Hoeveel verdient de RF'er

Wat is je bruto jaarsalaris?

€00.000 - €10.000
10
10%
€10.000 - €20.000
7
7%
€20.000 - €30.000
13
13%
€30.000 - €40.000
15
15%
€40.000 - €50.000
11
11%
€50.000 - €60.000
9
9%
€60.000 - €80.000
15
15%
€80.000 - €100.000
10
10%
€100.000 - ...........
8
8%
 
Totaal aantal stemmen: 98

DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door DDD »

Een kaakchirurg heeft toch niet perse een grotere verantwoordelijkheid dan een leerkracht van groep vijf? Je hebt er een hogere kwalificatie voor nodig, dat is zeker waar. Maar dat zit hem meer in kennis en vaardigheden dan in de eindverantwoordelijkheid, zou ik zeggen.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

DDD schreef:Een kaakchirurg heeft toch niet perse een grotere verantwoordelijkheid dan een leerkracht van groep vijf? Je hebt er een hogere kwalificatie voor nodig, dat is zeker waar. Maar dat zit hem meer in kennis en vaardigheden dan in de eindverantwoordelijkheid, zou ik zeggen.
Het grote verschil zit m.i. in het feit dat je hetgeen een docent laat liggen, kan herstellen. Als een (kaak) chirurg een fout maakt, is dat ( meestal) onomkeerbaar. Met beiden heb ik ervaring. Het eerste meerdere malen binnen ons gezin, het tweede dagelijks in mijn werk.
Laatst gewijzigd door merel op 19 apr 2022, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door DDD »

Er zijn dingen die docenten verkeerd doen, die nooit meer te herstellen zijn. Best veel dingen zelfs. Dus ik ben dat niet met je eens.

Kinderen kunnen daar hun hele leven last van hebben, zelfs. Dat zal bij een kaakchirurg misschien ook kunnen, dat weet ik niet zo goed.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

DDD schreef:Er zijn dingen die docenten verkeerd doen, die nooit meer te herstellen zijn. Best veel dingen zelfs. Dus ik ben dat niet met je eens.

Kinderen kunnen daar hun hele leven last van hebben, zelfs. Dat zal bij een kaakchirurg misschien ook kunnen, dat weet ik niet zo goed.
We spreken beiden vanuit onze eigen (werk) ervaring. Helaas kan ik het niet nader en gedetailleerder op een openbaar forum uitleggen.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Job »

DDD schreef:Er zijn dingen die docenten verkeerd doen, die nooit meer te herstellen zijn. Best veel dingen zelfs.
Ik ben heel blij om te merken (helemaal los van de discussie over beloningen) dat er voor dit feit steeds meer aandacht komt. Breder getrokken: iederéén die opvoedend met een kind omgaat vervult een cruciale rol voor het latere leven. Dat is nauwelijks te onderschatten. Ik word er weleens duizelig van als ik me realiseer wat het betekent dat er kinderen aan ons zijn toevertrouwd en hoe kwetsbaar dat is. Dan heb ik het alleen nog maar over de mentale ontwikkeling van een kind.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door DDD »

Ik denk inderdaad dat dat veel te veel onderschat wordt. De verantwoordelijkheid om kinderen op te voeden, met elk een ziel voor de eeuwigheid, die is zonder meer groter dan die van een kaakchirurg. Dat wil niet zeggen dat je daar dan ook meer betaald voor zou moeten worden. Daarvoor zijn mijns inziens andere criteria, al geldt in dit geval dat het beide functies zijn in de publieke sector, waar voor exorbitante beloningen mijns inziens geen plaats zou moeten zijn.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

Het klinkt allemaal heel ideologisch en nobel. De ervaring leert dat de meeste mensen weinig tot geen herinneringen hebben aan de docenten uit hun jeugd. Laat staat dat deze van grote invloed zijn geweest op hun ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Mister »

merel schreef:Het klinkt allemaal heel ideologisch en nobel. De ervaring leert dat de meeste mensen weinig tot geen herinneringen hebben aan de docenten uit hun jeugd. Laat staat dat deze van grote invloed zijn geweest op hun ontwikkeling.
Welke ervaring precies? Die van jezelf? Als ik voor mezelf spreek: mijn meester van groep 6 mitsgaders mijn geschiedenisdocent van klas 2 hebben een behoorlijke invloed op mij gehad. Daar ben ik ze tot op de dag van vandaag dankbaar voor. Kortom: wees niet zo stellig in zulke uitspraken.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Job »

merel schreef:Het klinkt allemaal heel ideologisch en nobel. De ervaring leert dat de meeste mensen weinig tot geen herinneringen hebben aan de docenten uit hun jeugd. Laat staat dat deze van grote invloed zijn geweest op hun ontwikkeling.
Ik onderwind me toch om hierin van mening met je te verschillen ;)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

