Bioresonantie

Plaats reactie
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Bioresonantie

Bericht door HersteldHervormd »

Beste forummers,

Wat vinden jullie van bioresonantie? Ik weet het zelf echt niet namelijk. Zijn er die mij wat meer over kunnen vertellen en weten of het wel, of niet betrouwbaar is?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bioresonantie

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Beste forummers,

Wat vinden jullie van bioresonantie? Ik weet het zelf echt niet namelijk. Zijn er die mij wat meer over kunnen vertellen en weten of het wel, of niet betrouwbaar is?
Het is flauwekul. Laat je er niet mee in. Er wordt geld uit je zak geklopt en verder niets. Bezoek de website van de Vereniging tegen Kwakzalverij of die van Skepsis.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Bioresonantie

Bericht door Erskinees »

Ik geloof dat bepaalde homeopatische middelen zeker kunnen werken tegen kwalen. Bioresonantie is m.i. echter oplichterij en onzin. Bij bepaalde bioresonantietechnieken zie ik ook wat occulte accenten terug (energetische beelden en waarden etc.).
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Bioresonantie

Bericht door Piet Puk »

Gaat lekker: het is flauwekul, laat je er niet mee in, onzin, oplichterij.... Wie nog meer?

Ik heb er geen mening over. Ik hoor namelijk ook signalen van mensen waar het wel helpt.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Bioresonantie

Bericht door HersteldHervormd »

Piet Puk schreef:Gaat lekker: het is flauwekul, laat je er niet mee in, onzin, oplichterij.... Wie nog meer?

Ik heb er geen mening over. Ik hoor namelijk ook signalen van mensen waar het wel helpt.
Ik vind het ook moeilijk. Maar weetje, nocebo is wel degelijk een gevaarlijk iets. Nocebo betekend eigenlijk klachten krijgen door angst ergens voor. En dat is iets wat homeopaten wel weten hoor.

Gelukkig maar dat er mensen zijn die van hun klachten afkomen. Het is altijd mooi om te zien als mensen 'genezen'.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bioresonantie

Bericht door Mara »

Ik heb ervaring met een dierenarts die met bioresonantie en homeopathie behandelt.
Hij is die studie erbij gaan doen, omdat hij in zijn praktijk zag dat klachten soms niet genezen kunnen worden met reguliere middelen.
Ik ben met een katje bij hem geweest en het resultaat was verbluffend.
Bij een dier is geen sprake van suggestie, dus het werkt of het werkt niet.
Het beestje was uitbehandeld en hij heeft nog een fikse verbetering tot stand kunnen brengen.
Ik weet niet of ik zelf een dergelijke behandeling zou ondergaan, maar als ik een aandoening zou hebben die de reguliere geneeskunde niet meer zou kunnen verbeteren, misschien wel.
Ik weet niet hoe het in andere praktijken eraan toe gaat, dit waren zeker geen zweverige types, maar betrokken behandelaars.
Dierenarts opereert als het moet en behandelt ook met a.b. en andere reguliere medicijnen.
Maar hij zet het in bij chronische aandoeningen, als ondersteuning, of om te voorkomen dat er middelen zoals langdurig prednison e.d. gegeven moet worden.
Ik vond het wonderlijk om te zien dat hij kon "meten" dat poes flink pijn in haar koppie had en dat dit met acupunctuur verbeterde.
Het beestje is normaliter hyperactief maar sliep tijdens de behandeling.
Ook op de terugweg was ze opvallend ontspannen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Bioresonantie

Bericht door Hollander »

Met betrekking tot biofysische geneeskunde spreken bronnen elkaar tegen over de zin en het nut. Effect kán positief zijn, maar ook geheel uitblijven. Wees in ieder geval zeer kritisch op de achtergrond en de visie van de therapeut. Het kan ook vanuit een verkeerde achtergrond komen en van verkeerde machten en krachten. Echter hoeft dit niet zo te zijn. Ik meen dat in Veenendaal een aanbieder van bioresonantie zit die wel werkt vanuit een christelijke achtergrond. Bij het prof. Lindeboom Instituut is informatie op te vragen, wellicht kan ook de NPV hierin voorzien.

