Hoeveel verdient de RF'er

Wat is je bruto jaarsalaris?

€00.000 - €10.000
10
10%
€10.000 - €20.000
7
7%
€20.000 - €30.000
13
13%
€30.000 - €40.000
15
15%
€40.000 - €50.000
11
11%
€50.000 - €60.000
9
9%
€60.000 - €80.000
15
15%
€80.000 - €100.000
10
10%
€100.000 - ...........
8
8%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Valcke »

merel schreef:
Valcke schreef:
merel schreef:
DDD schreef:Ik heb het over eindsalarissen van goede sociale advocaten. Uiteraard kun je in de commerciële sector veel meer verdienen, maar dat is geen eerlijke vergelijking met het onderwijs. Dat is een publieke sector.

Maar goed, ik weet ook wel dat dat absurd weinig is. Iets anders is, dat voor een academische functie een salaris van €4500,- per maand niet laag is.
Ik ken veel academici in diverse sectoren met 15 jaar ervaring die rond dat bedrag zitten. Zo raar is dat salaris niet. Ik zal de bizarre bedragen van het onderwijs aan hen doorgeven. Krijgen ze ook nog 12 weken vakantie erbij.
4500 voor academici vind ik ook niet vreemd, hoor. Maar je moet geen appels (gemiddelden) met peren (maxima) vergelijken. Bovendien zitten de meeste mensen met 15 jaar werkervaring nog echt niet aan hun maximum.
In diverse schalen zit je wel degelijk aan je max met die bedragen; denk hierbij bijvoorbeeld aan een parketsecretaris bij het OM. Ook bij diverse beleids- of senioren functies zit dan aan je max. Dan zal je naar een andere functie moeten doorstromen en dat lukt lang niet iedereen.
Situatie zal in onderwijs niet anders zijn. Maximum schaal is daar ook voor lang niet iedereen bereikbaar. Dan moet je ook promotie maken.

Maar ja... mensen denken altijd dat het gras ergens anders groener is.
Laatst gewijzigd door Valcke op 22 jun 2020, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12060
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Herman »

Bezorgd schreef:Ik snap die salarissen van € 80.000 voor gewone jobs serieus niet.
Vaak echte 8- 5 banen met de daarbij behorende kantoorcultuur.
Ken jij die cultuur? Ik denk dat die richting de 50-60 uur in de week gaan.
merel
Berichten: 9845
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

Bezorgd schreef:Ik snap die salarissen van € 80.000 voor gewone jobs serieus niet.
Vaak echte 8- 5 banen met de daarbij behorende kantoorcultuur.

Mensen die het echte werk opknappen, de noodzakelijke beroepen zeg maar, zoals we ze de laatste maanden hebben leren kennen, als zij zouden stoppen zou de maatschappij niet meer functioneren, die kunnen alleen maar dromen van dit soort salarissen.
En de vuilnis ophaaldienst, de brandweer, voedsel distributie etc etc. Het lijkt mij niet dat dit het criterium is waarop een salaris gebaseerd wordt.
merel
Berichten: 9845
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

Valcke schreef:
Maar ja... mensen denken altijd dat het gras ergens anders groener is.
Nee hoor, ben dik tevreden. Leuk werk, leuke collega's, kan werk en privé indelen zoals ik zelf wil. Erg fijn. en ik natuurlijk in de hoogste categorie qua salaris
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Bruna »

DDD schreef:
FlyingEagle schreef:
windorgel schreef:Misschien goed om je te realiseren: een fulltime werkende eerstegraads docent in het VO (LD-schaal) zit tegenwoordig al in de categorie 80.000-100.000 euro bruto per jaar.
Serieus? Dat is echt veel hoor!
Dat wist ik ook niet. Ik vind dat inderdaad absurd veel.
Dat wist ik ook niet. Behoorlijk veel. Tel daarbij meestal goede secundaire arbeidsvoorwaarden op. Die zijn vaak beter dan in bedrijfsleven.
Als we de vakantiedagen nemen als je dat omrekent is 10 weken in het onderwijs en 5 in bedrijfsleven ook een maandsalaris extra voor onderwijs.

