Topic- alleen bestemd voor mannen

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door Jantje »

Mara schreef:
Jantje schreef:Want ik meen dat in de gezinnen van ambtsdragers de vrouw thuis altijd de broek aan heeft.
Je bedoelt dat sommige mannen de hand van hun vrouw in de rug nodig hebben, omdat ze niet daadkrachtig zijn.
Toch lastig als mannen, zoals jij, tegen tegen het dragen van een broek zijn. ;)
Ik spreek figuurlijk hé? ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door Ambtenaar »

Johann Gottfried Walther schreef:
We weten dat je heel moderne opvattingen hebt, maar ga je nu even terloops vrouwelijke ambtsdragers promoten??

EN wat bedoel je met kerkenraden voldoen ook niet aan de Bijbelse eisen?
Nee, dat wil ik niet promoten. En met betrekking tot je laatste zin, lees 1 Timotheüs 3:1-7 en Titus 1:6-9 nog eens. En dan met name vers 7 uit Titus 1. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommige kerkenraadsleden wel genegen zijn tot eigenzinnigheid en toornigheid. In de kanttekeningen staat hierover verder toegelicht: niet eigendunkelijk, zichzelven behagende, dat is, die zijn hoofd alleen volgen wil en stoutelijk verwerpt het gevoelen van anderen en die voor niemand wil wijken.

Ik kan me tevens niet aan de indruk onttrekken dat veel ruzie en scheuring binnen de kerk voortkomt uit eigendunk, zelf behaging: volgen van eigen hoofd en verwerping van gevoelens van anderen en niet willen wijken voor wat dan ook. Maar ik kan het mis hebben.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 11 jun 2020, 13:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:
Ik waardeer het dat je vourwlijke leidinggevende hoog hebt zitten, maar mijn voorkeur gaat uit naar een manlijke leidinggevende; beduidend minder gekonkel en veel directere communicatie.
Dat zal dan aan de persoon liggen.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door Hollander »

Mara schreef:
Jantje schreef:Want ik meen dat in de gezinnen van ambtsdragers de vrouw thuis altijd de broek aan heeft.
Je bedoelt dat sommige mannen de hand van hun vrouw in de rug nodig hebben, omdat ze niet daadkrachtig zijn.
Toch lastig als mannen, zoals jij, tegen tegen het dragen van een broek zijn. ;)
Ik ben van mening dat een wijze, verstandige, godvrezende vrouw, die biddend naast haar man staat, een verrijkende aanvulling is voor het dragen van een kerkelijk ambt door haar echtgenoot. Dus die toevoeging: "...omdat ze niet daadkrachtig zijn", is wat mij betreft een miskleun.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:In de kanttekeningen
Sinds wanneer lees jij de SV met kanttekeningen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door Mara »

Hollander schreef:Ik ben van mening dat een wijze, verstandige, godvrezende vrouw, die biddend naast haar man staat, een verrijkende aanvulling is voor het dragen van een kerkelijk ambt door haar echtgenoot. Dus die toevoeging: "...omdat ze niet daadkrachtig zijn", is wat mij betreft een miskleun.
Dat is geen miskleun, maar de praktijk. Er worden mannen tot het ouderlingenambt geroepen die feitelijk niet geschikt zijn voor deze taak. Daar zijn voorbeelden genoeg van.
En ook niet elke man heeft een verstandige, biddende godvrezende vrouw.
merel schreef: Ik waardeer het dat je vourwlijke leidinggevende hoog hebt zitten, maar mijn voorkeur gaat uit naar een manlijke leidinggevende; beduidend minder gekonkel en veel directere communicatie.
Grappig. Zowel mijn zoon als mijn dochter hebben beiden een vrouwelijke leidinggevende, zeer tot tevredenheid.
Mijn zoon was in het eerste bedrijf waar hij ging werken, zelfs de enige man. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Sinds wanneer lees jij de SV met kanttekeningen?
Sinds ik me kan heugen. Niet dat ik er dagelijks meer in lees, maar de kanttekeningen vind ik waardevol.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door Hollander »

Mara schreef:(…)En ook niet elke man heeft een verstandige, biddende godvrezende vrouw.
Ongetwijfeld zal dat waar zijn. Doet niets af dat het wél een verrijkende aanvulling is wanneer een ambtsdrager wel zo'n vrouw naast zich heeft. Het "getrouw in alles" geldt ook in die zaken.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:Sinds wanneer lees jij de SV met kanttekeningen?
Sinds ik me kan heugen. Niet dat ik er dagelijks meer in lees, maar de kanttekeningen vind ik waardevol.
Tjonge. Dat is een zeer verheugend bericht! :super
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door Mara »

Hollander schreef:
Mara schreef:(…)En ook niet elke man heeft een verstandige, biddende godvrezende vrouw.
Ongetwijfeld zal dat waar zijn. Doet niets af dat het wél een verrijkende aanvulling is wanneer een ambtsdrager wel zo'n vrouw naast zich heeft. Het "getrouw in alles" geldt ook in die zaken.
Waarom maak je iets anders van mijn woorden? Ik reageerde op de uitspraak van Jantje, dat veel ambtsbroeders een vrouw thuis met de broek aan hebben. Daar reageer je dan niet op.
De wenselijkheid of noodzaak staat nog niet ter discussie?
Maar dat er broeders worden gekozen, die naar menselijke maatstaven helaas niet altijd geschikt blijken voor het ambt, vanwege allerlei redenen.
Er zijn ook predikanten en ambtsbroeders die ongehuwd zijn, of weduwnaar, of verlaten door hun vrouw, die echter wel prima functioneren.
Gelukkig is het dus kennelijk geen voorwaarde of noodzaak.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Ik waardeer het dat je vourwlijke leidinggevende hoog hebt zitten, maar mijn voorkeur gaat uit naar een manlijke leidinggevende; beduidend minder gekonkel en veel directere communicatie.
Dat zal dan aan de persoon liggen.
Dat denk ik zeker.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door eilander »

Werkt goed hé, zo'n topic alleen voor mannen.
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door Piet Puk »

eilander schreef:Werkt goed hé, zo'n topic alleen voor mannen.
Zeker, ik mis alleen het knippen door de moderatoren van de berichten die door vrouwen geplaatst worden. :humhihi

Maar ik begreep dat Ad Anker graag knipt, leuk klusje voor hem.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door Ad Anker »

Piet Puk schreef:
eilander schreef:Werkt goed hé, zo'n topic alleen voor mannen.
Zeker, ik mis alleen het knippen door de moderatoren van de berichten die door vrouwen geplaatst worden. :humhihi

Maar ik begreep dat Ad Anker graag knipt, leuk klusje voor hem.
Knipogen, ja.
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Topic- alleen bestemd voor mannen

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef:
Piet Puk schreef:
eilander schreef:Werkt goed hé, zo'n topic alleen voor mannen.
Zeker, ik mis alleen het knippen door de moderatoren van de berichten die door vrouwen geplaatst worden. :humhihi

Maar ik begreep dat Ad Anker graag knipt, leuk klusje voor hem.
Knipogen, ja.
Een moderator die met z'n ogen knipt. Het wordt steeds gekker op Refoforum :D
Plaats reactie