Lockdown?

Nederland lockdown?

Ja
4
14%
Nee
13
45%
Gedeeltelijk
9
31%
Weet ik niet
2
7%
Anders
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Lockdown?

Bericht door Piet Puk »

Lockdown is wel het meest gehoorde woord op dit moment. Wat vind jij? Moet Nederland een lockdown krijgen?
Plattelander
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2020, 18:55

Re: Lockdown?

Bericht door Plattelander »

Ik zou zeggen: alleen een lockdown als de intensive cares het niet meer aankunnen.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Lockdown?

Bericht door DDD »

Wat mij betreft komt er een boete op als mensen verwijtbaar dichter dan anderhalve meter bij elkaar komen, ook in supermarkten en op markten. Dit primair ter beoordeling van de handhaver.

Verder mogen de scholen weer open, wat mij betreft, dus ik kan niet zo goed kiezen voor welke optie ik moet gaan.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Lockdown?

Bericht door parsifal »

Plattelander schreef:Ik zou zeggen: alleen een lockdown als de intensive cares het niet meer aankunnen.
Dan ben je al te laat, maar het is wel een goed idee, om niet te veel maatregelen te nemen, zodat de maatschappij zo veel mogelijk blijft draaien, inclusief al dan niet digitale kerkdiensten en onderwijs.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Lockdown?

Bericht door DDD »

Plattelander schreef:Ik zou zeggen: alleen een lockdown als de intensive cares het niet meer aankunnen.
Dat is al zo, en bovendien werkt dat zo niet. Het gaat erom of de afdelingen voor intensieve zorg hun werk over twee weken nog aankunnen. En dat kun je niet exact inschatten, maar het lijkt me dat het nu al een punt is. Ik hoor geregeld van mensen die wordt afgeraden om behandeld te worden vanwege corona en thuis overlijden. Omdat niet zeker zou zijn hoe ze uit de behandeling tevoorschijn komen. Nee. Dat zou je dan eerst moeten proberen;-) Vind ik
Plattelander
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2020, 18:55

Re: Lockdown?

Bericht door Plattelander »

Verder mogen de scholen weer open, wat mij betreft, dus ik kan niet zo goed kiezen voor welke optie ik moet gaan.[/qu

Waarom zou dat wat jou betreft mogen? Ik zie nog geen enkele aanleiding om de scholen weer open te stellen.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Lockdown?

Bericht door DDD »

Omdat de deskundigen zeggen dat de scholen open kunnen en dit heel veel nadelen heeft voor gezinnen. De kosten zijn hoger dan de opbrengsten.

Ik zou liever investeren in het bouwen van noodhospitalen met ongeveer 5000 IC-plaatsen, en voorbereidingen treffen voor nog 10000 plaatsen.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Lockdown?

Bericht door Valcke »

Nee, geen goed idee.
Het leven moet ook doorgaan.
Bovendien lost een verdere lockdown niets wezenlijks op, het virus wordt er niet mee bedwongen. Dat alleen gekund in de beginfase met voldoende tests (zoals in China en Zuid-Korea) en verplichte quarantaine voor besmette personen en reizigers.

Wel uitbreiden van IC’s. Dat is noodzakelijk.
Idem prima om een samenscholingsverbod te hebben.

Ook goed om huidige maatregelen intact te laten. Maar geen reisverbod, geen sluiting van winkels, enzovoort.
Laatst gewijzigd door Valcke op 23 mar 2020, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Lockdown?

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Wat mij betreft komt er een boete op als mensen verwijtbaar dichter dan anderhalve meter bij elkaar komen, ook in supermarkten en op markten. Dit primair ter beoordeling van de handhaver.

Verder mogen de scholen weer open, wat mij betreft, dus ik kan niet zo goed kiezen voor welke optie ik moet gaan.
Dit is heel tegenstrijdig, want als de scholen opengaan, moet het openbaar vervoer weer geïntensiveerd worden, met als resultaat dat de 'anderhalve meter-regel' niet meer in acht genomen kan worden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Lockdown?

Bericht door parsifal »

Jantje schreef:
DDD schreef:Wat mij betreft komt er een boete op als mensen verwijtbaar dichter dan anderhalve meter bij elkaar komen, ook in supermarkten en op markten. Dit primair ter beoordeling van de handhaver.

