Thuiswerken

Online
Bertiel
Berichten: 4616
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Thuiswerken

Bericht door Bertiel »

Ondanks dat het thuis (voor onze afdeling) prima ging werken we vanaf juli weer voor 100% op kantoor.
Gelukkig nog geen besmettingentot op heden maar hoop echt dat ik morgen weer thuis werk
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Thuiswerken

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef: Ik hoop het toch wel. Wij hebben momenteel ' 'maar' 1 thuiswerkplek en mijn man ( ook ambtenaar) gaat nog helemaal niet naar kantoor.
Wij hebben ook maar één thuiswerkplek. Het scheelt dat mijn vrouw vanwege de aard van haar werkzaamheden vaak op kantoor moet zijn. Als ze thuis is, zit ik aan de eetkamertafel. Dat gaat prima voor digitale overleggen en e-mails versturen, maar niet voor het schrijven van nota's, etc.
Zo werken wij inderdaad ook. Hij zit vaker achter de keukentafel dan ik. Daarom probeerde ik elke week een aantal dagen naar kantoor te gaan. Met dubbele beeldschermen werkt toch prettiger en eerlijk gezegd mis ik de collegiale gezelligheid bij het thuiswerken.

Zolang de scholen open kunnen blijven, wil ik nog wel langer thuiswerken.
Laatst gewijzigd door merel op 29 sep 2020, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33305
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Thuiswerken

Bericht door Tiberius »

Maar je kan toch thuis ook twee beeldschermen gebruiken op je thuiswerkplek?
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Thuiswerken

Bericht door merel »

Ik red het ook met 1 beeldscherm, al zou twee natuurlijk fijner zijn. Zolang het maar niet alleen van een laptop beeldscherm is, dat is echt te klein om bestanden te openen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33305
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Thuiswerken

Bericht door Tiberius »

Klopt ja. Bovendien is het voor je lichaam niet zo best als je de hele dag achter een laptop zit. Eén dag gaat nog wel, maar als het maanden gaat duren, krijg je op den duur klachten.
Zeeuw
Berichten: 11620
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thuiswerken

Bericht door Zeeuw »

Vandaag een dagje thuis. Even alle berichten laten bezinken en bijeenkomsten afzeggen. Ik heb er moeite mee dat we in Zeeland nu ineens over 1 kam worden geschoren. Ik hoop dat de VRZ nog wat regionale versoepelingen doorvoert. Ik heb nu zelfs klanten die 1 op 1 gesprekken (in grote vergaderzalen) afzeggen.

Misschien straks toch nog even naar kantoor (waar ik alleen zit overigens).
Zeeuw
Berichten: 11620
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thuiswerken

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Klopt ja. Bovendien is het voor je lichaam niet zo best als je de hele dag achter een laptop zit. Eén dag gaat nog wel, maar als het maanden gaat duren, krijg je op den duur klachten.
Sowieso is hele dagen zitten niet goed broeder Tiberius. Ik sport laatste maand weer 3/4 keer in de week en af en toe lekker wandelen. Moet zeggen, bevalt me goed.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12055
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Thuiswerken

Bericht door Herman »

Ik zit 'gewoon' op kantoor. Alles krioelt door elkaar heen. Alsof ze niet naar een personferentie hebben geluisterd, de ramen staan wel open 'want er moet geventileerd worden'. Wij zitten overigens gemeentelijk nog op code groen, ofzo. De veiligheidsregio is echter oranje omdat Nijmegen (hier 30 km vandaan) een hoge besmettingsgraad heeft.
Zeeuw
Berichten: 11620
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thuiswerken

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Ik zit 'gewoon' op kantoor. Alles krioelt door elkaar heen. Alsof ze niet naar een personferentie hebben geluisterd, de ramen staan wel open 'want er moet geventileerd worden'. Wij zitten overigens gemeentelijk nog op code groen, ofzo. De veiligheidsregio is echter oranje omdat Nijmegen (hier 30 km vandaan) een hoge besmettingsgraad heeft.
Dat is wel bijzonder ja. Wij hebben onderstaande momenteel.

