Hoeveel verdient de RF'er

Wat is je bruto jaarsalaris?

€00.000 - €10.000
10
10%
€10.000 - €20.000
7
7%
€20.000 - €30.000
13
13%
€30.000 - €40.000
15
15%
€40.000 - €50.000
11
11%
€50.000 - €60.000
9
9%
€60.000 - €80.000
15
15%
€80.000 - €100.000
10
10%
€100.000 - ...........
8
8%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door samanthi »

merel schreef:
samanthi schreef:Ik ken mensen die zich schamen omdat ze maar een eenvoudige handwerker zijn, daar kan ik echt boos om worden, net of een goede timmerman of loodgieter of winkelmedewerker minderwaardig is.
Dat zeg ik dan ook altijd... je ziet mensen opknappen als je dat beargumenteert.
Ligt dat aan de hoger opgeleide? Jij benoemt het ook 'eenvoudig' , alsof iemand zich daarvoor zou moeten schamen
Nee juist niet, dat eenvoudige is wat iemand tegen mij gezegd heeft, daaom gebruikte ik het, ik heb zelf in mijn jeugd de huishoudschool niet afgemaakt, toen Samanthus ziek werd en in de WAO raakte moest ik erbij verdienen, ik heb toen een opleiding gedaan en ben bij ELEOS gaan werken, ik voel me niet meer of minder voor of na mijn opleiding, ik ben gewoon Samanthi...

Ik zie in beide kampen laatdunkendheid, het is nergens voor nodig, een directeur kan zijn werk niet doen zonder mensen die zijn plee boenen.
We hebben elkaar nodig.

Mooi verwoord in de Bijbel, het lichaam heeft alle leden nodig.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
merel
Berichten: 9845
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

Herman schreef:
merel schreef:Dan ga je er ook weer vanuit dat de hoger opgeleide wat fout doet. Er zijn legio mensen die altijd vinden dat een ander aansprakelijk/verantwoordelijk is voor al het leed in het leven dat hen overkomt. Een advocaat/jurist kan hen dat tot in den treuren in Jip en Janneke taal uitleggen, maar beklijven doet het niet. Laat staan dat zij het accepteren. Waar ligt dan de fout?
Dan maakt hij de fout een klant te accepteren die niet bij hem past. Dit gesprek voer je voorafgaand aan de dienst en niet nadat de rekening al op tafel ligt.
Nee, soms zal je een klant moeten accepteren ongeacht de opleiding.
Daarbij gaat een advocaat pas aan het werk als je een voorschot betaald en meestal niet achteraf.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12060
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Herman »

merel schreef:Nee, soms zal je een klant moeten accepteren ongeacht de opleiding.
Dat lijkt me een te specifieke situatie om generiek toe te passen op het niveauverschil zoals we de discussie starten.
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door DDD »

Herman schreef:Als de advocaat de kenniskloof niet weet te overbruggen naar zijn niet in het recht geschoolde klant, dan doet hij wat fout. Ergo. De lager geschoolde klant snapt er geen biet van en hoe kan hij dan de rekening van € 4.500 inschatten als juist? En daarbij heeft die klant ook op de werkvloer geleerd dat recht hebben niet altijd gelijk staat aan je recht ook krijgen....

Andersom is het vrij duidelijk wat de waarde van een loodgieter is. Als de lekkage is verholpen is het een topgozer. Als hij dat niet kan, afijn, dan is het een prutser.
Nee hoor. Want soms komt de lekkage pas na een paar jaar. Het is altijd moeilijk om de kwaliteit van andermans werkzaamheden te beoordelen. Feitelijk kunnen alleen andere vakmensen dat goed, of als er bepaalde te objectiveren resultaten zijn.
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door DDD »

Herman schreef:
merel schreef:Dan ga je er ook weer vanuit dat de hoger opgeleide wat fout doet. Er zijn legio mensen die altijd vinden dat een ander aansprakelijk/verantwoordelijk is voor al het leed in het leven dat hen overkomt. Een advocaat/jurist kan hen dat tot in den treuren in Jip en Janneke taal uitleggen, maar beklijven doet het niet. Laat staan dat zij het accepteren. Waar ligt dan de fout?
Dan maakt hij de fout een klant te accepteren die niet bij hem past. Dit gesprek voer je voorafgaand aan de dienst en niet nadat de rekening al op tafel ligt.
Daar ben ik het niet mee eens. Dat zou helemaal mooi zijn. Een advocaat mag er op vertrouwen dat stellingen van zijn cliënt juist zijn, maar als hij er bij het bestuderen van de stukken na vier uur achter komt dat zijn cliënt hem verkeerd heeft geïnformeerd, is dat toch echt de fout van de cliënt en moet een cliënt die werkzaamheden wel betalen.

Bovendien is het advies aan cliënten een belangrijk onderdeel van de dienst. Bij een dokter betaalt de verzekering toch ook als blijkt dat er niets aan de hand is?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12060
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Herman »

DDD schreef:
Herman schreef:Als de advocaat de kenniskloof niet weet te overbruggen naar zijn niet in het recht geschoolde klant, dan doet hij wat fout. Ergo. De lager geschoolde klant snapt er geen biet van en hoe kan hij dan de rekening van € 4.500 inschatten als juist? En daarbij heeft die klant ook op de werkvloer geleerd dat recht hebben niet altijd gelijk staat aan je recht ook krijgen....

