een onvoldoende.Bezorgd schreef:Ja dat denk ik wel.Hollander schreef:Wat maakt het uit als je hoger hebt dan een ander? Voel je je dan gelukkiger ofzo?
Als je op school een '5' voor een toets krijgt, ben je opzich niet blij met het cijfer, maar is het toch een opluchting als de meeste anderen lager scoren.
Ik weet ook bv. van leerlingen die echt gelukkiger zijn met een 6,0 dan anderen met een 8,0.
Mijn geluksfactor wordt echt niet hoger als de rest lager heeft. En ik weet dat dit niet alleen voor mij zo is.
Ja.Hollander schreef:Wat maakt het uit als je hoger hebt dan een ander? Voel je je dan gelukkiger ofzo?
Jantje schreef:Je moet denken vanuit het perspectief van de leerling.Hollander schreef:Een 5,0 is voor mij een onvoldoende. Al heeft de rest een 1,0 dan blijft het voor mij een onvoldoende.Bezorgd schreef:Ja dat denk ik wel.Hollander schreef:Wat maakt het uit als je hoger hebt dan een ander? Voel je je dan gelukkiger ofzo?
Als je op school een '5' voor een toets krijgt, ben je opzich niet blij met het cijfer, maar is het toch een opluchting als de meeste anderen lager scoren.
Ik weet ook bv. van leerlingen die echt gelukkiger zijn met een 6,0 dan anderen met een 8,0.
Mijn geluksfactor wordt echt niet hoger als de rest lager heeft. En ik weet dat dit niet alleen voor mij zo is.
Dus als de leerling een 5,0 heeft gehaald, wat tevens het hoogste cijfer is, en het gemiddelde van de klas is een 3,9, dan zal de leerling met die 5,0 zich opgeluchter voelen, omdat hij/zij het 'beter' heeft gedaanalsdan de rest van de klas, die allemaal nóg lager scoorden.
kleiner/groter danJantje schreef:Ik ben heel goed in Nederlands, behalve als het gaat om als-dan...
De waarheid is hardJantje schreef:Da's niet erg vleiend...
Ga jij mij nu vertellen vanuit welk perspectief ik de leerling moet benaderen?Jantje schreef:Je moet denken vanuit het perspectief van de leerling.Hollander schreef:Een 5,0 is voor mij een onvoldoende. Al heeft de rest een 1,0 dan blijft het voor mij een onvoldoende.
Ik weet ook bv. van leerlingen die echt gelukkiger zijn met een 6,0 dan anderen met een 8,0.
Mijn geluksfactor wordt echt niet hoger als de rest lager heeft. En ik weet dat dit niet alleen voor mij zo is.
Dus als de leerling een 5,0 heeft gehaald, wat tevens het hoogste cijfer is, en het gemiddelde van de klas is een 3,9, dan zal de leerling met die 5,0 zich opgeluchter voelen, omdat hij/zij het 'beter' heeft gedaan als de rest van de klas, die allemaal nóg lager scoorden.