Mister schreef:
merel schreef:Het klinkt allemaal heel ideologisch en nobel. De ervaring leert dat de meeste mensen weinig tot geen herinneringen hebben aan de docenten uit hun jeugd. Laat staat dat deze van grote invloed zijn geweest op hun ontwikkeling.
Welke ervaring precies? Die van jezelf? Als ik voor mezelf spreek: mijn meester van groep 6 mitsgaders mijn geschiedenisdocent van klas 2 hebben een behoorlijke invloed op mij gehad. Daar ben ik ze tot op de dag van vandaag dankbaar voor. Kortom: wees niet zo stellig in zulke uitspraken.
Niet alleen van mijzelf. Ook bij de mensen om mij heen. Ik bemerk bij mijn kinderen ook weinig invloed van hun docenten. Ze weten na een tijdje hun namen zelfs niet meer. Ik heb het daarnaast net op kantoor in de groep gegooid en daar hetzelfde.

Er zullen best wel mensen zijn die het anders ervaren, maar ik durf te stellen dat het overgrote merendeel van de docenten weinig tot geen invloed hebben op hun leerlingen.
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 906
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Adagio »

merel schreef:Het grote verschil zit m.i. in het feit dat je hetgeen een docent laat liggen, kan herstellen. Als een (kaak) chirurg een fout maakt, is dat ( meestal) onomkeerbaar. Met beiden heb ik ervaring. Het eerste meerdere malen binnen ons gezin, het tweede dagelijks in mijn werk.
Laten we hopen dat het met ieders jeugd goed zit, maar hoe dan ook: als opvoeder hecht je uiteindelijk toch meer waarde aan de gewetensvorming van je kinderen, dan aan een 'scheef tandje'?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Mister schreef:
merel schreef:Het klinkt allemaal heel ideologisch en nobel. De ervaring leert dat de meeste mensen weinig tot geen herinneringen hebben aan de docenten uit hun jeugd. Laat staat dat deze van grote invloed zijn geweest op hun ontwikkeling.
Welke ervaring precies? Die van jezelf? Als ik voor mezelf spreek: mijn meester van groep 6 mitsgaders mijn geschiedenisdocent van klas 2 hebben een behoorlijke invloed op mij gehad. Daar ben ik ze tot op de dag van vandaag dankbaar voor. Kortom: wees niet zo stellig in zulke uitspraken.
Niet alleen van mijzelf. Ook bij de mensen om mij heen. Ik bemerk bij mijn kinderen ook weinig invloed van hun docenten. Ze weten na een tijdje hun namen zelfs niet meer. Ik heb het daarnaast net op kantoor in de groep gegooid en daar hetzelfde.

Er zullen best wel mensen zijn die het anders ervaren, maar ik durf te stellen dat het overgrote merendeel van de docenten weinig tot geen invloed hebben op hun leerlingen.
Ik moet zeggen, ik heb best aardige docenten gehad. Maar om nu te zeggen 'grote invloed op mijn ontwikkeling' etc, nee, dat niet zo.
Ik ben wel erg benieuwd naar het soort invloed dat deze docenten dan precies hebben gehad. Is dat dan op persoonlijk vlak, of opleidingstechnisch oid?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
DDD schreef:Een kaakchirurg heeft toch niet perse een grotere verantwoordelijkheid dan een leerkracht van groep vijf? Je hebt er een hogere kwalificatie voor nodig, dat is zeker waar. Maar dat zit hem meer in kennis en vaardigheden dan in de eindverantwoordelijkheid, zou ik zeggen.
Het grote verschil zit m.i. in het feit dat je hetgeen een docent laat liggen, kan herstellen. Als een (kaak) chirurg een fout maakt, is dat ( meestal) onomkeerbaar. Met beiden heb ik ervaring. Het eerste meerdere malen binnen ons gezin, het tweede dagelijks in mijn werk.
Mwah, bij mij hebben diverse chirurgen behoorlijk wat fouten gemaakt. 'Ah, sorry, foutje. Leer er maar mee leven'. Ik zou niet een al te grote broek aantrekken als het gaat om boetevaardigheid van chirurgen. De eventuele onomkeerbare gevolgen liggen uiteindelijk toch bij de 'slachtoffers'.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

