Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Online
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door DDD »

Dat is in ieder geval niet wat er staat. Dan zou er moeten staan: als je een moderator bent, is dat lastig.

Maar wat is er suggestief aan de constatering dat het lastig is om een discussie met een moderator te hebben? Dat is net wat ingewikkelder dan bij een gewoon forumlid. Dat lijkt me vrij eenvoudig.

Ik kan mij best voorstellen dat mensen dat lastig vinden, zeker als mensen niet primair rationeel reageren.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Mara »

Tiberius schreef: Ik vind dit als moderator een onplezierig en suggestief bericht.
Wanneer je iets met iemand hebt, moderator of niet, praat het dan met diegene uit, maar ga niet hier dit soort suggestieve opmerkingen plaatsen.
Ja dat zal wel, Maar als forumlid weet je na 10 jaar dat je bij voorbaat kansloos bent.
Dus het uitpraten probeer ik dan niet meer.
Het landt toch niet.
Het beste wat je dan kunt doen is tijdelijk niet meer inloggen totdat de emotie gezakt is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef:
Tiberius schreef: Ik vind dit als moderator een onplezierig en suggestief bericht.
Wanneer je iets met iemand hebt, moderator of niet, praat het dan met diegene uit, maar ga niet hier dit soort suggestieve opmerkingen plaatsen.
Ja dat zal wel, Maar als forumlid weet je na 10 jaar dat je bij voorbaat kansloos bent.
Dus het uitpraten probeer ik dan niet meer.
Het landt toch niet.
Het beste wat je dan kunt doen is tijdelijk niet meer inloggen totdat de emotie gezakt is.
Oké, er zit dus toch een andere lading in. Maar na het tijdelijk niet inloggen toch zulke berichten doen, dan is dat tijdelijk toch iets te tekort geweest dan?

Niemand is kansloos. Spreek de ander aan als hij/zij iets ongepast heeft gedaan. Dan is er op een forum als dit altijd mogelijkheid tot verzoening. Reken maar!
Online
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door DDD »

Mara schreef:
Tiberius schreef: Ik vind dit als moderator een onplezierig en suggestief bericht.
Wanneer je iets met iemand hebt, moderator of niet, praat het dan met diegene uit, maar ga niet hier dit soort suggestieve opmerkingen plaatsen.
Ja dat zal wel, Maar als forumlid weet je na 10 jaar dat je bij voorbaat kansloos bent.
Dus het uitpraten probeer ik dan niet meer.
Het landt toch niet.
Het beste wat je dan kunt doen is tijdelijk niet meer inloggen totdat de emotie gezakt is.
Het is veel meer een kwestie van op een andere golflengte praten. Maar goed, ik kan me voorstellen dat het lastig is.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Dat is in ieder geval niet wat er staat. Dan zou er moeten staan: als je een moderator bent, is dat lastig.

Maar wat is er suggestief aan de constatering dat het lastig is om een discussie met een moderator te hebben? Dat is net wat ingewikkelder dan bij een gewoon forumlid. Dat lijkt me vrij eenvoudig.

Ik kan mij best voorstellen dat mensen dat lastig vinden, zeker als mensen niet primair rationeel reageren.
Het is inderdaad lastiger, als het meningsverschillen betreft tenminste (Dat is wat anders dan een gewone discussie in een draadje over wat voor onderwerp dan ook.). Maar ook zulke zaken zijn weer uit te praten. En dat is heel fijn! :) (Een keertje extra dat benoemen is niet verkeerd, vind ik.)

En een discussie op het forum is niet perse lastiger. Ik vind het persoonlijk niet lastiger om met @eilander te discussiëren of met @DDD, bijvoorbeeld.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door DDD »

Dat doet mij natuurlijk deugd. Maar dat was niet het punt dat Mara maakte. Als een moderator een jouws inziens onterechte beslissing neemt, is dat gewoon lastiger. Dat lijkt me vrij helder en het is me ook onduidelijk waarom een moderator dat nu zo onplezierig vindt. Het is een simpel feit.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Tiberius »

