Extra maatregelen thuis

Voorzorgsmaatregelen thuis

1. Nee, wij doen helemaal niets extra's
12
14%
2. Wij houden minimaal anderhalve meter afstand van elkaar, ook aan tafel voorzover mogelijk
3
3%
3. We gebruiken geen handdoek meer na het handenwassen, maar papier bijvoorbeeld keukenrol
1
1%
4. We slapen ieder in een aparte kamer
2
2%
5. Verdacht gezinslid wordt direkt gesepareerd van het gezin
3
3%
6. We wijzen elkaar er regelmatig op om de regels goed te handhaven en we volgen nauwkeurig of de ander hoest of niest
15
17%
7. Ik gebruik desinfecterende middelen nu (vaker), zoals speciale schoonmaakspray, chloor en hygiënische weggooidoekjes
14
16%
8. Ik maak vaker handgrepen, deurklinken, drukknop spoelbak e.d. schoon.
15
17%
9. Is er een gezinslid, of meerdere, voor wie het COVID virus gevaarlijker kan zijn?
4
5%
10. Slik je supplementen, zoals vitamine C, D, of E, zink, echinacea?
18
21%
 
Totaal aantal stemmen: 87

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Extra maatregelen thuis

Bericht door Mara »

Ik ben benieuwd naar de individuele maatregelen.
Gisteren hoorde ik het advies van een huisarts om elke tandenborstel gescheiden van elkaar te bewaren en niet in één glas te steken.
Ook al is er geen sprake van het COVID virus, ook ziekten zoals Hepatitis, coli bacterie, NORO virus e.d. kunnen overgedragen via een tandenborstel.

Je mag 5 opties kiezen. Moeten het er meer zijn, hoor ik dat wel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door eilander »

Als je denkt dat je het voor elkaar krijgt om binnen een gezin elkaar niet besmetten, dan geloof ik toch dat je het virus onderschat.
We letten wel op elkaar, dat wel. Maar dan vooral om te voorkomen dat we het buiten verspreiden. En we gaan zo min mogelijk ergens naar toe. Geen kinderen mee met boodschappen doen. Extra vitamines innemen.
Verder niet.
En niet van minuut tot minuut het nieuws volgen, maar met elkaar proberen te bespreken wat de Heere ons te zeggen heeft. Bidden voor mensen die het treft, en voor de zorgmedewerkers, enzovoorts.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:Als je denkt dat je het voor elkaar krijgt om binnen een gezin elkaar niet besmetten, dan geloof ik toch dat je het virus onderschat.
We letten wel op elkaar, dat wel. Maar dan vooral om te voorkomen dat we het buiten verspreiden. En we gaan zo min mogelijk ergens naar toe. Geen kinderen mee met boodschappen doen. Extra vitamines innemen.
Verder niet.
En niet van minuut tot minuut het nieuws volgen, maar met elkaar proberen te bespreken wat de Heere ons te zeggen heeft. Bidden voor mensen die het treft, en voor de zorgmedewerkers, enzovoorts.
Juist. 1,5 meter afstand en allemaal in een andere kamer slapen. Succes met kids.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door Herman »

Hier de links naar twee informatiebrieven waar Mara haar input vandaan heeft:

https://lci.rivm.nl/informatiepatientthuis

https://lci.rivm.nl/informatiebriefhuisgenootthuis
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door eilander »

Zeeuw schreef:
eilander schreef:Als je denkt dat je het voor elkaar krijgt om binnen een gezin elkaar niet besmetten, dan geloof ik toch dat je het virus onderschat.
We letten wel op elkaar, dat wel. Maar dan vooral om te voorkomen dat we het buiten verspreiden. En we gaan zo min mogelijk ergens naar toe. Geen kinderen mee met boodschappen doen. Extra vitamines innemen.
Verder niet.
En niet van minuut tot minuut het nieuws volgen, maar met elkaar proberen te bespreken wat de Heere ons te zeggen heeft. Bidden voor mensen die het treft, en voor de zorgmedewerkers, enzovoorts.
Juist. 1,5 meter afstand en allemaal in een andere kamer slapen. Succes met kids.
Ik neem aan dat dat ook geen serieuze optie is. Je moet toch wel heel erg angstig zijn als je dat gaat doen binnenshuis.
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door Mannetje »

Voordat je weet dat één iemand hier in huis besmet is, is iedereen al in contact geweest met het virus. Dus nee, veel extra's doen we niet. Hooguit sanitair nog wat vaker schoonmaken, maar dat ligt aan het grote aantal aanwezigen momenteel. WC wordt stukken vaker gebruikt nu.
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door eilander »