Goes
Veiligheidsregio: Zeeland
Risiconiveau: 1 - Waakzaam

Aantal besmettingen per 100.000 inwoners: 57,8
Aantal besmettingen: 22
Ziekenhuisopnames: 0
Ziekenhuisopnames per 100.000 inwoners: 0
Aantal patiënten overleden: 0
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Thuiswerken

Bericht door merel »

Herman schreef:Ik zit 'gewoon' op kantoor. Alles krioelt door elkaar heen. Alsof ze niet naar een personferentie hebben geluisterd, de ramen staan wel open 'want er moet geventileerd worden'. Wij zitten overigens gemeentelijk nog op code groen, ofzo. De veiligheidsregio is echter oranje omdat Nijmegen (hier 30 km vandaan) een hoge besmettingsgraad heeft.
Bij ons hebben ze alle vestigingen gelijk getrokken, ongeacht de besmettingsgraad. Bezetting is 0% ongeacht de regio waar je werkt.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3050
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Thuiswerken

Bericht door Lilian1975 »

Herman schreef:
Lilian1975 schreef:
Herman schreef:Ik hoorde net al over een besluit om thuis te werken tot september volgend jaar.
Hier werkt mijn man ook al vanaf maart thuis. Maar wie zegt dat dat tot september gaat duren? Waar is dat op gebaseerd?
Dat is een besluit van een individuele werkgever. Het is vrij rigoureus, maar blijkbaar vind die persoon dat nodig.
Oh ik dacht even dat iemand in de toekomst kon kijken...
Nou ik hoop echt dat het niet gaat gfebeuren. Mijn man werkt bij een grotere organisatie. En de collegialiteit heeft hier echt wel onder te lijden. Hij gaat 1 keer per week naar kantoor om e.a te regelen en te kopiëren en op te halen. Maar het is er echt niet meer gezellig. Sommige collega's niet meer gezien sinds maart.

Maar hoe lossen de mannen dat hier op met een intensieve thuissituatie of soms gewoon heel irritante pubers... :OO3 . Normaal kan je door naar werk gaan even op natuurlijke manier afstand nemen. En dan "frissse" moed weer thuis te komen. Maar dat mis je nu. Het is mooi dat je nu alles meemaakt maar ook wel eens c lastig. Zelf als vrouw merk ik ook dat eerder door het afstand kunnen nemen het gezonde en af en toe nuchtere relativering van man wat minder is. En de correctie die je soms nodig hebt zelf moet zoeken....
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 29 sep 2020, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12055
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Thuiswerken

Bericht door Herman »

Ik kan daar in meekomen.

Maar mijn vrouw is ook thuis, en daar heb ik toch net iets meer een band mee dan met mijn collega's.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3050
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Thuiswerken

Bericht door Lilian1975 »

Herman schreef:Ik kan daar in meekomen.

Maar mijn vrouw is ook thuis, en daar heb ik toch net iets meer een band mee dan met mijn collega's.
Uiteraard. En mijn man mist de files ook niet. Maar hier is het wel zo. Als man thuis werkt. Dan is het ook werken... en moet ik niet teveel storen. Veel gesprekken of zittingen via teams etc. Dus heel storend als ik ga stofzuigen bijv. Of als oppaskindjes wat meer aanwezig zijn :haha
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Thuiswerken

Bericht door merel »

Zit hij dan in de woonkamer?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3050
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Thuiswerken

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef:Zit hij dan in de woonkamer?
Nee hoor. Maar huis is wel wat gehorig. En verder heb ik gezegd... misschien een anderestofzuiger? Nee ik snap het wel hoor. Als je graag stil werkt is een huis waarin geleefd wordt ook wel een punt. En watbij hem speelt. Hij heeft of ervaart minder overzicht omdat alle dossiers digitaal zijn. En het digitaal werken eerder als lastig beschouwt dan als fijn. Eerder dingen over het hoofd ziet. Meer fouten worden gemaakt waardoor hij extra werk heeft. Het digitaal werken vraagt meer concentratie. Ik denk als je echt jong bent dat dat allemaal gemakkelijker gaat als dat je dat veel minder deed en nu op latere leeftijd ineens gedwongen wordt.
Plaats reactie