Merk of niet?

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Merk of niet?

Bericht door Mara »

In het andere topic zei Dodo:

In sommige dingen hou ik erg van een merk. Tupperware, crocs, Alessi, Ecco. Maar in andere dingen is het goedkope alternatief ook prima.

Dat herken ik ook wel. Er komt alleen maar Calvé pindakaas en Venz hagelslag op brood.
Bij kleding, schoenen e.d. heb ik geen vaste merken.

Wel dat ik produkten van het ene merk lekkerder of beter vindt dan het andere, maar ik rijd er niet voor om.
Verkade beschuit vind ik veruit het lekkerst, maar aangezien ze dit alleen in een supermarkt verkopen op 12 kilometer afstand, neem ik ook genoegen met Bolletje.

Hebben jullie dat ook bij bepaalde produkten? Dat en geen andere?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
HersteldHervormd
Berichten: 6052
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Merk of niet?

Bericht door HersteldHervormd »

Nee, eigenlijk niet ik probeer doorgaans de middenweg te zoeken, niet het duurste, maar ook niet het goedkoopste.

Met benzine voor mijn auto heb ik het wel. Het liefst 98 maarja, dat is best prijzig. Er gaat echt geen goedkope benzine van een of andere aftandse pomp in mijn auto. Gewoon Total, Shell, Texaco, Esso enz. En al helemaal geen E10. Is zulke troep.

Overigens vrouwlief heeft er veel meer last van :haha

Echt alleen maar Jemako etc, maargoed joh, ik vind het best allemaal :haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Merk of niet?

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef:Nee, eigenlijk niet ik probeer doorgaans de middenweg te zoeken, niet het duurste, maar ook niet het goedkoopste.

Met benzine voor mijn auto heb ik het wel. Het liefst 98 maarja, dat is best prijzig. Er gaat echt geen goedkope benzine van een of andere aftandse pomp in mijn auto. Gewoon Total, Shell, Texaco, Esso enz. En al helemaal geen E10. Is zulke troep.
Je auto interesseert het niets.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Merk of niet?

Bericht door Geytenbeekje »

Vroeger vroeg ik een keer aan mijn moeder of ik boven of onder moest kijken voor de goedkope merken
Net waar de baas bij liep... :haha
HersteldHervormd
Berichten: 6052
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Merk of niet?

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef:
HersteldHervormd schreef:Nee, eigenlijk niet ik probeer doorgaans de middenweg te zoeken, niet het duurste, maar ook niet het goedkoopste.

Met benzine voor mijn auto heb ik het wel. Het liefst 98 maarja, dat is best prijzig. Er gaat echt geen goedkope benzine van een of andere aftandse pomp in mijn auto. Gewoon Total, Shell, Texaco, Esso enz. En al helemaal geen E10. Is zulke troep.
Je auto interesseert het niets.
Ben je auto techneut?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Merk of niet?

Bericht door Dodo »

Bijvoorbeeld koffie. Pads voor de senseo heb ik alleen van DE, maar voor de filterkoffie heb ik biologische van de Aldi. Die vind ik gewoon het lekkerst.
Bij pindakaas proef ik bij de huismerken dat ze minder lekker zijn, maar de huisgenoten geven er niet om dus ik koop daar de b-merken van.
Bij kleren kan het echt wel verschil maken. Ik heb een keer een vrij prijzige zwarte trui gekocht, ik draag 'm veel en hij blijft mooi. Die was uiteindelijk gewoon het geld waard.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Merk of niet?

Bericht door Hollander »

refo schreef:
HersteldHervormd schreef:Nee, eigenlijk niet ik probeer doorgaans de middenweg te zoeken, niet het duurste, maar ook niet het goedkoopste.

Met benzine voor mijn auto heb ik het wel. Het liefst 98 maarja, dat is best prijzig. Er gaat echt geen goedkope benzine van een of andere aftandse pomp in mijn auto. Gewoon Total, Shell, Texaco, Esso enz. En al helemaal geen E10. Is zulke troep.
Je auto interesseert het niets.
Maar je pinpas wel. Feit is dat je méér kilometers rijdt met benzine van de genoemde tankstations, dan met veel voordeligere prutsers. Daarnaast, maar ik ben geen autotechneut dus correct me if i'm wrong, heb ik begrepen dat het voor de automotor ook beter is.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Online
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Merk of niet?

