Terugblik 2019

Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: RE: Re: Terugblik 2019

Bericht door Jongere »

eilander schreef:
windorgel schreef:
Susan schreef:
windorgel schreef:Da Costa?
Ja, ik lees zo graag dingen van Da Costa. Voel me er "mee verenigd".
Heel mooi inderdaad!
Daar sluit ik me bij aan!
Insgelijks, een indrukwekkend loflied op eenzijdige verlossing.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Terugblik 2019

Bericht door Jantje »

Inderdaad prachtig!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Terugblik 2019

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:
Oudjaar 2019

30 december 17:15
Een wolkenloze hemel. Een diepblauwe welving overkoepelt me. De maan staat in een halve sikkel rechtsboven, iets westelijks ten zuiden. Een eerste ster licht op. De schepping is in al zijn fijnzinnigheid weer diepoverweldigend. Naar het westen toe breekt het licht langzaam af in een zachte oranje gloed. Altijd zou ik wel door willen rijden , steeds maar verder naar het westen in dit kleurengewelf. Illuminatie. Alleen in deze wondere werkelijkheid komt dit woord volledig tot haar recht.
et vita erat lux hominum, EVANGELIUM SECUNDUM IOANNEM 1,4

31 december 15:31
De mist is grauw, als altijd. Onvervangbaar grauw. De beroette lucht ontneemt de lust tot ademen. Geen frisheid is meer te ervaren. De stemming slaat om naar melancholie en prikkelbaarheid. Het is de tijd niet meer om lief te doen. Een gejaagheid neemt zich van mij meester. De duisternis zal snel en erbarmloos vallen. Is het de mist? Of toch het ingehouden dreunen op de achtergrond die een heimwee doet opwellen naar de verstilde aanbidding van gisteren? Het grauw sluipt niet alleen buiten rond, het neemt al mijn vezels in bezit. De berekening van mijn daden slaat alle balansen op hol. Ik snak naar illuminatie, naar immanuel.
et lux in tenebris lucet, et tenebrae eam non comprehenderunt, EVANGELIUM SECUNDUM IOANNEM 1,5

31 december 19:30-20:30
Lumen ad revelationem gentium et gloriam plebis tuae Israel, EVANGELIUM SECUNDUM LUCAM 2:32
Prachtig om te lezen en te herlezen!
Ware kennis komt tot ons via illuminatie. Dit is goddelijk licht dat ons beschijnt, en dat wij door toedoen van de interne leraar, Jezus Christus, als zodanig kunnen herkennen.
Plaats reactie