Het verschil tussen een directeur in het VO en iemand in de LD schaal vind ik dan weer weinig.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Mannetje »

Maar... je vakanties liggen wel vast. Een vrije dag voor het één of ander is er slechts zelden bij.

Je reguliere werktijd is 1659 uur per jaar, ik weet niet hoe dat in het bedrijfsleven is?
-
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Bezorgd »

Herman schreef:
Bezorgd schreef:Ik snap die salarissen van € 80.000 voor gewone jobs serieus niet.
Vaak echte 8- 5 banen met de daarbij behorende kantoorcultuur.
Ken jij die cultuur? Ik denk dat die richting de 50-60 uur in de week gaan.
Ja die cultuur ken ik heel goed. Daarom durf ik dat ook te zeggen.
Een cultuur waar je al vergaderend en koffiedrinkend in 40 uur 80 k naar binnen kon harken.
Nee ik lieg. Want vrijdagmiddag was natuurlijk ATV. Dus 36 uur per week. Als die al gehaald werden.

Nu heb ik het over grotere bedrijven waar het misschien nog wel gekker is dan in de ambtenarij.
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zeeuw »

Bruna schreef:
DDD schreef:
FlyingEagle schreef:
windorgel schreef:Misschien goed om je te realiseren: een fulltime werkende eerstegraads docent in het VO (LD-schaal) zit tegenwoordig al in de categorie 80.000-100.000 euro bruto per jaar.
Serieus? Dat is echt veel hoor!
Dat wist ik ook niet. Ik vind dat inderdaad absurd veel.
Dat wist ik ook niet. Behoorlijk veel. Tel daarbij meestal goede secundaire arbeidsvoorwaarden op. Die zijn vaak beter dan in bedrijfsleven.
Als we de vakantiedagen nemen als je dat omrekent is 10 weken in het onderwijs en 5 in bedrijfsleven ook een maandsalaris extra voor onderwijs.

Het verschil tussen een directeur in het VO en iemand in de LD schaal vind ik dan weer weinig.
Ik vind het salaris bij de (gemeentelijke) overheid ook keurig. In mijn schaal kom je uiteindelijk, met IKB etc. op 71.000. Dat is zeer goed betaald voor een beleidsmedewerker.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Bezorgd »

merel schreef:
Bezorgd schreef:Ik snap die salarissen van € 80.000 voor gewone jobs serieus niet.
Vaak echte 8- 5 banen met de daarbij behorende kantoorcultuur.

Mensen die het echte werk opknappen, de noodzakelijke beroepen zeg maar, zoals we ze de laatste maanden hebben leren kennen, als zij zouden stoppen zou de maatschappij niet meer functioneren, die kunnen alleen maar dromen van dit soort salarissen.
En de vuilnis ophaaldienst, de brandweer, voedsel distributie etc etc. Het lijkt mij niet dat dit het criterium is waarop een salaris gebaseerd wordt.
Ik denk dat juist deze tijd heeft laten zien dat dit soort beroepen zeer onderbetaald worden.
En dat vind ik al jaren. Net als vaklieden zoals , timmermannen, loodgieters en metselaars.
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Augustienus »

Loodgieters worden anders behoorlijk goed betaald. Dat geldt voor wel meer vaklieden waar schaarste aan is.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

Augustienus schreef:Loodgieters worden anders behoorlijk goed betaald. Dat geldt voor wel meer vaklieden waar schaarste aan is.
Klopt opzich, maar alsnog niet evenveel als de hogere inkomens.
Bezorgd schreef:
merel schreef:
Bezorgd schreef:Ik snap die salarissen van € 80.000 voor gewone jobs serieus niet.
Vaak echte 8- 5 banen met de daarbij behorende kantoorcultuur.

