Bezoekje

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Bezoekje

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef:
Piet Puk schreef:Mensen,

Ik heb blijkbaar ten onrechte insinuaties gedaan alsof Geytenbeekje met 2 personen onder 1 account zou posten. Vanavond heb ik geleerd en gehoord dat een roepnaam en doopnaam verschillend zijn. Daarom voor het eerste mijn excuus
Ik snap de verwarring. "Mijn roepnaam is Arend Jan" meldde hij in mei 2019. Ik neem aan dat dit de doopnaam moet zijn.
Ik was dus toch niet helemaal gek dus. Ik ging er bijna aan twijfelen. :oO
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Bezoekje

Bericht door Pioenroosje »

Waarschuwing: iemand die je nog nooit eerder ontmoet hebt, altijd eerst op neutraal terrein ontmoeten waar andere mensen bij zijn. Dus in een restaurantje etc.

Laten we hierin alsjeblieft ook als volwassenen een goed voorbeeld geven. Geytenbeekje is misschien niet wie we denken dat hij is, en als dat wel zo is, dan hebben we geen idee bij wie hij straks op bezoek gaat - hij kan zomaar via pb een voorstel krijgen etc...

Ik heb gezien hoe dit kan uitpakken en wees alsjeblieft voorzichtig!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Bezoekje

Bericht door Tiberius »

Hm, ik denk dat je het nu te wantrouwend in ziet.
Hij heeft in ieder geval akkoord gegeven op de forumregels, hij heeft mensen uitgenodigd voor zijn belijdenisdienst in een specifieke gemeente. Het kan hooguit zijn dat je IRL niet zo'n klik hebt met elkaar; dat zij dan zo.
We hebben verschillende RF- en mod-meetings gehad, met mensen die je ook nooit eerder had ontmoet, vaak bij iemand thuis. En het was altijd erg gezellig.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Bezoekje

Bericht door Piet Puk »

Ik begrijp de zorgvuldigheid en eigen veiligheid.

Heb daarom nog even m'n valluik laten inspecteren of het werkt :D
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Bezoekje

Bericht door Dodo »

Pioenroosje heeft natuurlijk gewoon gelijk.
Maar in het geval van Geytenbeekje kun je er wel vanuit gaan dat hij een normale persoon is. Na al die postings…
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Bezoekje

Bericht door Erskinees »

Maar je kan er door zijn postings ook vanuitgaan dat hij jong is en wat kwetsbaar. Om dan één op één af te spreken kan best een risico zijn, zeker via een forum waarbij het grootste gedeelte anoniem is. Dan is een meeting met een groepje mensen toch heel anders?
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Bezoekje

Bericht door Geytenbeekje »

Het hoeft al niet meer.......
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 907
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Bezoekje

Bericht door Adagio »

Erskinees schreef:Dan is een meeting met een groepje mensen toch heel anders?
Regel maar vast een stapeltje klapstoelen voor morgenavond, Geytenbeekje. Er zijn nog een kleine twee dagen te discussiëren.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Bezoekje

Bericht door Marck »

Ronaldus schreef:Als ik in de mogelijkheid was zou ik Geytenbeekje graag ontvangen. Ik lees vaak boeiende reacties en betrokkenheid maar de persoon is mij totaal onbekend. Afbeelding
Was niet negatief bedoeld hoor Geytenbeekje!
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Bezoekje

Bericht door Marck »

Tiberius schreef:
Geytenbeekje schreef:
Nathanaël schreef:De smileys die ik plaatste waren puur als reactie op de grap van Tiberius. Als mijn vrouw een Tupperware-party (of een andere) zou organiseren zou ik ook het liefst de hele dag wegblijven. Ik begrijp wel dat het in de situatie van Geytenbeekje niet klopt, maar dat maakt de grap niet minder leuk.
@Geytenbeekje, ik lachte dus niet om je voorstel! Je zou bij mij ook van harte welkom zijn, maar ik moet de hele dag werken ;-)
Nee ik had het meer aan Tiberius en Keteldorpbewoner gericht
Bij mij mag je gerust langskomen hoor. Er staat altijd wel een Brabants biertje voor je koud. Dat geldt ook voor Piet.
Brabants biertje en in een Brabants huis? Zuiderling?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Bezoekje

Bericht door Tiberius »

Ja, ja en ja.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Bezoekje

Bericht door Marck »

Tiberius schreef:Ja, ja en ja.
Afbeelding
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bezoekje

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:
DDD schreef:Het is dat ik vermoedelijk niet in de buurt ben, want ik heb die middag een afspraak in Den Haag. Maar als er niemand anders belangstelling heeft, ben je welkom onder de Utrechtse Heuvelrug.

Het is wel een leuk idee, in ieder geval.
Hoe bedoel je Utrechtse Heuvelrug ?
Utrechtse Heuvelrug is niet alleen een streek in de provincie Utrecht, maar na een gemeentelijke herindeling ook de naam van een gemeente in die provincie.
Wikipedia:
De gemeente is per 1 januari 2006 ontstaan door de samenvoeging van de voormalige gemeenten Amerongen (met uitzondering van Elst), Doorn, Driebergen-Rijsenburg, Leersum en Maarn. Op 1 januari 2019 had de gemeente 49.515 inwoners
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Bezoekje

Bericht door Pioenroosje »

Tiberius schreef:Hm, ik denk dat je het nu te wantrouwend in ziet.
Hij heeft in ieder geval akkoord gegeven op de forumregels, hij heeft mensen uitgenodigd voor zijn belijdenisdienst in een specifieke gemeente. Het kan hooguit zijn dat je IRL niet zo'n klik hebt met elkaar; dat zij dan zo.
We hebben verschillende RF- en mod-meetings gehad, met mensen die je ook nooit eerder had ontmoet, vaak bij iemand thuis. En het was altijd erg gezellig.
Dit meen je toch niet serieus? Ik dacht dat ik soms naief was, maar dat valt dan nog wel mee. Met meetings ben je met meerdere personen, dat is toch niet te vergelijken?

De waarschuwing was ook voor Geytenbeekje zelf: als je zomaar met vreemden afspreekt, kan dat best een paar keer goed gaan. Maar Jan-en-alleman kan hier meelezen en zien hoe een makkelijke 'prooi' Geytenbeekje is, dan is een account zo aangemaakt. Echt, pas er mee op. Ook christenen die de 3FvE ondertekenen, kunnen verkeerde dingen doen. En mensen die niks hebben met de 3FvE kunnen ook prima aanvinken dat ze die ondertekenen. Ik vind het best kwalijk dat een moderator daar zo luchtig over doet.
Gebruikersavatar
Salomo
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jan 2020, 10:38

Re: Bezoekje

Bericht door Salomo »

Pioenroosje schreef:
Tiberius schreef:Hm, ik denk dat je het nu te wantrouwend in ziet.
Hij heeft in ieder geval akkoord gegeven op de forumregels, hij heeft mensen uitgenodigd voor zijn belijdenisdienst in een specifieke gemeente. Het kan hooguit zijn dat je IRL niet zo'n klik hebt met elkaar; dat zij dan zo.
We hebben verschillende RF- en mod-meetings gehad, met mensen die je ook nooit eerder had ontmoet, vaak bij iemand thuis. En het was altijd erg gezellig.
Dit meen je toch niet serieus? Ik dacht dat ik soms naief was, maar dat valt dan nog wel mee. Met meetings ben je met meerdere personen, dat is toch niet te vergelijken?

De waarschuwing was ook voor Geytenbeekje zelf: als je zomaar met vreemden afspreekt, kan dat best een paar keer goed gaan. Maar Jan-en-alleman kan hier meelezen en zien hoe een makkelijke 'prooi' Geytenbeekje is, dan is een account zo aangemaakt. Echt, pas er mee op. Ook christenen die de 3FvE ondertekenen, kunnen verkeerde dingen doen. En mensen die niks hebben met de 3FvE kunnen ook prima aanvinken dat ze die ondertekenen. Ik vind het best kwalijk dat een moderator daar zo luchtig over doet.
Hoe groot is de kans dat zo iemand juist op dit forum gaat zoeken naar een 'prooi. En als je het niet vertrouwt vraagje toch om een fotootje.
Plaats reactie