Andersom is het vrij duidelijk wat de waarde van een loodgieter is. Als de lekkage is verholpen is het een topgozer. Als hij dat niet kan, afijn, dan is het een prutser.
Nee hoor. Want soms komt de lekkage pas na een paar jaar. Het is altijd moeilijk om de kwaliteit van andermans werkzaamheden te beoordelen. Feitelijk kunnen alleen andere vakmensen dat goed, of als er bepaalde te objectiveren resultaten zijn.
Daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat of er een duidelijke relatie is tussen het gedane werk en het effect ervan.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12060
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Herman »

DDD schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Dat zou helemaal mooi zijn. Een advocaat mag er op vertrouwen dat stellingen van zijn cliënt juist zijn, maar als hij er bij het bestuderen van de stukken na vier uur achter komt dat zijn cliënt hem verkeerd heeft geïnformeerd, is dat toch echt de fout van de cliënt en moet een cliënt die werkzaamheden wel betalen.
Natuurlijk mag een advocaat dat. Maar je gaat een eigen interpretatie geven aan een voorbeeld, en dat heb ik helemaal niet beoogt.

Daarnaast zul je vooraf, tijdens dan wel achteraf moeten kunnen uitleggen wat je in die vier uur gedaan hebt, wat de standpunten waren, inmiddels uit de stukken blijken en de onmogelijkheid om dus de zaak te winnen.

Ergo, als de klant dan niet wil betalen, dan had hij een no cure no pay partij moeten vinden. En dat had jij dus op voorhand ook kunnen concluderen.

Dat vind ik net zo bijzonder als aannemers tegenkomen die een verbouwing van tienduizenden uitvoeren en dan niet betaald krijgen omdat klant gewoon geen geld blijkt de hebben. Dan is er even wat over het hoofd gezien.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Ambtenaar »

Bezorgd schreef:
Uiteraard vergroot ik het wat uit. Om het helder te krijgen.
Ik weet ook wel dat beide groepen elkaar nodig hebben.
Maar dat rechtvaardigt niet de grote verschillen in beloning. Dat is mijn punt.
Het is maar hoe je redeneert. De prijs wordt in principe bepaald door de markt van vraag en aanbod.
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door DDD »

Ik hoop toch dat dat voor christenen zo niet is. Dat zou een apart draadje waard zijn.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Ik hoop toch dat dat voor christenen zo niet is. Dat zou een apart draadje waard zijn.
Hoe denk jij dat anders het salaris wordt bepaald?
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

:livre
samanthi schreef:Ik ken mensen die zich schamen omdat ze maar een eenvoudige handwerker zijn, daar kan ik echt boos om worden, net of een goede timmerman of loodgieter of winkelmedewerker minderwaardig is.
Dat zeg ik dan ook altijd... je ziet mensen opknappen als je dat beargumenteert.
Dat is zo erg joh, maar wel te begrijpen. Tegenwoordig moet je zoveel zijn om er bij te horen. Kijk is op social media hoe mooi en goed iedereen het heeft.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door samanthi »

HersteldHervormd schreef::livre
samanthi schreef:Ik ken mensen die zich schamen omdat ze maar een eenvoudige handwerker zijn, daar kan ik echt boos om worden, net of een goede timmerman of loodgieter of winkelmedewerker minderwaardig is.
Dat zeg ik dan ook altijd... je ziet mensen opknappen als je dat beargumenteert.
Dat is zo erg joh, maar wel te begrijpen. Tegenwoordig moet je zoveel zijn om er bij te horen. Kijk is op social media hoe mooi en goed iedereen het heeft.
Ja hè ik vind iemand belangrijk om wie hij is, niet om wat voor werk hij doet, al is dat soms echt interessant, of om hie hij eruit ziet, of om hoeveel hij heeft.

Bij de ontmoeting, ontmoet ik echt zulke gave, Interessante mensen, die van heel ver komen, maar toch zulke mooie mensen, dan word ik warm vanbinnen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Ambtenaar »

samanthi schreef:Ik ken mensen die zich schamen omdat ze maar een eenvoudige handwerker zijn, daar kan ik echt boos om worden, net of een goede timmerman of loodgieter of winkelmedewerker minderwaardig is.
Een kennis van mij is meubelmaker, en hij verdient veel geld dankzij zijn kundigheid. Zo zijn er veel meer mensen die met hun handen werken en veel geld verdienen omdat zij iets kunnen wat anderen niet kunnen. Niets om je voor te schamen, zo lijkt me.
Dat is zo erg joh, maar wel te begrijpen. Tegenwoordig moet je zoveel zijn om er bij te horen. Kijk is op social media hoe mooi en goed iedereen het heeft.
Ik doe niet aan sociale media, dus daar heb ik geen last van. En anderen geef ik ook altijd de tip om een bepaalde mate van onverschilligheid te hebben ten aanzien van wat anderen doen en je eigen leven te leiden.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door samanthi »

Ambtenaar schreef:
samanthi schreef:Ik ken mensen die zich schamen omdat ze maar een eenvoudige handwerker zijn, daar kan ik echt boos om worden, net of een goede timmerman of loodgieter of winkelmedewerker minderwaardig is.
Een kennis van mij is meubelmaker, en hij verdient veel geld dankzij zijn kundigheid. Zo zijn er veel meer mensen die met hun handen werken en veel geld verdienen omdat zij iets kunnen wat anderen niet kunnen. Niets om je voor te schamen, zo lijkt me.
Dat is zo erg joh, maar wel te begrijpen. Tegenwoordig moet je zoveel zijn om er bij te horen. Kijk is op social media hoe mooi en goed iedereen het heeft.
Ik doe niet aan sociale media, dus daar heb ik geen last van. En anderen geef ik ook altijd de tip om een bepaalde mate van onverschilligheid te hebben ten aanzien van wat anderen doen en je eigen leven te leiden.
Nee? daar valt rf ook onder hoor.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Ambtenaar »

samanthi schreef: Nee? daar valt rf ook onder hoor.
Ik denk meer aan Facebook, Instagram, Snapchat, etc.
Plaats reactie