Vijf punten van dr. R. Seldenrijk om als overweging mee te nemen:
1. Kijk in algemene zin naar vijf aspecten in het behandelproces: genezer, diagnosestelling, therapie, medicijnen en patiënt. Moet de patiënt zich openstellen voor het intreden van krachten en geesten?
2. Let op kenmerken van betrouwbare behandelaars: landelijk erkend vakdiploma, geen afzetten tegen de reguliere geneeskunde, geen gebruik van paranormale diagnostische mogelijkheden, beschikken over overdraagbare en door anderen te leren kennis en dergelijke.
3. De keerzijde zijn kenmerken van onbetrouwbare behandelaars: zij doen onheilspellende uitspraken, weren verzoek om nadere informatie af, wijzen de reguliere geneeskunde af, de therapie zou voor ongeveer alles helpen, ze beschikken over aan de persoon gebonden paranormale gaven en zo meer.
4. We kunnen een beoordeling geven vanuit onze christelijke levensvisie. Daarbij wordt een Bijbelse kijk op de mens en zijn gezondheid gesteld tegenover seculiere en zelfs paranormale overwegingen.
5. Erken Gods geboden. Om ons te vrijwaren van boze machten gaf de Heere Zijn Tien Geboden. Deze zijn door Jezus samengevat als God liefhebben boven alles en onze naaste als onszelf. Er bestaan duistere machten, magie, demonie en andere paranormale krachten. Ook binnen het veld van de complementaire geneeswijzen zijn er mensen die zich daarmee inlaten. Dat is echter in strijd met de eerste twee geboden én met het dubbele liefdegebod. De ‘reguliere’ levensbeëindigende handelingen staan overigens haaks op het zesde gebod.

(Bron: RD, 13-2-2016)
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Bioresonantie

Bericht door Hendrien »

Mara schreef:Ik heb ervaring met een dierenarts die met bioresonantie en homeopathie behandelt.
Hij is die studie erbij gaan doen, omdat hij in zijn praktijk zag dat klachten soms niet genezen kunnen worden met reguliere middelen.
Ik ben met een katje bij hem geweest en het resultaat was verbluffend.
Bij een dier is geen sprake van suggestie, dus het werkt of het werkt niet.
Het beestje was uitbehandeld en hij heeft nog een fikse verbetering tot stand kunnen brengen.
Ik weet niet of ik zelf een dergelijke behandeling zou ondergaan, maar als ik een aandoening zou hebben die de reguliere geneeskunde niet meer zou kunnen verbeteren, misschien wel.
Ik weet niet hoe het in andere praktijken eraan toe gaat, dit waren zeker geen zweverige types, maar betrokken behandelaars.
Dierenarts opereert als het moet en behandelt ook met a.b. en andere reguliere medicijnen.
Maar hij zet het in bij chronische aandoeningen, als ondersteuning, of om te voorkomen dat er middelen zoals langdurig prednison e.d. gegeven moet worden.
Ik vond het wonderlijk om te zien dat hij kon "meten" dat poes flink pijn in haar koppie had en dat dit met acupunctuur verbeterde.
Het beestje is normaliter hyperactief maar sliep tijdens de behandeling.
Ook op de terugweg was ze opvallend ontspannen.
Recent las ik in een artikel dat dieren ook kunnen genezen door placebo's. Vooral als hun baasje er stellig in gelooft...
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bioresonantie

Bericht door Mara »

Hendrien schreef: Recent las ik in een artikel dat dieren ook kunnen genezen door placebo's. Vooral als hun baasje er stellig in gelooft...
Ik geloofde er totaal niet in. Was heel sceptisch.
En zo sta ik er nog steeds in.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Bioresonantie

Bericht door HersteldHervormd »

De ene behandelaar is de andere niet en de ene patiënt is de andere ook niet. Met dit soort moeilijke zaken kan je geen rechte lijn trekken vrees ik...

Wel denk ik dat de psyche een hele grote rol speelt voor het verwerken van prikkels/klachten/problemen. Hetzij negatief of juist positief.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Bioresonantie

Bericht door Habitat »

Wacht gewoon een aantal jaren. De meeste alternatieve geneeswijzen redden het niet. Als het toch bewezen resultaten geeft in een onafhankelijk (!) onderzoek dan leest u dat over enkele jaren wel in de krant.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Bioresonantie

Bericht door Nasrani »

Bij alternatieve geneeswijzen is het goed om de achtergrond van degene die behandeld te kennen en dan zeker de bron waaruit de behandelaar zijn werk doet. En dan nog moet je zeer voorzichtig zijn...

In de link een antwoord van Dr. Paul over deze therapie:
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/16 ... etherapie/



Verstuurd vanaf mijn SM-J330FN met Tapatalk
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Plaats reactie