Thuiswerken

JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: RE: Re: Thuiswerken

Bericht door JvW »

Jantje schreef:
JvW schreef:
ejvl schreef:
eilander schreef: Ook leuk, zeker als je 5 basisschoolkinderen thuis hebt. Ieder heeft dan een eigen device nodig, terwijl er ook nog een aantal op het VO zitten.
Doe maar niet. Het gaat nu prima hier.
Dat kan ook met een smartphone heAfbeelding
Grapje hoor.
Nou, de middelbare school in het Zeeuwse geeft dat anders wel als tip mee aan de ouders..... :jongle
Ik moest die zin in de brief van het Calvijn College ook wel even twee keer lezen eerlijk gezegd na alle discussies over smartphones.
Heeft broeder Bakker die brief geschreven? Dan is hij wel snel veranderend qua principes. ;)
Precies dat ja. Wat ons betreft overigens geen enkel punt hoor, de smartphone hoort bij het huidige leven.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Thuiswerken

Bericht door Orchidee »

Vind het eerlijk gezegd ook zéér triest dat er vaak niet één ouder thuis is om de kinderen op te vangen!
Dat is in refokringen net zo!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Thuiswerken

Bericht door Jantje »

JvW schreef:
Jantje schreef:
JvW schreef:Nou, de middelbare school in het Zeeuwse geeft dat anders wel als tip mee aan de ouders..... :jongle
Ik moest die zin in de brief van het Calvijn College ook wel even twee keer lezen eerlijk gezegd na alle discussies over smartphones.
Heeft broeder Bakker die brief geschreven? Dan is hij wel snel veranderend qua principes. ;)
Precies dat ja. Wat ons betreft overigens geen enkel punt hoor, de smartphone hoort bij het huidige leven.
Heel vreemd. De soep wordt blijkbaar veel heter opgediend dan dat ze gegeten wordt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Thuiswerken

Bericht door eilander »

Jantje schreef:
JvW schreef:Nou, de middelbare school in het Zeeuwse geeft dat anders wel als tip mee aan de ouders..... :jongle
Ik moest die zin in de brief van het Calvijn College ook wel even twee keer lezen eerlijk gezegd na alle discussies over smartphones.
Heeft broeder Bakker die brief geschreven? Dan is hij wel snel veranderend qua principes. ;)
Nou nee, hoor. Die principes blijven wel staan en dat wordt weer actueel als de scholen weer opengaan.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Thuiswerken

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:
pierre27 schreef:
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Heb je daar een bron voor?

Maar het gaat me vooral om het meten met twee maten. Het advies om zo min mogelijk mensen aanwezig te laten zijn tijdens de zondagse erediensten, wordt nagenoeg overal opgevolgd (uitgezonderd een enkele uitwas hier en daar). Waarom dit overheidsadvies dan niet?
Een bron. Ja verschillende scholen.
Slob kwam pas later met het advies voor hele dagen.

Een advies dat mede ingegeven is doordat veel ouders beiden buitenshuis willen werken.
Maar als het goed is speelt dat minder op reformatorische scholen.
Waar hengel je naar?
Beetje aan het bij lezen?
Ik hengel nergens naar.
Er werd geklaagd over de halve dagen school.
Haha, lezen deed ik al hoor. Alleen hoef ik niet overal op te reageren. Mijn vraag kwam voort uit je opmerking over dat als het goed is op reformatorische scholen minder dan op andere scholen beide ouders buitenshuis werken. Ik denk dat je zelf prima daar het antwoord op weet. Gezien je eerdere opmerking in die trand was dus mijn vraag waar je naar hengelde. Blijkbaar niet dus. Top. Ik kan me prima voorstellen dat zowel halve dagen als enkele hele dagen voor sommigen echt pittig kan zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Thuiswerken

Bericht door Jantje »

eilander schreef:
Jantje schreef:
JvW schreef:Nou, de middelbare school in het Zeeuwse geeft dat anders wel als tip mee aan de ouders..... :jongle
Ik moest die zin in de brief van het Calvijn College ook wel even twee keer lezen eerlijk gezegd na alle discussies over smartphones.
Heeft broeder Bakker die brief geschreven? Dan is hij wel snel veranderend qua principes. ;)
Nou nee, hoor. Die principes blijven wel staan en dat wordt weer actueel als de scholen weer opengaan.
Meer met het promoten van het gebruik van een smartphone geeft de heer Bakker juist toe dat een smartphone belangrijker is in deze tijd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Thuiswerken

Bericht door eilander »

Ik denk niet dat je het standpunt van het Calvijn begrepen hebt.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Thuiswerken

Bericht door merel »

Bij ons is de bezetting op kantoor weer teruggeschroefd van 30 % naar 0%. Erg jammer!
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thuiswerken

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Bij ons is de bezetting op kantoor weer teruggeschroefd van 30 % naar 0%. Erg jammer!
Ik verwacht niet voor komende zomer op kantoor te komen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Thuiswerken

Bericht door Herman »

Ik hoorde net al over een besluit om thuis te werken tot september volgend jaar.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Thuiswerken

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:Bij ons is de bezetting op kantoor weer teruggeschroefd van 30 % naar 0%. Erg jammer!
Ik verwacht niet voor komende zomer op kantoor te komen.
Ik hoop het toch wel. Wij hebben momenteel ' 'maar' 1 thuiswerkplek en mijn man ( ook ambtenaar) gaat nog helemaal niet naar kantoor.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Thuiswerken

Bericht door Lilian1975 »

Herman schreef:Ik hoorde net al over een besluit om thuis te werken tot september volgend jaar.
Hier werkt mijn man ook al vanaf maart thuis. Maar wie zegt dat dat tot september gaat duren? Waar is dat op gebaseerd?
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thuiswerken

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Ik hoop het toch wel. Wij hebben momenteel ' 'maar' 1 thuiswerkplek en mijn man ( ook ambtenaar) gaat nog helemaal niet naar kantoor.
Wij hebben ook maar één thuiswerkplek. Het scheelt dat mijn vrouw vanwege de aard van haar werkzaamheden vaak op kantoor moet zijn. Als ze thuis is, zit ik aan de eetkamertafel. Dat gaat prima voor digitale overleggen en e-mails versturen, maar niet voor het schrijven van nota's, etc.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thuiswerken

Bericht door Ambtenaar »

Lilian1975 schreef: Hier werkt mijn man ook al vanaf maart thuis. Maar wie zegt dat dat tot september gaat duren? Waar is dat op gebaseerd?
Dat zie je van verre aankomen. Ik kreeg vanavond een e-mail van de SG, waarin staat dat de de regels zijn aangescherpt voor de Rijksdienst. De Rijksoverheid zal het goede voorbeeld moeten geven met betrekking tot de regels, dus voorlopig zit thuiswerken er niet in. We mogen voorlopig ook geen bijeenkomsten organiseren (vanzelfsprekend met inachtneming van de regels).
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Thuiswerken

Bericht door Herman »

Lilian1975 schreef:
Herman schreef:Ik hoorde net al over een besluit om thuis te werken tot september volgend jaar.
Hier werkt mijn man ook al vanaf maart thuis. Maar wie zegt dat dat tot september gaat duren? Waar is dat op gebaseerd?
Dat is een besluit van een individuele werkgever. Het is vrij rigoureus, maar blijkbaar vind die persoon dat nodig.
Plaats reactie