Adagio schreef:
merel schreef:Het grote verschil zit m.i. in het feit dat je hetgeen een docent laat liggen, kan herstellen. Als een (kaak) chirurg een fout maakt, is dat ( meestal) onomkeerbaar. Met beiden heb ik ervaring. Het eerste meerdere malen binnen ons gezin, het tweede dagelijks in mijn werk.
Laten we hopen dat het met ieders jeugd goed zit, maar hoe dan ook: als opvoeder hecht je uiteindelijk toch meer waarde aan de gewetensvorming van je kinderen, dan aan een 'scheef tandje'?
Ik refereer aan 'grotere en ingrijpender zaken dan een scheef tandje. Een scheef tandje kan hersteld worden. Blindheid, hersenletsel etc niet.
Daarnaast heb ik indertijd tijdens mijn studie geleerd dat gewetensvorming in de basis aangelegd moet zijn voor het 8e jaar. Het lijkt mij een taak van de ouders en niet de docenten. Een kind zit ongeveer 5,5 uur per dag op een ( lagere ) school en max 40 weken van het jaar. De beïnvloeding van kinderen vindt daardoor voor het overgrote deel ergens anders plaats.
Zeeuw schreef:
merel schreef:
DDD schreef:Een kaakchirurg heeft toch niet perse een grotere verantwoordelijkheid dan een leerkracht van groep vijf? Je hebt er een hogere kwalificatie voor nodig, dat is zeker waar. Maar dat zit hem meer in kennis en vaardigheden dan in de eindverantwoordelijkheid, zou ik zeggen.
Het grote verschil zit m.i. in het feit dat je hetgeen een docent laat liggen, kan herstellen. Als een (kaak) chirurg een fout maakt, is dat ( meestal) onomkeerbaar. Met beiden heb ik ervaring. Het eerste meerdere malen binnen ons gezin, het tweede dagelijks in mijn werk.
Mwah, bij mij hebben diverse chirurgen behoorlijk wat fouten gemaakt. 'Ah, sorry, foutje. Leer er maar mee leven'. Ik zou niet een al te grote broek aantrekken als het gaat om boetevaardigheid van chirurgen. De eventuele onomkeerbare gevolgen liggen uiteindelijk toch bij de 'slachtoffers'.
Waar trek ik die grote broek aan?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Adagio schreef:
merel schreef:Het grote verschil zit m.i. in het feit dat je hetgeen een docent laat liggen, kan herstellen. Als een (kaak) chirurg een fout maakt, is dat ( meestal) onomkeerbaar. Met beiden heb ik ervaring. Het eerste meerdere malen binnen ons gezin, het tweede dagelijks in mijn werk.
Laten we hopen dat het met ieders jeugd goed zit, maar hoe dan ook: als opvoeder hecht je uiteindelijk toch meer waarde aan de gewetensvorming van je kinderen, dan aan een 'scheef tandje'?
Ik refereer aan 'grotere en ingrijpender zaken dan een scheef tandje. Een scheef tandje kan hersteld worden. Blindheid, hersenletsel etc niet.
Daarnaast heb ik indertijd tijdens mijn studie geleerd dat gewetensvorming in de basis aangelegd moet zijn voor het 8e jaar. Het lijkt mij een taak van de ouders en niet de docenten. Een kind zit ongeveer 5,5 uur per dag op een ( lagere ) school en max 40 weken van het jaar. De beïnvloeding van kinderen vindt daardoor voor het overgrote deel ergens anders plaats.
Zeeuw schreef:
merel schreef:
DDD schreef:Een kaakchirurg heeft toch niet perse een grotere verantwoordelijkheid dan een leerkracht van groep vijf? Je hebt er een hogere kwalificatie voor nodig, dat is zeker waar. Maar dat zit hem meer in kennis en vaardigheden dan in de eindverantwoordelijkheid, zou ik zeggen.
Het grote verschil zit m.i. in het feit dat je hetgeen een docent laat liggen, kan herstellen. Als een (kaak) chirurg een fout maakt, is dat ( meestal) onomkeerbaar. Met beiden heb ik ervaring. Het eerste meerdere malen binnen ons gezin, het tweede dagelijks in mijn werk.
Mwah, bij mij hebben diverse chirurgen behoorlijk wat fouten gemaakt. 'Ah, sorry, foutje. Leer er maar mee leven'. Ik zou niet een al te grote broek aantrekken als het gaat om boetevaardigheid van chirurgen. De eventuele onomkeerbare gevolgen liggen uiteindelijk toch bij de 'slachtoffers'.
merel schreef:Ik begrijp dat jij de stress van een arts die direct ( straf-, civiel-, en tuchtrechtelijk) eindverantwoordelijk is gelijk schaart aan stress van een beginnend docent. Dat kan.
Hier

Waar trek ik die grote broek aan?
Plaats reactie