Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Stof »

Hoorde net de burgemeester van Vlissingen. Die is goed kwaad. Hoe ervaren onze Zeeuwen op het forum de passering van Zeeland door militairen en nu ook staatssecretaris Visser? Leeft het erg in Zeeland?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Stof schreef:Hoorde net de burgemeester van Vlissingen. Die is goed kwaad. Hoe ervaren onze Zeeuwen op het forum de passering van Zeeland door militairen en nu ook staatssecretaris Visser? Leeft het erg in Zeeland?
Het zat er aan te komen.
Die deal is sowieso op een vreemde manier tot stand gekomen, namelijk als een 1-1-2'tje tussen Hans Hillen en Carla Peijs.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Stof schreef:Hoorde net de burgemeester van Vlissingen. Die is goed kwaad. Hoe ervaren onze Zeeuwen op het forum de passering van Zeeland door militairen en nu ook staatssecretaris Visser? Leeft het erg in Zeeland?
Ik ben in deze casus als eerste een SGP-er in hart en nieren en ik ben dus ook blij dat Chris Stoffer zo goed voor de Zeeuwse belangen opkomt. Daarnaast ben ik ook een trotse Zeeuw, die het een zeer laakbare toestand vindt hoe dit tot stand is gekomen. Wat mij betreft dagen ze staatssecretaris Barbera Visser voor de rechter wegens discriminatie, leugen en bedrog ten opzichte van de Zeeuwse provincie. Of nog beter: de ChristenUnie zegt het vertrouwen in het kabinet op.
Laatst gewijzigd door Jantje op 14 feb 2020, 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraagje

Bericht door refo »

Lees de opgemerkt in het RD van vandaag. Zeeland is misschien leuk voor de Zeeuwen, maar als je op de Utrechtse heuvelrug woont is het een cultuurschok.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vraagje

Bericht door Herman »

Jantje schreef:
Stof schreef:Hoorde net de burgemeester van Vlissingen. Die is goed kwaad. Hoe ervaren onze Zeeuwen op het forum de passering van Zeeland door militairen en nu ook staatssecretaris Visser? Leeft het erg in Zeeland?
Ik ben in deze casus als eerste een SGP-er in hard en nieren en ik ben dus ook blij dat Chris Stoffer zo goed voor de Zeeuwse belangen opkomt. Daarnaast ben ik ook een trotse Zeeuw, die het een zeer laakbare toestand vindt hoe dit tot stand is gekomen. Wat mij betreft dagen ze staatssecretaris Barbera Visser voor de rechter wegens discriminatie, leugen en bedrog ten opzichte van de Zeeuwse provincie. Of nog beter: de ChristenUnie zegt het vertrouwen in het kabinet op.
Van dik hout zaagt men planken.

Het past natuurlijk volstrekt niet woorden als leugen en bedrog aan de overheid te wijten voor een middelmatige zaak.

De landelijke overheid heeft met een regionale overheid een afspraak gemaakt. De landelijke overheid draagt alle kosten, want de provincie heeft geen eigen middelen. De ene partij zegt een overeenkomst op en is nu gehouden de schade te vergoeden. Verder is er niets aan de hand.

Overigens dienen mariniers in mijn ogen bij de zee te wonen, het zijn tenslotte zeesoldaten.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Stof schreef:Hoorde net de burgemeester van Vlissingen. Die is goed kwaad. Hoe ervaren onze Zeeuwen op het forum de passering van Zeeland door militairen en nu ook staatssecretaris Visser? Leeft het erg in Zeeland?
Ik ben in deze casus als eerste een SGP-er in hard en nieren en ik ben dus ook blij dat Chris Stoffer zo goed voor de Zeeuwse belangen opkomt. Daarnaast ben ik ook een trotse Zeeuw, die het een zeer laakbare toestand vindt hoe dit tot stand is gekomen. Wat mij betreft dagen ze staatssecretaris Barbera Visser voor de rechter wegens discriminatie, leugen en bedrog ten opzichte van de Zeeuwse provincie. Of nog beter: de ChristenUnie zegt het vertrouwen in het kabinet op.
Het leeft in ieder geval in Zeeland. ;)
Ambtenaar
Berichten: 9148
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vraagje