Bericht door Zeeuw »

Hollander schreef:
refo schreef:
HersteldHervormd schreef:Nee, eigenlijk niet ik probeer doorgaans de middenweg te zoeken, niet het duurste, maar ook niet het goedkoopste.

Met benzine voor mijn auto heb ik het wel. Het liefst 98 maarja, dat is best prijzig. Er gaat echt geen goedkope benzine van een of andere aftandse pomp in mijn auto. Gewoon Total, Shell, Texaco, Esso enz. En al helemaal geen E10. Is zulke troep.
Je auto interesseert het niets.
Maar je pinpas wel. Feit is dat je méér kilometers rijdt met benzine van de genoemde tankstations, dan met veel voordeligere prutsers. Daarnaast, maar ik ben geen autotechneut dus correct me if i'm wrong, heb ik begrepen dat het voor de automotor ook beter is.
Als jij data kan overleggen dat je méér kilometers rijdt, ben ik zeer benieuwd. Mijn auto'tje rijdt inmiddels 210.000 km keurig op goedkopere diesel. Volgens mij is de brandstof vaak alleen goedkoper vanwege locatie. Bv snelweg versus in een achteraf dorpje, bemand vs onbemand. Bij ons in Goes is er bv al jarenlang een prijsoorlog, dus ook de Shell en BP zijn veel goedkoper dan elders. Denk je echt dat er dan speciaal voor die pompen slechtere brandstof wordt gebracht?
HersteldHervormd
Berichten: 6052
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Merk of niet?

Bericht door HersteldHervormd »

Hollander schreef:
refo schreef:
HersteldHervormd schreef:Nee, eigenlijk niet ik probeer doorgaans de middenweg te zoeken, niet het duurste, maar ook niet het goedkoopste.

Met benzine voor mijn auto heb ik het wel. Het liefst 98 maarja, dat is best prijzig. Er gaat echt geen goedkope benzine van een of andere aftandse pomp in mijn auto. Gewoon Total, Shell, Texaco, Esso enz. En al helemaal geen E10. Is zulke troep.
Je auto interesseert het niets.
Maar je pinpas wel. Feit is dat je méér kilometers rijdt met benzine van de genoemde tankstations, dan met veel voordeligere prutsers. Daarnaast, maar ik ben geen autotechneut dus correct me if i'm wrong, heb ik begrepen dat het voor de automotor ook beter is.
Het gaat vaak om een paar centen meer of minder. In mijn auto gaat er 63 liter in. Het gaat dan om 2 of 3 euro. Ik snap dat er mensen dat geld beter kunnen gebruiken voor andere dingen alleen je auto word echt niet blij van. Buiten dat om, als je met goedkope benzine 1 á 2 kilometer minder rijd per liter...

Ik heb een app van ANWB, daar staan alle actuele prijzen van alle tankstations op. Je kan heel makkelijk de juiste zoeken.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Merk of niet?

Bericht door Mara »

Hollander schreef: Maar je pinpas wel. Feit is dat je méér kilometers rijdt met benzine van de genoemde tankstations, dan met veel voordeligere prutsers. Daarnaast, maar ik ben geen autotechneut dus correct me if i'm wrong, heb ik begrepen dat het voor de automotor ook beter is.
O echt? Ik tank vrijwel altijd bij Tango of Tinq. Heel soms bij de Shell als die een aktie heeft.
Moest laatst onderweg tanken, ik betaalde 20 cent per liter meer :oO
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
HersteldHervormd
Berichten: 6052
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Merk of niet?

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
Hollander schreef:
refo schreef:
HersteldHervormd schreef:Nee, eigenlijk niet ik probeer doorgaans de middenweg te zoeken, niet het duurste, maar ook niet het goedkoopste.

