Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef:Als jij overkomt is het vroeg genoeg!
Ik houd nog te veel van de HHK om over te schrijven naar een GGiN :hum :huhu
DDD
Berichten: 28652
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door DDD »

J.C. Philpot schreef:
DDD schreef:Voor wat betreft extreem: ik heb een apart draadje geopend, maar er is tot op heden geen preciezere omschrijving. Ambtenaar noemt het geradicaliseerd, maar dat is ook niet echt een complimenteuze term.

Intelligentie is een vast te stellen gegeven. Ik kan mij niet voorstellen dat ik heb gezegd dat er geen gematigde domme mensen zijn.
Ik zou dat soort labels gewoon achterwege laten. Ze verhinderen een inhoudelijk en respectvol gesprek.

Dus: niet geen mensen of standpunten labellen, maar inhoudelijk op de argumenten ingaan.
Daar ben ik het niet mee eens. Het is praktisch om levensbeschouwingen en overtuigingen enigszins in te delen. Dat communiceert een stuk makkelijker.

Ik ga altijd inhoudelijk op argumenten in en dat heeft er ook niets mee te maken.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Roos2018 »

Nasrani schreef:
Maanenschijn schreef:Ik lees even bij na een dagje weinig forum, ik werkelijk, ik kijk mijn ogen uit over de discussie waar dit in beland is.

Een wedstrijdje linksom of rechtsom ver-plassen.
Hier nog één. Ik voel me zo zachtjes aan ook onbegrepen.... :OO3
Daar kan ik goed inkomen, die hele links-rechts discussie werkt vervreemdend, bij mij ook, en heeft niks met religie te maken maar met de Nederlandse cultuur binnen de kerk.
Het wordt tijd dat er weer een (in dit geval: figuurlijk) standbeeld sneuvelt.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Arja »

Een reformatorische theologische groep voor vrouwen.

https://www.facebook.com/groups/3473787842633541/
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door -DIA- »

Arja schreef:Een reformatorische theologische groep voor vrouwen.

https://www.facebook.com/groups/3473787842633541/
Waartoe zou dit nodig zijn? Ik begrijp dit niet. Kunnen ze niet binnen een kerk een vrouwenvereniging vormen? Of zit er iets achter wat de gemeente waarvan ze lid zijn niet wil of kan? Zo kunnen we ook wel een reformatorische tienerclub, een jongensclub, meisjesclub of wat anders buiten de kerk oprichten, dacht ik.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Arja schreef:Een reformatorische theologische groep voor vrouwen.

https://www.facebook.com/groups/3473787842633541/
Waartoe zou dit nodig zijn? Ik begrijp dit niet. Kunnen ze niet binnen een kerk een vrouwenvereniging vormen? Of zit er iets achter wat de gemeente waarvan ze lid zijn niet wil of kan? Zo kunnen we ook wel een reformatorische tienerclub, een jongensclub, meisjesclub of wat anders buiten de kerk oprichten, dacht ik.
Of een reformatorische forum
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Arja schreef:Een reformatorische theologische groep voor vrouwen.

https://www.facebook.com/groups/3473787842633541/
Waartoe zou dit nodig zijn? Ik begrijp dit niet. Kunnen ze niet binnen een kerk een vrouwenvereniging vormen? Of zit er iets achter wat de gemeente waarvan ze lid zijn niet wil of kan? Zo kunnen we ook wel een reformatorische tienerclub, een jongensclub, meisjesclub of wat anders buiten de kerk oprichten, dacht ik.
Of een reformatorische forum
Of waarom geen kabouterforum. In de jaren zestig had je kabouters, en als die nu oud en onbegrepen zijn, dan zouden ze elkaar kunnen steunen in hun eenzaamheid....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Arja »

Arja schreef:Een reformatorische theologische groep voor vrouwen.

https://www.facebook.com/groups/3473787842633541/
O ik merk aan de reactie over kabouters dat ik niet zo duidelijk geweest ben.

Deze groep is een privégroep op Facebook. Ik heb hem opgericht. Ik heb vaker bijbelstudiegroepjes geleid op Facebook, dus dit was het proberen waard. Niemand kan meelezen, die geen lid van de groep is. Ik heb de link in de verkeerde topic gezet zie ik nu. Het had in een "alleen voor vrouwen" topic moeten staan. Dit is geen Bijbelstudiegroepje maar ik hoop dat het wel veilige plek wordt waar vrouwen vragen kunnen stellen en een verscheidenheid aan onderwerpen kunnen bespreken, zonder dat er van buitenaf meegelezen wordt.
DDD
Berichten: 28652
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door DDD »

Je was helder en duidelijk, maar sommige mensen houden ervan om onnozele vragen te stellen, soms menende dat de ander dan voor onnozel aangezien wordt.

En bij sommige mensen werkt dat nog ook. :)
Plaats reactie