Waardering Refoforum

Ik geef Refoforum het cijfer:

1
2
4%
2
1
2%
3
2
4%
4
6
12%
5
5
10%
6
6
12%
7
11
22%
8
7
14%
9
4
8%
10
5
10%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Waardering Refoforum

Bericht door Piet Puk »

Wanneer jullie alle facetten van Refoforum een gemiddeld rapportcijfer zouden moeten geven, welk cijfer geven jullie dit dan?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Waardering Refoforum

Bericht door Bezorgd »

De vraag is waar de waardering over gaat.
Het is een leuke hobby om hier wat meningsverschillen te bespreken met gelijkgestemden.

Maar technisch zou het forum wel wat updates kunnen gebruiken.
De software wordt in vergelijking met andere social media wel wat ouderwets.

Wat ik van toegevoegde waarde zou vinden zijn onder andere:

- in het bericht afspelende media kunnen plaatsen
- ipv PB's een soort chat functie zoals in FB of Twitter of zoals Whatsapp
- Like mogelijkheden van een bericht.
- Taggen van personen in een bericht.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Waardering Refoforum

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef:Maar technisch zou het forum wel wat updates kunnen gebruiken.
De software wordt in vergelijking met andere social media wel wat ouderwets.

Wat ik van toegevoegde waarde zou vinden zijn onder andere:

- in het bericht afspelende media kunnen plaatsen
- ipv PB's een soort chat functie zoals in FB of Twitter of zoals Whatsapp
- Like mogelijkheden van een bericht.
- Taggen van personen in een bericht.
Mee eens. Dat heb ik ook weleens gedacht inderdaad.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waardering Refoforum

Bericht door refo »

Bezorgd schreef:De vraag is waar de waardering over gaat.
Het is een leuke hobby om hier wat meningsverschillen te bespreken met gelijkgestemden.

Maar technisch zou het forum wel wat updates kunnen gebruiken.
De software wordt in vergelijking met andere social media wel wat ouderwets.

Wat ik van toegevoegde waarde zou vinden zijn onder andere:

- in het bericht afspelende media kunnen plaatsen
- ipv PB's een soort chat functie zoals in FB of Twitter of zoals Whatsapp
- Like mogelijkheden van een bericht.
- Taggen van personen in een bericht.
Dat zijn allemaal punten die er ZEKER NIET in moeten. Dat wordt een grote bende.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Waardering Refoforum

Bericht door FlyingEagle »

Refo wordt te oud voor deze nieuwigheden @bezorgd
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Waardering Refoforum

Bericht door Bezorgd »

FlyingEagle schreef:Refo wordt te oud voor deze nieuwigheden @bezorgd Afbeelding
Haha, ik dacht hetzelfde :haha
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waardering Refoforum

Bericht door refo »

FlyingEagle schreef:Refo wordt te oud voor deze nieuwigheden @bezorgd Afbeelding
Dat zijn geen nieuwigheden, want FB heeft dat allang.
Afspelende media horen hier niet.
PB is niet het idee van een forum. Als mensen onder water ook nog gaan discussieren wordt het onoverzichtelijk. Dan moet je nadenken: heb ik het nu in PB gelezen (geheim) of op het forum (openbaar).
Liken is onzin.
Taggen is overbodig.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Waardering Refoforum

Bericht door Tiberius »

Eens met Refo:
- Afspelende media lijkt me overbodig op een discussieforum. Eerder hadden we een forummer die te pas en te onpas YouTube-filmpjes plaatste die uit zichzelf afspeelden. Dat was eerder ergerlijk dan een aanwinst voor het forum. Die functionaliteit is er inmiddels uitgehaald.
- Chat hebben we ook wel eens gehad, maar is om technische redenen gestopt. Bovendien vonden daar ook misstanden plaats, zodat het lastig modereren was.
- Liken is onzin en bevordert een onjuist zelfbeeld.
- Taggen kan al met Tapatalk.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Waardering Refoforum

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zou een like-functie wel een toevoeging vinden. Dan hoef je geen instemmende postings meer plaatsen als "mee eens", wat voor minder vervuiling zorgt. Een chat lijkt me toch ook wel leuk, al zal ik er niet vaak gebruik van maken. Kost teveel tijd, en ik wil niet al te online leven, eerder minderen.