Verder mogen de scholen weer open, wat mij betreft, dus ik kan niet zo goed kiezen voor welke optie ik moet gaan.
Dit is heel tegenstrijdig, want als de scholen opengaan, moet het openbaar vervoer weer geïntensiveerd worden, met als resultaat dat de 'anderhalve meter-regel' niet meer in acht genomen kan worden.
De anderhalve meter grens is niet magisch. Bij elkaar in de nek hijgen is minder gevaarlijk dan op een meter van elkaar met de gezichten naar elkaar toe staan. Ik zie meer in een maximaal aantal mensen op hetzelfde moment in de supermarkt, en mensen niet toestaan samen te scholen op straat. Dus langs elkaar lopen is best okee als het niet erg druk is, praatje maken, voetballen, samen roken etc moet mogelijk verboden worden, aangezien voor sommigen een advies niet genoeg is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Lockdown?

Bericht door Herman »

Lock down is geen optie.

Aanscherping van diverse bestaande maatregelen en contactverboden lijken me wel een eerdere mogelijkheid op te doen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Lockdown?

Bericht door Herman »

DDD schreef:Omdat de deskundigen zeggen dat de scholen open kunnen en dit heel veel nadelen heeft voor gezinnen. De kosten zijn hoger dan de opbrengsten.

Ik zou liever investeren in het bouwen van noodhospitalen met ongeveer 5.000 IC-plaatsen, en voorbereidingen treffen voor nog 10.000 plaatsen.
Ik hoorde vanochtend van een idee dat je met één zuurstofapparaat 9 mensen kunt bedienen als je daar een bepaalde aanpassing op produceert. Dat vind ik behoren bij de betere ideeën en dat geeft richting die 5.000 plekken ook veel meer zekerheid.

Bedden is het probleem niet, maar apparatuur.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Lockdown?

Bericht door DDD »

parsifal schreef:
Jantje schreef:
DDD schreef:Wat mij betreft komt er een boete op als mensen verwijtbaar dichter dan anderhalve meter bij elkaar komen, ook in supermarkten en op markten. Dit primair ter beoordeling van de handhaver.

Verder mogen de scholen weer open, wat mij betreft, dus ik kan niet zo goed kiezen voor welke optie ik moet gaan.
Dit is heel tegenstrijdig, want als de scholen opengaan, moet het openbaar vervoer weer geïntensiveerd worden, met als resultaat dat de 'anderhalve meter-regel' niet meer in acht genomen kan worden.
De anderhalve meter grens is niet magisch. Bij elkaar in de nek hijgen is minder gevaarlijk dan op een meter van elkaar met de gezichten naar elkaar toe staan. Ik zie meer in een maximaal aantal mensen op hetzelfde moment in de supermarkt, en mensen niet toestaan samen te scholen op straat. Dus langs elkaar lopen is best okee als het niet erg druk is, praatje maken, voetballen, samen roken etc moet mogelijk verboden worden, aangezien voor sommigen een advies niet genoeg is.
Daarom schrijf ik: verwijtbaar en ter beoordeling van de handhaver. Maar dit zijn prima concretiserende richtlijnen.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Lockdown?

Bericht door DDD »

Jantje schreef:
DDD schreef:Wat mij betreft komt er een boete op als mensen verwijtbaar dichter dan anderhalve meter bij elkaar komen, ook in supermarkten en op markten. Dit primair ter beoordeling van de handhaver.

Verder mogen de scholen weer open, wat mij betreft, dus ik kan niet zo goed kiezen voor welke optie ik moet gaan.
Dit is heel tegenstrijdig, want als de scholen opengaan, moet het openbaar vervoer weer geïntensiveerd worden, met als resultaat dat de 'anderhalve meter-regel' niet meer in acht genomen kan worden.
Dat klopt. Het is een afweging. En ik kan mij ook voorstellen dat alleen basisscholen open gaan. Het overgrote deel van de leerlingen in het VO gaat overigens niet met OV.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Lockdown?

Bericht door ejvl »

DDD schreef: En ik kan mij ook voorstellen dat alleen basisscholen open gaan. Het overgrote deel van de leerlingen in het VO gaat overigens niet met OV.
Inderdaad, basisscholen weer open lijkt mij prima kunnen.
Eventueel met verschillende start/eindtijden voor de verschillende klassen zodat niet iedereen tegelijk op het plein is. Tevens een verbod om het kind naar binnen te brengen en verschillende ingangen van scholen gebruiken.
Plaats reactie