Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Jantje heb jij in je hele leven behoefte aan duidelijkheid, vastgestelde lijnen, kaders, grenzen en duidelijkheid?
Lijkt me zo lastig. Niet alles is zwart-wit.
Ja. Het is heel lastig inderdaad. Beschouw het maar als één van de vele gebreken van mij als mens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:Jantje heb jij in je hele leven behoefte aan duidelijkheid, vastgestelde lijnen, kaders, grenzen en duidelijkheid?
Lijkt me zo lastig. Niet alles is zwart-wit.
Ja. Het is heel lastig inderdaad. Beschouw het maar als één van de vele gebreken van mij als mens.
Ik heb ook wel zoiets... dat kan bekend zijn. Een handicap soms, maar voor wie er mee weet om te gaan hoeft het geen handicap te zijn. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:Jantje heb jij in je hele leven behoefte aan duidelijkheid, vastgestelde lijnen, kaders, grenzen en duidelijkheid?
Lijkt me zo lastig. Niet alles is zwart-wit.
Ja. Het is heel lastig inderdaad. Beschouw het maar als één van de vele gebreken van mij als mens.

Eerlijk van je.
Een welgemeende tip: probeer er dan op een forum gepast mee om te gaan. Anders roep je alleen maar onbegrip op.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:
Jantje schreef:
Bezorgd schreef:Jantje heb jij in je hele leven behoefte aan duidelijkheid, vastgestelde lijnen, kaders, grenzen en duidelijkheid?
Lijkt me zo lastig. Niet alles is zwart-wit.
Ja. Het is heel lastig inderdaad. Beschouw het maar als één van de vele gebreken van mij als mens.
Ik heb ook wel zoiets... dat kan bekend zijn. Een handicap soms, maar voor wie er mee weet om te gaan hoeft het geen handicap te zijn. :)
Allereerst degene zelf die het heeft.
Online
DDD
Berichten: 28658
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door DDD »

Vervolgde schreef:
DDD schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen ik hier net was, ook vond dat ik niet altijd eerlijk behandeld werd. Inmiddels zijn de regels helderder. Je mag hier geen standpunten innemen die geen breed draagvlak kennen binnen de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Dan is duidelijk waar iedereen aan toe is, wat je daar ook van vindt. Maar daarover mag je dan weer niet discussiëren, want dat raakt het moderatiebeleid.
En dit vind ik vermakelijk, de suggestie dat op dit forum sprake is van een rechterflank. Wat een misvatting!

Ik denk dat dit het punt is wat Mara dwars zit. Haar verbondenheid met de meer bevindelijke forummers uit de rechterflank niet meer willen of niet meer kunnen forummen.
Wie een beetje zicht heeft of het kerkelijk erf kan zien dat op het forum links en extreem links goed is vertegenwoordigd. Ook is er wel een behoudend middenveld. Maar rechts? Af en toe iets van Dia. Maar een daadwerkelijk rechterveld, dat ontbreekt geheel. De discussies op het forum kennen daaruit altijd een zekere eenzijdigheid. Je zou de ervaringsregel van DDD zo kunnen samenvatten: wees evangelisch of anders..... En dan kom je op het probleem van Mara.
Wat een onzin.

Dat is voor zover ik het kan inschatten, helemaal niet wat Mara in dit verband dwars zit.

En op dit forum is de linkerflank van de gereformeerde gezindte niet of (stel dat ik mijzelf en Merel daartoe zou rekenen) nauwelijks vertegenwoordigd.

En mensen met (mijns inziens) extreme opvattingen zijn er juist vrij veel. Daar ben jij zelf een voorbeeld van.
Online
DDD
Berichten: 28658
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door DDD »

Jantje schreef:
gallio schreef:
Jantje schreef: Ik zou me zelf toch echt niet links willen noemen. Dat is vanaf het begin af aan van het forum al niet zo geweest en het is me volkomen onduidelijk waarom jij dat opeens wel zo vind.

Ik hoor graag specifiek waarom jij dat van mij vind. Graag onderbouwde argumenten! En draai niet steeds om de hete brij heen.
Nou Jantje, het viel mij direct op, bij jouw eerste bijdragen op dit forum, dat jij behoorlijk links georienteerd bent maar je graag als rechts voordoet. Waarom? Wie het weet mag het zeggen.
Dan ontvang ik graag enkele concrete voorbeelden daarover. En ik ben niet links. Nooit geweest ook. Al zorgt mijn omgeving er wel voor dat ik als rechtse GG'er misschien wat meer begrip kan opbrengen voor de problemen die het linkergedeelte van de GG ervaart, aangezien ik daar van jongsafaan in ben opgegroeid. Maar dat begrip neemt niet weg dat ik het niet met die personen eens ben. Vaak is dat namelijk niet het geval.
Ik ben het met Jantje eens. Jantje is rechts, met één uitzondering: hij is mild. Dat komt zelden voor bij rechtse mensen. Dat zijn vaak ruziemakers. Dat is dan ook het enige punt waarop Jantje niet rechts is.

Overigens heb ik in een ander draadje precies uit de doeken gedaan hoe je een persoon of kerkelijke gemeente binnen de rechterflank van de gereformeerde gezindte kunt indelen van gematigd naar extreem. In dat spectrum zit Jantje zeker aan de rechterflank, maar dan zonder het ruziezoekerige ervan.

Maar dat is ook niet een noodzakelijke eis. Ds. Verschuure en ds. Hoogerland zijn ook rechts, maar ze zijn toch geen ruziezoekers.
Laatst gewijzigd door DDD op 09 jun 2020, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Nasrani »

Maanenschijn schreef:Ik lees even bij na een dagje weinig forum, ik werkelijk, ik kijk mijn ogen uit over de discussie waar dit in beland is.