Afspelende media lijkt me bij nader inzien misschien beter van niet.

Maar misschien is een ouderwets forum ook wel wat rustiger. Ik heb niet voor niets mijn sociale media begin dit jaar weggedaan, op één zakelijke social media na.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Waardering Refoforum

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:Eens met Refo:
- Afspelende media lijkt me overbodig op een discussieforum. Eerder hadden we een forummer die te pas en te onpas YouTube-filmpjes plaatste die uit zichzelf afspeelden. Dat was eerder ergerlijk dan een aanwinst voor het forum. Die functionaliteit is er inmiddels uitgehaald.
- Chat hebben we ook wel eens gehad, maar is om technische redenen gestopt. Bovendien vonden daar ook misstanden plaats, zodat het lastig modereren was.
- Liken is onzin en bevordert een onjuist zelfbeeld.
- Taggen kan al met Tapatalk.
1. jammer, je wilt net als een foto ook wel eens een beeld delen, dat kan nu allen als men doorklikt. In deze gevisualiseerde tijd lijkt het me een musthave voor een goed platform.
2. Die chat bedoel ik niet, dat was een groepschat, maar een makkelijker manier voor de PB. Ik mag hopen dat die niet gemodereerd worden.
3. Oneens, het geeft een beeld of de mening gedeeld wordt. Zoals Philpot ook aangeeft.
4. Ik vermoed dat het forum vooral op laptop of vaste PC gebruikt wordt. Daar is het niet mogelijk. Je ziet de laatste tijd veel meer dat mensen niet quoten maar gewoon een nieuw bericht plaatsen, als reactie op een ander bericht. Deels begrijpelijk, de hele lappen tekst hoeven geen 2e keer. Maar het wordt dan toch onduidelijk . Taggen zou dat oplossen.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Waardering Refoforum

Bericht door HersteldHervormd »

Opvallend dat toch zoveel mensen het forum als onvoldoende of matig definiëren. Op dit moment bijna de helft.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Waardering Refoforum

Bericht door Bezorgd »

HersteldHervormd schreef:Opvallend dat toch zoveel mensen het forum als onvoldoende of matig definiëren. Op dit moment bijna de helft.
Toch zegt dat niet veel.
Het zou ook kunnen dat dit nieuwsgierige meelezers zijn die allang afscheid hebben genomen van het forum en nu nog even natrappen. Maar misschien heb ik dat mis.

Maar ik neem aan dat de mods wel kunnen zien wie hoe gestemd heeft.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Waardering Refoforum

Bericht door Tiberius »

Dat zou kunnen.
Nee, we kunnen dat alleen via een omslachtige omweg zien.

Destijds tijdens de overname door EMG hebben we over dit soort zaken gesproken: een facebook-koppeling onder RF, een RF koppeling op de website van Refdag, enz.
Maar Refoforum trekt toch een heel eigen soort publiek. Dat matcht eigenlijk niet goed met de andere social media.
Dat komt denken we met name door het dieper gaande karakter van een forum: de discussies kunnen soms weken of maanden duren; FB c.s. zijn vaak veel vluchtiger.

Op andere fora (bijvoorbeeld over auto's, programmeertalen, privacy, informatiebeveiliging) zie je eigenlijk altijd steeds dezelfde interface en functionaliteiten als RF.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Waardering Refoforum

Bericht door Mannetje »

Met dat verschil dat op een hobby-forum waar ik lid ben wel YouTube-filmpjes ingevoegd kunnen worden.
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Waardering Refoforum

Bericht door Tiberius »

Volgens mij kan dit forum dat ook, alleen is het uitgeschakeld vanwege het misbruik.
Ik zie ook geen toegevoegde waarde voor een theologisch forum. Of jij wel? Bij een Lego-forum is dat natuurlijk anders.
Plaats reactie