Herman schreef:Hier de links naar twee informatiebrieven waar Mara haar input vandaan heeft:

https://lci.rivm.nl/informatiepatientthuis

https://lci.rivm.nl/informatiebriefhuisgenootthuis
Belangrijke kanttekening is dan wel dat het hier gaat om bevestigde gevallen. Ik kan me voorstellen dat je dan je best doet om elkaar niet te besmetten, zeker als je kwetsbare mensen in je buurt zou hebben. In een gezin zoals dat van ons kun je dat gerust vergeten.
Mara vroeg - dacht ik - naar maatregelen in z'n algemeenheid, zonder corona in huis.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
Zeeuw schreef:
eilander schreef:Als je denkt dat je het voor elkaar krijgt om binnen een gezin elkaar niet besmetten, dan geloof ik toch dat je het virus onderschat.
We letten wel op elkaar, dat wel. Maar dan vooral om te voorkomen dat we het buiten verspreiden. En we gaan zo min mogelijk ergens naar toe. Geen kinderen mee met boodschappen doen. Extra vitamines innemen.
Verder niet.
En niet van minuut tot minuut het nieuws volgen, maar met elkaar proberen te bespreken wat de Heere ons te zeggen heeft. Bidden voor mensen die het treft, en voor de zorgmedewerkers, enzovoorts.
Juist. 1,5 meter afstand en allemaal in een andere kamer slapen. Succes met kids.
Ik neem aan dat dat ook geen serieuze optie is. Je moet toch wel heel erg angstig zijn als je dat gaat doen binnenshuis.
Precies wat Mannetje zegt. Dan ben je allemaal al besmet. Wij zouden in principe voor iedereen een slaapkamer hebben, maar wat dan? Je eet aan dezelfde tafel, zit op dezelfde bank etc.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door eilander »

Zeeuw schreef:Precies wat Mannetje zegt. Dan ben je allemaal al besmet. Wij zouden in principe voor iedereen een slaapkamer hebben, maar wat dan? Je eet aan dezelfde tafel, zit op dezelfde bank etc.
Ha ha, wij hebben er dan 5 tekort.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door Mara »

eilander schreef:Als je denkt dat je het voor elkaar krijgt om binnen een gezin elkaar niet besmetten, dan geloof ik toch dat je het virus onderschat.
Nee dat denk ik niet. Integendeel!
Herman schreef:Hier de links naar twee informatiebrieven waar Mara haar input vandaan heeft:
Ik heb daar de input niet van, ik volg de richtlijnen van de artsen van mijn kinderen, al meer dan 30 jaar.
Dus ik ben het in die zin gewend, er zijn alleen nu extra regels bijgekomen.
Mijn kinderen mogen bijvoorbeeld met niemand meer in contact komen, alleen degenen die in hun huis verblijven.
Ze zijn ook eerder thuis gaan werken, dus voordat dit aangeraden werd.
Mijn dochter eveneens.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door Herman »

eilander schreef:
Herman schreef:Hier de links naar twee informatiebrieven waar Mara haar input vandaan heeft:

https://lci.rivm.nl/informatiepatientthuis

https://lci.rivm.nl/informatiebriefhuisgenootthuis
Belangrijke kanttekening is dan wel dat het hier gaat om bevestigde gevallen. Ik kan me voorstellen dat je dan je best doet om elkaar niet te besmetten, zeker als je kwetsbare mensen in je buurt zou hebben. In een gezin zoals dat van ons kun je dat gerust vergeten.
Mara vroeg - dacht ik - naar maatregelen in z'n algemeenheid, zonder corona in huis.
De opties 2 tot en met 5 (die niemand tot nog toe heeft aangevinkt) veronderstellen de aanwezigheid van corona. Zo vat ik de vragen op, maar dat komt omdat ik die documenten al eens had doorgeneusd.

En in een gezin werkt dit om vele genoemde redenen niet. Dat snap ik ook wel.

Maar de regels kunnen verder geen kwaad toch?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door eilander »

Herman schreef:
eilander schreef:Belangrijke kanttekening is dan wel dat het hier gaat om bevestigde gevallen. Ik kan me voorstellen dat je dan je best doet om elkaar niet te besmetten, zeker als je kwetsbare mensen in je buurt zou hebben. In een gezin zoals dat van ons kun je dat gerust vergeten.
Mara vroeg - dacht ik - naar maatregelen in z'n algemeenheid, zonder corona in huis.
De opties 2 tot en met 5 (die niemand tot nog toe heeft aangevinkt) veronderstellen de aanwezigheid van corona. Zo vat ik de vragen op, maar dat komt omdat ik die documenten al eens had doorgeneusd.

En in een gezin werkt dit om vele genoemde redenen niet. Dat snap ik ook wel.

Maar de regels kunnen verder geen kwaad toch?
Als ze je niet volledig gaan beheersen, niet. Maar daar zou ik in zo'n geval wel bang voor zijn.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door Herman »

eilander schreef:Als ze je niet volledig gaan beheersen, niet. Maar daar zou ik in zo'n geval wel bang voor zijn.
Dat vergt enige adaptievermogen, maar binnen een dag of zes wordt dat een tweede natuur.

(Overigens zou ik in deze tijd niet graag behept willen zijn met smetvrees).
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
Zeeuw schreef:Precies wat Mannetje zegt. Dan ben je allemaal al besmet. Wij zouden in principe voor iedereen een slaapkamer hebben, maar wat dan? Je eet aan dezelfde tafel, zit op dezelfde bank etc.
Ha ha, wij hebben er dan 5 tekort.
Wij zijn ook maar met zn 5-tjes :D
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door Valcke »

Extra maatregel (niet in de lijst): de zelfgemaakte mondkapjes liggen bij ons thuis klaar voor het geval dat een van ons besmet raakt.
Plaats reactie