Extra maatregelen thuis

Voorzorgsmaatregelen thuis

1. Nee, wij doen helemaal niets extra's
12
14%
2. Wij houden minimaal anderhalve meter afstand van elkaar, ook aan tafel voorzover mogelijk
3
3%
3. We gebruiken geen handdoek meer na het handenwassen, maar papier bijvoorbeeld keukenrol
1
1%
4. We slapen ieder in een aparte kamer
2
2%
5. Verdacht gezinslid wordt direkt gesepareerd van het gezin
3
3%
6. We wijzen elkaar er regelmatig op om de regels goed te handhaven en we volgen nauwkeurig of de ander hoest of niest
15
17%
7. Ik gebruik desinfecterende middelen nu (vaker), zoals speciale schoonmaakspray, chloor en hygiënische weggooidoekjes
14
16%
8. Ik maak vaker handgrepen, deurklinken, drukknop spoelbak e.d. schoon.
15
17%
9. Is er een gezinslid, of meerdere, voor wie het COVID virus gevaarlijker kan zijn?
4
5%
10. Slik je supplementen, zoals vitamine C, D, of E, zink, echinacea?
18
21%
 
Totaal aantal stemmen: 87

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Ik kom ook niet bij mijn ouders en schoonmoeder op dit moment. Best jammer, maar wij bellen dagelijks.
Wij gebruiken Facetime en Google Duo om onze kinderen contact te laten hebben met hun oma's en opa. Doen we om de dag.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door Herman »

Valcke schreef:
Zeeuw schreef:
Valcke schreef:Extra maatregel (niet in de lijst): de zelfgemaakte mondkapjes liggen bij ons thuis klaar voor het geval dat een van ons besmet raakt.
Zijn er risicogroepen in jouw huis?
Niet thuis. Maar wanneer bv mijn zoon besmet zou worden, zou ik toch willen proberen of we uitbreiding in het gezin kunnen voorkomen.

En de mondkapjes hebben we ook voor het geval we onze ouders zelf moeten verplegen. Want die zijn 90+ en zouden bij een onverhoopte besmetting thuis moeten blijven wat zonder hulp niet kan.

Dat eenvoudige mondkapjes niet zouden kunnen helpen, is onzin. Belgische artsen of hoogleraren hebben bv heel duidelijk gemaakt dat twee lappen stof al een belangrijke basisbescherming bieden. Niet goed genoeg voor professioneel gebruik, maar wel degelijk zinvol. Er zijn ook goede patronen te vinden en mijn vrouw gaat nog op zoek naar nog betere (goedgekeurde) stof.
Het schijnt dat bij het inbrengen van een beademingsslang kans is op een enorme viruswolk. Daar helpt een lapje stof niet tegen.

Dat maakt groot verschil met een paar keer kuchen op een dag.

Een stoffen mondkapje met een vervangbaar filter van keukenrol helpt al heel behoorlijk, begreep ik.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door Maanenschijn »

Orchidee schreef:Begrijp ik hieruit dat je getrouwde dochter en zoon ook nu nog langs komen?
Niet om te muggenziften hoor!
Ik vraag het omdat mijn dochter op zichzelf woont en hier nu in deze tijd niet komt.(helaas, we missen elkaar wel!)
Ja, die komen nog langs. Haar man niet. Mijn dochter werkt ik de zorg (overigens mijn vrouw ook in de zelfde instelling) en daar zijn de diensten opgeschaald. Mijn vrouw is nu 's morgens en een deel van de middag veel thuis om thuisonderwijs te kunnen geven, dan werkt vaak mijn dochter. Dan passen we op haar zoontje.

Zoals ik al zij, haar man niet. Die is ook erg bezorgd over de actuele situatie en minder genegen om op bezoek te gaan, waar dan ook.

Aanvulling: wij (mijn vrouw en ik) zijn nog redelijk jong: allebei 44 jaar. We komen niet bij mijn ouders die een zeer broze gezondheid hebben. Mijn moeder verzorgt nu alleen mijn demente vader. Als haar dat niet meer lukt of er onverhoopt iets gebeurt zijn wij als gezin noodopvang. We hebben een ruime slaapkamer en aansluitend badkamer gereed daarvoor.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door Maanenschijn »

Valcke schreef:
Zeeuw schreef:
Valcke schreef:Extra maatregel (niet in de lijst): de zelfgemaakte mondkapjes liggen bij ons thuis klaar voor het geval dat een van ons besmet raakt.
Zijn er risicogroepen in jouw huis?
Niet thuis. Maar wanneer bv mijn zoon besmet zou worden, zou ik toch willen proberen of we uitbreiding in het gezin kunnen voorkomen.

En de mondkapjes hebben we ook voor het geval we onze ouders zelf moeten verplegen. Want die zijn 90+ en zouden bij een onverhoopte besmetting thuis moeten blijven wat zonder hulp niet kan.

Dat eenvoudige mondkapjes niet zouden kunnen helpen, is onzin. Belgische artsen of hoogleraren hebben bv heel duidelijk gemaakt dat twee lappen stof al een belangrijke basisbescherming bieden. Niet goed genoeg voor professioneel gebruik, maar wel degelijk zinvol. Er zijn ook goede patronen te vinden en mijn vrouw gaat nog op zoek naar nog betere (goedgekeurde) stof.
Heb je echt het idee dat besmette mensen in één het zelfde huis door bescherming anderen niet kunnen besmetten? Ik ken je gezinssituatie niet, maar in onze gezinssituatie lijkt mij dat bijna onmogelijk.

Wij zullen ook onze ouders opvangen als dat nodig mocht blijken. Daar is alles zelfs al voor gereed. Ik ga er dan van uit dat zij besmet zijn of nog niet. Als ze besmet zijn gaan wij als gezin in quarantaine en verwacht ik dat ook wij in meer of mindere mate ziek of besmet zullen worden (dit klinkt misschien zakelijk, maar dat voelt natuurlijk niet zo.)

Als mijn ouders niet besmet zijn en wij ook niet, is er geen probleem. Als wij besmet en ziek zouden zijn, komen mijn ouders niet ivm met hun broze gezondheid.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door CvdW »

Wanneer je een risicogroep in huis hebt ben je extra voorzichtig. Handhoesthygiene is al sinds we vaste bezoekers zijn van de longpoli. Alcoholpompjes thuis, maar ook op school is/was heel normaal voor ons gezin. Zoals Mara aangeeft geldt ook bij ons. Onze periode van afzondering begon al eerder. Geen school, geen werk, geen kerk, enz. Gebruik mobiel vliegt wel omhoog, om toch een beetje sociale contacten te hebben.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door merel »

Wij doen in huis niets extra's. Wij zijn alleen gestart met de preventieve longmedicatie van een kind. Wij zouden dit deze winter niet gebruiken en dat is goed gegaan, maar nu wel mee begonnen. Ook nemen wij nu extra vitamines ( D en C) Vitamine D gebruikte ik al en gaf het ook aan de jongste twee vanwege hun hele blanke huid die ik altijd dichtsmeer met factor 50 ;). Nu slikt iedereen het, omdat wij nu toch veel minder buiten zijn dan eerder. Hooguit in de tuin een beetje, maar zeker niet de frequentie van eerder.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Extra maatregelen thuis

Bericht door Hollander »

Wij nemen alleen maatregelen die van invloed zijn op het in- en uitgaande 'verkeer'. We hebben daarmee met name de externe ander op het oog, dat is onze verantwoordelijkheid. Voor onszelf geen extra maatregelen, zeker binnenshuis niet.
Plaats reactie