Mensen die het echte werk opknappen, de noodzakelijke beroepen zeg maar, zoals we ze de laatste maanden hebben leren kennen, als zij zouden stoppen zou de maatschappij niet meer functioneren, die kunnen alleen maar dromen van dit soort salarissen.
En de vuilnis ophaaldienst, de brandweer, voedsel distributie etc etc. Het lijkt mij niet dat dit het criterium is waarop een salaris gebaseerd wordt.
Ik denk dat juist deze tijd heeft laten zien dat dit soort beroepen zeer onderbetaald worden.
En dat vind ik al jaren. Net als vaklieden zoals , timmermannen, loodgieters en metselaars.
Wat zou jij er van vinden als je vraagt of iemand een buitenkraantje wil maken, de monteur is €150 materiaal kwijt. En er worden 4 uurtjes maal €75 gevraagd. Dan zit je op €450 en dan komt de BTW nog langs met zegmaar 1/5 extra. Ik denk niet dat je dat grappig vind.

En dan puur omdat het bedrijf meer salaris moet betalen voor het personeel.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Valcke »

Augustienus schreef:Loodgieters worden anders behoorlijk goed betaald. Dat geldt voor wel meer vaklieden waar schaarste aan is.
Zeker zzp vaklieden verdienen soms evenveel als een Kamerlid. En middenstanders evenveel als een minister.
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door gallio »

HersteldHervormd schreef:
Augustienus schreef:Loodgieters worden anders behoorlijk goed betaald. Dat geldt voor wel meer vaklieden waar schaarste aan is.
Klopt opzich, maar alsnog niet evenveel als de hogere inkomens.
Bezorgd schreef:
merel schreef:
Bezorgd schreef:Ik snap die salarissen van € 80.000 voor gewone jobs serieus niet.
Vaak echte 8- 5 banen met de daarbij behorende kantoorcultuur.

Mensen die het echte werk opknappen, de noodzakelijke beroepen zeg maar, zoals we ze de laatste maanden hebben leren kennen, als zij zouden stoppen zou de maatschappij niet meer functioneren, die kunnen alleen maar dromen van dit soort salarissen.
En de vuilnis ophaaldienst, de brandweer, voedsel distributie etc etc. Het lijkt mij niet dat dit het criterium is waarop een salaris gebaseerd wordt.
Ik denk dat juist deze tijd heeft laten zien dat dit soort beroepen zeer onderbetaald worden.
En dat vind ik al jaren. Net als vaklieden zoals , timmermannen, loodgieters en metselaars.
Wat zou jij er van vinden als je vraagt of iemand een buitenkraantje wil maken, de monteur is €150 materiaal kwijt. En er worden 4 uurtjes maal €75 gevraagd. Dan zit je op €450 en dan komt de BTW nog langs met zegmaar 1/5 extra. Ik denk niet dat je dat grappig vind.

En dan puur omdat het bedrijf meer salaris moet betalen voor het personeel.
Nou, en ? Je moet eerst jezelf afvragen als je dat kraantje echt wel nodig hebt, en daarna als het je wel €540 waard is. Want dat kan dat bedrijf je wel van te voren vertellen, dat dat niet voor €100 gaat gebeuren.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Bezorgd »

Valcke schreef:
Augustienus schreef:Loodgieters worden anders behoorlijk goed betaald. Dat geldt voor wel meer vaklieden waar schaarste aan is.
Zeker zzp vaklieden verdienen soms evenveel als een Kamerlid. En middenstanders evenveel als een minister.

Ik heb het niet over eigen ondernemers.
Het gaat hier over salaris.
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Valcke schreef:
Augustienus schreef:Loodgieters worden anders behoorlijk goed betaald. Dat geldt voor wel meer vaklieden waar schaarste aan is.
Zeker zzp vaklieden verdienen soms evenveel als een Kamerlid. En middenstanders evenveel als een minister.

Ik heb het niet over eigen ondernemers.
Het gaat hier over salaris.
Waarom zou iemand die op zijn 16e al 4 dagen werkt dan evenveel moeten verdienen als iemand die 8 jaar langer geleerd heeft en dus 8 jaar later pas gaat werken?
Plaats reactie