Bericht door Ambtenaar »

Defensie kan het zich simpelweg niet veroorloven dat het Korps Mariniers leegloopt. Er zijn al genoeg problemen om operationele mensen te vinden. Dan maar wat boze Zeeuwen. Een schoonheidsprijs verdient het niet.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vraagje

Bericht door Geytenbeekje »

En ik ben daarentegen juist weer blij dat ze niet in Zeeland worden gestationeerd.
Al die vrouwen die ook weer hun werk hebben en kinderen op scholen en familie etc. etc.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Geytenbeekje schreef:En ik ben daarentegen juist weer blij dat ze niet in Zeeland worden gestationeerd.
Al die vrouwen die ook weer hun werk hebben en kinderen op scholen en familie etc. etc.
Al die vrouwen.......
Die zitten er aan vast he? Misschien ook wel mannen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraagje

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Stof schreef:Hoorde net de burgemeester van Vlissingen. Die is goed kwaad. Hoe ervaren onze Zeeuwen op het forum de passering van Zeeland door militairen en nu ook staatssecretaris Visser? Leeft het erg in Zeeland?
Ik ben in deze casus als eerste een SGP-er in hard en nieren en ik ben dus ook blij dat Chris Stoffer zo goed voor de Zeeuwse belangen opkomt. Daarnaast ben ik ook een trotse Zeeuw, die het een zeer laakbare toestand vindt hoe dit tot stand is gekomen. Wat mij betreft dagen ze staatssecretaris Barbera Visser voor de rechter wegens discriminatie, leugen en bedrog ten opzichte van de Zeeuwse provincie. Of nog beter: de ChristenUnie zegt het vertrouwen in het kabinet op.
Het leeft in ieder geval in Zeeland. ;)
Het is natuurlijk ook geen porren hoe Barbara dit heeft aangepakt. Daarnaast is duidelijk dat ze heeft gelogen, dus 1 actie is wat mij onontkoombaar: opstappen en wegwezen
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Piet Puk schreef:Het is natuurlijk ook geen porren
Ik wil niet betweterig doen, maar het is: 'geen porem'.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vraagje

Bericht door helma »

Jantje schreef:
Piet Puk schreef:Het is natuurlijk ook geen porren
Ik wil niet betweterig doen, maar het is: 'geen porem'.
Het is ook geen hard en nieren :nananere
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

helma schreef:
Jantje schreef:
Piet Puk schreef:Het is natuurlijk ook geen porren
Ik wil niet betweterig doen, maar het is: 'geen porem'.
Het is ook geen hard en nieren :nananere

:mdr Scherp!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vraagje

Bericht door eilander »

Stof schreef:Hoorde net de burgemeester van Vlissingen. Die is goed kwaad. Hoe ervaren onze Zeeuwen op het forum de passering van Zeeland door militairen en nu ook staatssecretaris Visser? Leeft het erg in Zeeland?
Ik denk dat de beslissing destijds, om de kazerne naar Vlissingen te verplaatsen, niet verstandig was.
In die zin zou je het een herstel van een fout kunnen noemen, weliswaar ter elfder ure.
Maar de gang van zaken vind ik bizar: men had allang kunnen weten dat dit zou gebeuren. Zeeland is bijzonder lang aan het lijntje gehouden, en dat vind ik echt heel kwalijk. Er moet dus wel een heel flinke compensatie komen wat mij betreft. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vraagje

Bericht door Nasrani »

Er moet dus compensatie komen omdat de beloofde compensatie niet doorgaat. De marinierskazerne was bedoeld als compensatie omdat meerdere overheidsinstanties uit Zeeland zijn weg gehaald.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Plaats reactie