Een wedstrijdje linksom of rechtsom ver-plassen.
Hier nog één. Ik voel me zo zachtjes aan ook onbegrepen.... :OO3
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Vervolgde »

DDD schreef:
Vervolgde schreef:
DDD schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen ik hier net was, ook vond dat ik niet altijd eerlijk behandeld werd. Inmiddels zijn de regels helderder. Je mag hier geen standpunten innemen die geen breed draagvlak kennen binnen de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Dan is duidelijk waar iedereen aan toe is, wat je daar ook van vindt. Maar daarover mag je dan weer niet discussiëren, want dat raakt het moderatiebeleid.
En dit vind ik vermakelijk, de suggestie dat op dit forum sprake is van een rechterflank. Wat een misvatting!

Ik denk dat dit het punt is wat Mara dwars zit. Haar verbondenheid met de meer bevindelijke forummers uit de rechterflank niet meer willen of niet meer kunnen forummen.
Wie een beetje zicht heeft of het kerkelijk erf kan zien dat op het forum links en extreem links goed is vertegenwoordigd. Ook is er wel een behoudend middenveld. Maar rechts? Af en toe iets van Dia. Maar een daadwerkelijk rechterveld, dat ontbreekt geheel. De discussies op het forum kennen daaruit altijd een zekere eenzijdigheid. Je zou de ervaringsregel van DDD zo kunnen samenvatten: wees evangelisch of anders..... En dan kom je op het probleem van Mara.
Wat een onzin.

Dat is voor zover ik het kan inschatten, helemaal niet wat Mara in dit verband dwars zit.

En op dit forum is de linkerflank van de gereformeerde gezindte niet of (stel dat ik mijzelf en Merel daartoe zou rekenen) nauwelijks vertegenwoordigd.

En mensen met (mijns inziens) extreme opvattingen zijn er juist vrij veel. Daar ben jij zelf een voorbeeld van.
Stellige opvattingen zijn geen extreme opvattingen.
Mijn opvattingen zie ik allerminst als extreem. Eerder aan de voorzichtige kant.
Jouw mening kan ik daarom in het geheel niet delen en ervaar die als duidelijk extreem
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Hendrien »

Ik denk er serieus over om te stoppen. Alleen moet ik dan wel afkicken. Ik vind ook dat mannen hier zich soms niet zo fijn gedragen. Soms droom ik over een Refoforum voor vrouwen...
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Isala »

Ik voel me soms onbegrepen...

Ik heb een andere visie op de doop. Sommige mensen vinden dat ik daarmee afwijk van het reformatorisch gedachtegoed. Toch denk ik dat zelf niet, en ik denk dat ik in het het rijtje ook niet aan de linkerkant behoor. Ondanks mijn afwijkende doopvisie sluit dit forum het meest bij mij aan ( wat christelijke fora betreft). Daarom is het mooi dat ik hier 'gedoogt' wordt ;)
Overigens ben ik niet de enige op dit forum die anders naar de doop kijkt, dat is ook wel weer fijn.
Hora est!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik ben het met Jantje eens. Jantje is rechts, met één uitzondering: hij is mild. Dat komt zelden voor bij rechtse mensen. Dat zijn vaak ruziemakers. Dat is dan ook het enige punt waarop Jantje niet rechts is.
:super
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Terri »

DDD schreef:
Ik ben het met Jantje eens. Jantje is rechts, met één uitzondering: hij is mild. Dat komt zelden voor bij rechtse mensen. Dat zijn vaak ruziemakers. Dat is dan ook het enige punt waarop Jantje niet rechts is.

.
Ik vind dit mooi omschreven, ik verbaas me regelmatig over het geduld en de humor van Jantje als hij weer eens op de hak genomen wordt.
Ik ken niet zoveel onbegrepen humorvolle rechtse broeders :huhu
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33251
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
DDD schreef:Ik ben het met Jantje eens. Jantje is rechts, met één uitzondering: hij is mild. Dat komt zelden voor bij rechtse mensen. Dat zijn vaak ruziemakers. Dat is dan ook het enige punt waarop Jantje niet rechts is.
:super
Misschien dat Jantje ten opzichte van DDD inderdaad ietwat rechts is. Maar binnen het geheel van de forum community niet.
En DDD noemt iemand al snel rechts.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Jantje »

Terri schreef:
DDD schreef:
Ik ben het met Jantje eens. Jantje is rechts, met één uitzondering: hij is mild. Dat komt zelden voor bij rechtse mensen. Dat zijn vaak ruziemakers. Dat is dan ook het enige punt waarop Jantje niet rechts is.
Ik vind dit mooi omschreven, ik verbaas me regelmatig over het geduld en de humor van Jantje als hij weer eens op de hak genomen wordt.
Ik ken niet zoveel onbegrepen humorvolle rechtse broeders :huhu
Ik denk dat dat geduld vooral komt vanwege de omgeving waarin ik ben opgegroeid. Dan leer je daarmee omgaan. Gelukkig kan ik goed relativeren, al is het niet altijd makkelijk, dat zeg ik heel eerlijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
DDD schreef:Ik ben het met Jantje eens. Jantje is rechts, met één uitzondering: hij is mild. Dat komt zelden voor bij rechtse mensen. Dat zijn vaak ruziemakers. Dat is dan ook het enige punt waarop Jantje niet rechts is.
:super
Misschien dat Jantje ten opzichte van DDD inderdaad ietwat rechts is. Maar binnen het geheel van de forum community niet.
En DDD noemt iemand al snel rechts.
Waarom niet, @Tiberus? Kun je dat uitleggen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie