Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Van Ewijk »

Of om het even welke vergelijkbare site Met koop en verkoop?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Hendrien »

Tot nu toe prima ervaringen met Marktplaats. Nog nooit meegemaakt dat het gekochte artikel niet geleverd werd.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Bezorgd »

Opzich prima. Ik koop en verkoop veel via MP.
Alleen wat kunnen mensen soms domme vragen stellen.
En... afspraak is niet altijd afspraak, daarom vraag ik nu vaak het tel nr als ik een ophaal afspraak maak. Anders komen ze soms niet eens opdagen.

Eén keer bedrogen. Te snel toegehapt op een advertentie, geld overgemaakt, en het boek nooit gezien.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Mara »

Ik heb weleens wat verkocht, zoals een porseleinen servies, een fietsstoeltje en in het verleden ontbrekende voetbalplaatjes gekocht.
Het is niet mijn kopje thee.
Het schaamteloze afdingen, toch maar reserveren dan en vervolgens komt de koper niet opdagen.
Veel mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Het lukt anderen wel om hun spullen voor een goede prijs van de hand te doen, ik heb blijkbaar te slappe knieën hiervoor.
Mijn dochter heeft wat studieboeken verkocht, en ik moest bij het postkantoor zoveel porto betalen, dat ze er uiteindelijk heel weinig aan overhield.

Ik meen dat M.P. er wel bovenop zit als er fraude gepleegd wordt of er zijn oplichters aktief. Maar dan is het kwaad meestal wel geschied. Zie het programma Opgelicht.
Momenteel wordt gewaarschuwd voor neptikkies.

https://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/ ... tplaats/#/
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Jantje »

Ik heb ook goede ervaringen gehad.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Terri »

Veel verkocht via MP, bv oude computers, (Apple) ongelooflijk wat een run was daarop. Altijd goed gegaan. Onze zoon koopt en verkoopt ook van alles via MP, nog nooit problemen gehad.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door eilander »

Goede ervaringen, zowel aan- als verkoop. Vooral boeken, zo af en toe.

En één keer een auto verkocht, maar dat is wel een bijzondere ervaring moet ik zeggen. Bewust niet mijn mobiele nummer vermeld. Dan krijg je veel berichtjes waar alleen maar een bedrag in staat, soms verder onder de richtprijs.
Na een paar dagen had ik overeenstemming met een handelaar. Ik vroeg om aanbetaling en dat was geen probleem. Maar ik zag geen geld. Een dag later stuurde hij een berichtje:
- Is aanbetaling aangekomen?
Ik: nee heb niets gezien.
Hij: ik heb een probleem met klant. Deze wil minder betalen. Bij deze een nieuw bod (20% lager dan eerdere bod)
Ik: geen euro minder dan eerdere overeenstemming. Daar houd ik je aan
Hij: (stil) nooit meer reactie.

De handelaar aan wie ik de auto wel verkocht, en die gewoon eerlijk de prijs betaalde, zei wel dat het wel link was wat ik gedaan had. Veel handelaren bieden een mooi bod, komen vervolgens met vrachtwagen voorrijden en beginnen dan auto te beoordelen en af te kraken. Vervolgens moet je sterk in je schoenen staan om dan toch niet erop in te gaan.

Dus dat ga ik (denk ik) niet meer doen.
Maar uiteindelijk wel veel betere prijs dan bij inruil. Da's dan wel weer mooi.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Ad Anker »

Auto's, fietsen, tuinmeubilair, boeken. We hebben al wat van MP gehaald. Altijd prima gegaan. Incidenteel wat verkocht maar dat vind ik gedoe. Ik breng het wel bij de kringloop.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Orchidee »

Veel ge/verkocht via MP maar heb het er een beetje mee gehad eerlijk gezegd.
Ik betaal altijd de hoofdprijs blijkt achteraf en zelf krijg ik niets of erg weinig voor mijn goederen.
Ik geef spullen en/of kleding liever weg aan iemand die het kan gebruiken ipv dat gebedel over en weer.
Had eens een mobiele airco te koop van Zibro.
Zelf 800€ voor betaald maar omdat wij geen goede uitlaatmogelijkheden hebben toch de andere zomer maar weggedaan.
Krijg je een mailtje:
Ik kom zo halen die airco voor 15€ geef adres
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
ejvl
Berichten: 5738
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door ejvl »

Mara schreef:Ik heb weleens wat verkocht, zoals een porseleinen servies, een fietsstoeltje en in het verleden ontbrekende voetbalplaatjes gekocht.
Het is niet mijn kopje thee.
Het schaamteloze afdingen, toch maar reserveren dan en vervolgens komt de koper niet opdagen.
Veel mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Het lukt anderen wel om hun spullen voor een goede prijs van de hand te doen, ik heb blijkbaar te slappe knieën hiervoor.
Mijn dochter heeft wat studieboeken verkocht, en ik moest bij het postkantoor zoveel porto betalen, dat ze er uiteindelijk heel weinig aan overhield.

Ik meen dat M.P. er wel bovenop zit als er fraude gepleegd wordt of er zijn oplichters aktief. Maar dan is het kwaad meestal wel geschied. Zie het programma Opgelicht.
Momenteel wordt gewaarschuwd voor neptikkies.

https://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/ ... tplaats/#/
Marktplaats zit niet bovenop fraude. 85% wordt niet opgelost door hun.
Ook het gelijk oversteken is een wassen neus, een baksteen opsturen met track en trace is voldoende om het geld te krijgen.
Zeeuw
Berichten: 11587
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Veel ge/verkocht via MP maar heb het er een beetje mee gehad eerlijk gezegd.
Ik betaal altijd de hoofdprijs blijkt achteraf en zelf krijg ik niets of erg weinig voor mijn goederen.
Ik geef spullen en/of kleding liever weg aan iemand die het kan gebruiken ipv dat gebedel over en weer.
Had eens een mobiele airco te koop van Zibro.
Zelf 800€ voor betaald maar omdat wij geen goede uitlaatmogelijkheden hebben toch de andere zomer maar weggedaan.
Krijg je een mailtje:
Ik kom zo halen die airco voor 15€ geef adresAfbeeldingAfbeelding
Haha, ik heb ooit een oude mtb ‘verkocht’ aan een Turkse man voor 4 zakken haribo snoep. Mijn oude keuken verkocht voor € 150 en demonteren. Ook wel mensen gehad die niet komen opdagen en dan bv een dag later willen komen. Dan is de koop bij mij gecanceld. Geen bericht van verhindering vind ik heel vervelend.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Dodo »

Orchidee schreef:Veel ge/verkocht via MP maar heb het er een beetje mee gehad eerlijk gezegd.
Ik betaal altijd de hoofdprijs blijkt achteraf en zelf krijg ik niets of erg weinig voor mijn goederen.
Ik geef spullen en/of kleding liever weg aan iemand die het kan gebruiken ipv dat gebedel over en weer.
Had eens een mobiele airco te koop van Zibro.
Zelf 800€ voor betaald maar omdat wij geen goede uitlaatmogelijkheden hebben toch de andere zomer maar weggedaan.
Krijg je een mailtje:
Ik kom zo halen die airco voor 15€ geef adresAfbeeldingAfbeelding
Ja, dit soort mafketels zit nogal eens op MP. Ik bood een keer een konijnenhok aan voor een nette prijs, en ik kreeg een reactie: we hebben geen geld om een hok te kopen, maar ons kind wil zo graag een konijntje. Mogen we 'm gratis hebben, en kunnen jullie 'm dan ook hier afleveren?
Ik heb niet eens gereageerd.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door HersteldHervormd »

Hoekbank verkocht, netjes inclusief aanbetaling. Eigenlijk gaat het altijd goed.

Wel eens gehad dat iemand een onderdeel van mijn auto had gekocht, wat ik niet nodig meer had. Het was ergens in Friesland fout gegaan met al die dorpjes. Ik was al van plan om wat geld terug over te maken, maar het was gelukkig toch goed gekomen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Lilian1975 »

Orchidee schreef:Veel ge/verkocht via MP maar heb het er een beetje mee gehad eerlijk gezegd.
Ik betaal altijd de hoofdprijs blijkt achteraf en zelf krijg ik niets of erg weinig voor mijn goederen.
Ik geef spullen en/of kleding liever weg aan iemand die het kan gebruiken ipv dat gebedel over en weer.
Had eens een mobiele airco te koop van Zibro.
Zelf 800€ voor betaald maar omdat wij geen goede uitlaatmogelijkheden hebben toch de andere zomer maar weggedaan.
Krijg je een mailtje:
Ik kom zo halen die airco voor 15€ geef adresAfbeeldingAfbeelding
Mijn ervaring is dat je een aantal jaar geleden makkelijker goedkoop kon scoren dan nu. Nu Google ik wel eens verder. En dan denk ik. Het is bijna gewoon de nieuwprijs van een stunt aanbieding.
In het verleden veel kleertjes gekocht en verkocht. Nu doe ik weggeefhoek om spullen snel kwijt te raken. En dan maak je sommige mensen erg blij.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Stof »

Ik ben een MP-veteraan en stamgast in deze 'winkel'. Als ik iets nieuws heb vraagt mijn omgeving het bijna al niet meer: Dat heb je zeker van Marktplaats?

Topuitvinding!

Leukst vind ik om iets van mezelf te verkopen, een tafel bijvoorbeeld, via MP weer een tafel terug te kopen en geld erop toe te hebben verdiend.

Moet zeggen dat het wel veel tijd kost om kaf van koren te onderscheiden. Vind het ook fascinerend hoe mensen soms advertenties opstellen, foto's maken enzovoort. Psychologenvoer te over.
Plaats reactie