Hoeveel verdient de RF'er

Wat is je bruto jaarsalaris?

€00.000 - €10.000
10
10%
€10.000 - €20.000
7
7%
€20.000 - €30.000
13
13%
€30.000 - €40.000
15
15%
€40.000 - €50.000
11
11%
€50.000 - €60.000
9
9%
€60.000 - €80.000
15
15%
€80.000 - €100.000
10
10%
€100.000 - ...........
8
8%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Bezorgd »

Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:
Valcke schreef:
Augustienus schreef:Loodgieters worden anders behoorlijk goed betaald. Dat geldt voor wel meer vaklieden waar schaarste aan is.
Zeker zzp vaklieden verdienen soms evenveel als een Kamerlid. En middenstanders evenveel als een minister.

Ik heb het niet over eigen ondernemers.
Het gaat hier over salaris.
Waarom zou iemand die op zijn 16e al 4 dagen werkt dan evenveel moeten verdienen als iemand die 8 jaar langer geleerd heeft en dus 8 jaar later pas gaat werken?
Ik vind dit echt een onzin vergelijking. Dus het feit dat iemand KAN leren moet beloond worden?
Kom nou.
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Augustienus »

Kwaliteiten (waar behoefte aan is) worden beloond. Dat geldt ook voor als je technisch handig bent.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Ik vind dit echt een onzin vergelijking. Dus het feit dat iemand KAN leren moet beloond worden?
Kom nou.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat er 8 jaar salarisachterstand is door het feit dat iemand KAN leren. En dat het dan best billijk lijkt dat daarom het salaris wat hoger ligt. Los gezien van andere factoren.

Overigens ken ik niemand die beloond wordt vanwege het feit dat hij/zijn KAN leren...
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 22 jun 2020, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD
Berichten: 28670
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door DDD »

merel schreef:
DDD schreef:Ik heb het over eindsalarissen van goede sociale advocaten. Uiteraard kun je in de commerciële sector veel meer verdienen, maar dat is geen eerlijke vergelijking met het onderwijs. Dat is een publieke sector.

Maar goed, ik weet ook wel dat dat absurd weinig is. Iets anders is, dat voor een academische functie een salaris van €4500,- per maand niet laag is.
Ik ken veel academici in diverse sectoren met 15 jaar ervaring die rond dat bedrag zitten. Zo raar is dat salaris niet. Ik zal de bizarre bedragen van het onderwijs aan hen doorgeven. Krijgen ze ook nog 12 weken vakantie erbij.
Heb je het nu over € 35000 per jaar of over €60.000 per jaar? Want dat maakt nogal verschil.

@Ambtenaar:
Dat is een lager dan modaal salaris, even voor de juiste beeldvorming.
DDD
Berichten: 28670
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door DDD »

Bruna schreef:
DDD schreef:
FlyingEagle schreef:
windorgel schreef:Misschien goed om je te realiseren: een fulltime werkende eerstegraads docent in het VO (LD-schaal) zit tegenwoordig al in de categorie 80.000-100.000 euro bruto per jaar.
Serieus? Dat is echt veel hoor!
Dat wist ik ook niet. Ik vind dat inderdaad absurd veel.
Dat wist ik ook niet. Behoorlijk veel. Tel daarbij meestal goede secundaire arbeidsvoorwaarden op. Die zijn vaak beter dan in bedrijfsleven.
Als we de vakantiedagen nemen als je dat omrekent is 10 weken in het onderwijs en 5 in bedrijfsleven ook een maandsalaris extra voor onderwijs.

Het verschil tussen een directeur in het VO en iemand in de LD schaal vind ik dan weer weinig.
Nee, die vakantiedagen worden gecompenseerd doordat een gewone werkweek bijna 50 uur is.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Bezorgd »

Augustienus schreef:Kwaliteiten (waar behoefte aan is) worden beloond. Dat geldt ook voor als je technisch handig bent.
ZO zou het moeten zijn. Maar helaas worden praktisch opgeleiden vaak nog steeds als 'minder' gezien.
Heel mooi vond ik een paar jaar geleden het stukje van Marianne Zwagerman: https://youtu.be/COL2_qoYOr4
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door ejvl »

Bezorgd schreef:Ken jij ze niet Zeeuw? Ik hoor dat nl heel veel.


Ja hoor, ik ken ze wel. M'n eigen vrouw namelijk.
1 middag / avond in de week, meestal werk ik dan thuis en 1 dagdeel op zaterdag of zondag. In een christelijke zorginstelling.
Het geld zouden we niet heel perse nodig hebben.
We zijn blij dat ze ook wat met haar talenten kan doen en dementerende mensen blij kan maken met wat aandacht, zonder de verantwoordelijkheid van het opvoeden van onze kinderen te verliezen aangezien ik deze dan kan overnemen, de opvoeding doen we natuurlijk samen maar als een ouder weg is, is er ook dan nog een ouder aanwezig.
Tevens kan ze ook een dienst meeluisteren als het op zondag is aangezien die daar wordt uitgezonden.
Ook is het in ons geval geen carrière moeten maken maar dankbaar werk wat met liefde gedaan wordt.
Dat leek ons beter dan kinderopvang.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

DDD schreef:
merel schreef:
DDD schreef:Ik heb het over eindsalarissen van goede sociale advocaten. Uiteraard kun je in de commerciële sector veel meer verdienen, maar dat is geen eerlijke vergelijking met het onderwijs. Dat is een publieke sector.