Het onplezierige zit hem niet zozeer in de vraag dat het een moderator is, maar welke moderator.
Ik weet dat Mara niet mij bedoelt, maar nu hangt het een beetje in de lucht, omdat het groepje moderators beperkt is.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:Het onplezierige zit hem niet zozeer in de vraag dat het een moderator is, maar welke moderator.
Ik weet dat Mara niet mij bedoelt, maar nu hangt het een beetje in de lucht, omdat het groepje moderators beperkt is.
Lees maar even terug dan Tiberius.
In het verleden verwachtte ik zelfreflectie, maar ik ben niet de enige die daarin zwaar teleurgesteld is.
Ik hoef niet in de slachtofferrol. Maar sommige uitspraken - van mods - kloppen gewoon niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Terri »

Praat iets uit of zwijg er verder over, niet steeds weer onderhuids prikjes uitdelen, dat moet je niet willen.
En dat geldt voor een moderator en forum lid allebei. Toch?
Of hoor ik nu ook bij de onbegrepene :?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Ad Anker »

Mara is niet de enige, zegt ze zelf. Er zijn er meer die moeite hebben met een bepaalde moderators. Tib en ik zijn wel een beetje de boeven van de modclub, dus als Tib het niet is ben ik het.

Als je iets wil oplossen moet je wel concreet worden.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef:Mara is niet de enige, zegt ze zelf. Er zijn er meer die moeite hebben met een bepaalde moderators. Tib en ik zijn wel een beetje de boeven van de modclub, dus als Tib het niet is ben ik het.

Als je iets wil oplossen moet je wel concreet worden.
Kom nou toch, je weet toch wat je gezegd hebt tegen iemand?
En als ik mails krijg van mensen die zeggen dat ze opeens niet meer konden inloggen, vind ik dat toch wel verontrustend.
Als iemand hier zegt dat hij of zij gekwetst is, of wegblijft, ga ik op zoek naar de reden. Als gewoon forumlid.
Maar kennelijk is dat niet belangrijk, of ligt dat echt aan het forumlid zelf.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Nathanaël »

Mara schreef:
Ad Anker schreef:Mara is niet de enige, zegt ze zelf. Er zijn er meer die moeite hebben met een bepaalde moderators. Tib en ik zijn wel een beetje de boeven van de modclub, dus als Tib het niet is ben ik het.

Als je iets wil oplossen moet je wel concreet worden.
Kom nou toch, je weet toch wat je gezegd hebt tegen iemand?
En als ik mails krijg van mensen die zeggen dat ze opeens niet meer konden inloggen, vind ik dat toch wel verontrustend.
Als iemand hier zegt dat hij of zij gekwetst is, of wegblijft, ga ik op zoek naar de reden. Als gewoon forumlid.
Maar kennelijk is dat niet belangrijk, of ligt dat echt aan het forumlid zelf.
Volgens mij is dit voor (vrijwel) niemand te volgen. Als je weigert hierover via PB in gesprek te gaan, wat voor zin heeft het dan om het op zo´n cryptische manier in het openbaar te doen, waarbij niemand precies weet waarover en over wie het gaat?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Mara »

Nathanaël schreef:
Volgens mij is dit voor (vrijwel) niemand te volgen. Als je weigert hierover via PB in gesprek te gaan, wat voor zin heeft het dan om het op zo´n cryptische manier in het openbaar te doen, waarbij niemand precies weet waarover en over wie het gaat?
Ik weiger niets! Jij bent toch geen mod? Ook ben ik niet cryptisch hoor.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef:Tib en ik zijn wel een beetje de boeven van de modclub, dus als Tib het niet is ben ik het.
:garde Uw dienaar t'aller stond, Ad.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door Nathanaël »

Mara schreef:
Nathanaël schreef:
Volgens mij is dit voor (vrijwel) niemand te volgen. Als je weigert hierover via PB in gesprek te gaan, wat voor zin heeft het dan om het op zo´n cryptische manier in het openbaar te doen, waarbij niemand precies weet waarover en over wie het gaat?
Ik weiger niets! Jij bent toch geen mod? Ook ben ik niet cryptisch hoor.
Op mij komt het in ieder geval nogal cryptisch over. Je hebt inmiddels meerdere keren aangegeven dat het toch geen zin heeft om met de betreffende persoon (of met alle mods, ook dat is niet duidelijk) via PB in gesprek te gaan.
Je geeft aan dat je niet cryptisch bent. Prima, blijkbaar moet de persoon over wie het gaat volgens jou weten waar je het over hebt. Maar waarom moet dit dan hier besproken worden?
Plaats reactie