Maar goed, ik weet ook wel dat dat absurd weinig is. Iets anders is, dat voor een academische functie een salaris van €4500,- per maand niet laag is.
Ik ken veel academici in diverse sectoren met 15 jaar ervaring die rond dat bedrag zitten. Zo raar is dat salaris niet. Ik zal de bizarre bedragen van het onderwijs aan hen doorgeven. Krijgen ze ook nog 12 weken vakantie erbij.
Heb je het nu over € 35000 per jaar of over €60.000 per jaar? Want dat maakt nogal verschil.
.
Ik ken academici die archeologie hebben gedaan en gepromoveerd zijn en de €35000 niet eens halen na 15 jaar werken en artsen die ruim een ton binnenhalen en alles wat daar tussenin zit.
ejvl schreef:
Bezorgd schreef:Ken jij ze niet Zeeuw? Ik hoor dat nl heel veel.


Ja hoor, ik ken ze wel. M'n eigen vrouw namelijk.
1 middag / avond in de week, meestal werk ik dan thuis en 1 dagdeel op zaterdag of zondag. In een christelijke zorginstelling.
Het geld zouden we niet heel perse nodig hebben.
We zijn blij dat ze ook wat met haar talenten kan doen en dementerende mensen blij kan maken met wat aandacht, zonder de verantwoordelijkheid van het opvoeden van onze kinderen te verliezen aangezien ik deze dan kan overnemen, de opvoeding doen we natuurlijk samen maar als een ouder weg is, is er ook dan nog een ouder aanwezig.
Tevens kan ze ook een dienst meeluisteren als het op zondag is aangezien die daar wordt uitgezonden.
Ook is het in ons geval geen carrière moeten maken maar dankbaar werk wat met liefde gedaan wordt.
Dat leek ons beter dan kinderopvang.
Ook al deed jouw vrouw het wel voor het geld en/of uit carrière perspectief, dat maakt toch ook niet uit. Als dit jullie weloverwogen keuze is, dan is het toch goed?
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Valcke »

Bezorgd schreef:
Augustienus schreef:Kwaliteiten (waar behoefte aan is) worden beloond. Dat geldt ook voor als je technisch handig bent.
ZO zou het moeten zijn. Maar helaas worden praktisch opgeleiden vaak nog steeds als 'minder' gezien.
Heel mooi vond ik een paar jaar geleden het stukje van Marianne Zwagerman: https://youtu.be/COL2_qoYOr4
M.i. gaat het niet alleen om kwaliteiten, maar ook om verantwoordelijkheden.
(En natuurlijk wat iemand uiteindelijk presteert, maar dat kun je ook als kwaliteiten zien.)
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Dat is een lager dan modaal salaris, even voor de juiste beeldvorming.
12 maal 4500 is bij mij nog altijd 54000. Dat is bijna 1,5 modaal.
DDD
Berichten: 28670
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door DDD »

Je leest niet goed.

Het ging om € 35000,- per jaar.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Je leest niet goed.

Het ging om € 35000,- per jaar.
Ik kan vrij goed lezen. Je noemt €35000, €60000 per jaar en €4500 per maand.
DDD
Berichten: 28670
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door DDD »

Nee. Ik noem € 35.000 als het salaris wat ik erg bescheiden vind, maar wat ook een salaris is van hoogopgeleide academici met een postdoctorale opleiding die werkzaam zijn in het openbaar belang. En daarnaast noem ik € 60.000 als een mijns inziens redelijk salaris. Dat zijn nogal verschillende dingen. En dan zijn er dus ook docenten die boven de € 80.000 zitten, wat ik dan weer absurd veel vind voor iemand uit de publieke sector zonder bijzondere verantwoordelijkheden.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

Mannetje schreef:Maar... je vakanties liggen wel vast. Een vrije dag voor het één of ander is er slechts zelden bij.

Je reguliere werktijd is 1659 uur per jaar, ik weet niet hoe dat in het bedrijfsleven is?
Als ik 1659 uur deel door 40 weken, dan is dat ene gewone werkweek van 40/41 uur. Het wettelijk minimum voor vakantiedagen is 4 weken. Er zijn meerdere bedrijven in Nederland die dat aanhouden. Dus tel maar uit. Dan mag je weliswaar de dagen zelf inplannen, maar buiten de zomervakantie blijft er bar weinig over.

https://www.uitvoeringvanbeleidszw.nl/s ... maal%2028).
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Nee. Ik noem € 35.000 als het salaris wat ik erg bescheiden vind, maar wat ook een salaris is van hoogopgeleide academici met een postdoctorale opleiding die werkzaam zijn in het openbaar belang. En daarnaast noem ik € 60.000 als een mijns inziens redelijk salaris. Dat zijn nogal verschillende dingen. En dan zijn er dus ook docenten die boven de € 80.000 zitten, wat ik dan weer absurd veel vind voor iemand uit de publieke sector zonder bijzondere verantwoordelijkheden.
Over welk soort functies bij welke organisaties spreek je dan?
Plaats reactie