Met benzine voor mijn auto heb ik het wel. Het liefst 98 maarja, dat is best prijzig. Er gaat echt geen goedkope benzine van een of andere aftandse pomp in mijn auto. Gewoon Total, Shell, Texaco, Esso enz. En al helemaal geen E10. Is zulke troep.
Je auto interesseert het niets.
Maar je pinpas wel. Feit is dat je méér kilometers rijdt met benzine van de genoemde tankstations, dan met veel voordeligere prutsers. Daarnaast, maar ik ben geen autotechneut dus correct me if i'm wrong, heb ik begrepen dat het voor de automotor ook beter is.
Als jij data kan overleggen dat je méér kilometers rijdt, ben ik zeer benieuwd. Mijn auto'tje rijdt inmiddels 210.000 km keurig op goedkopere diesel. Volgens mij is de brandstof vaak alleen goedkoper vanwege locatie. Bv snelweg versus in een achteraf dorpje, bemand vs onbemand. Bij ons in Goes is er bv al jarenlang een prijsoorlog, dus ook de Shell en BP zijn veel goedkoper dan elders. Denk je echt dat er dan speciaal voor die pompen slechtere brandstof wordt gebracht?
Het is je eigen keuze, diesel is sowieso krachtiger. Ik zal een voorbeeld noemen:

Ik rijd een BMW en houd alles bij van mn auto (is ook mijn hobby hoor).

Ik tankte vorig jaar benzine bij een supermarkt voor een goedkoop prijsje zegmaar. Reed naar Duitsland op en neer. Zo'n 450 kilometer in totaal. En daarbuiten om gewoon mijn normale ritten. Ik kwam die tankbeurt uit op een schamele 7,6 liter Op 100 kilometer. Het gemiddelde verbruik op jaarbasis is zo'n 7,4 liter op 100 kilometer. Dus het was al lager als gemiddeld, ondanks de 450 kilometer snelweg.

Nou had ik een paar weken geleden zo goed als dezelfde omstandigheden. Ook naar Duitsland. Benzine was van de Esso. Ik kwam uit op 1 op 15,2. Dat is 6,6 op 100.

Is dit geldig Zeeuw?

Ik zou het echt eens aanraden, probeer een tank diesel van een goede pomp. En dan is kijken wat het verbruik doet. Het probleem zit hem in de vluchtige stoffen die worden toegevoegd. Of nèt even iets meer goedkopere ethanol toevoegen. Het geeft iets verlies qua vermogen, dus je motor moet harder werken om de auto op gang te helpen. En nu praten we niet eens over wat de motor doet met verschillende brandstoffen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6052
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Merk of niet?

Bericht door HersteldHervormd »

Mara schreef:
Hollander schreef: Maar je pinpas wel. Feit is dat je méér kilometers rijdt met benzine van de genoemde tankstations, dan met veel voordeligere prutsers. Daarnaast, maar ik ben geen autotechneut dus correct me if i'm wrong, heb ik begrepen dat het voor de automotor ook beter is.
O echt? Ik tank vrijwel altijd bij Tango of Tinq. Heel soms bij de Shell als die een aktie heeft.
Moest laatst onderweg tanken, ik betaalde 20 cent per liter meer :oO
Tango en Tinq gaan nog wel. Die kopen hun benzine van de andere grote bedrijven. Laatst zag ik den Q8 tanker bij een Tinq staan. Maargoed, de vraag is of ze dat altijd doen? Voor hetzelfde geld wisselt dat heel erg en kopen ze ook benzine bij goedkopere aanbieders.

20 cent per liter is wel heel veel!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Merk of niet?

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Het is je eigen keuze, diesel is sowieso krachtiger. Ik zal een voorbeeld noemen:

Ik rijd een BMW en houd alles bij van mn auto (is ook mijn hobby hoor).

Ik tankte vorig jaar benzine bij een supermarkt voor een goedkoop prijsje zegmaar. Reed naar Duitsland op en neer. Zo'n 450 kilometer in totaal. En daarbuiten om gewoon mijn normale ritten. Ik kwam die tankbeurt uit op een schamele 7,6 liter Op 100 kilometer. Het gemiddelde verbruik op jaarbasis is zo'n 7,4 liter op 100 kilometer. Dus het was al lager als gemiddeld, ondanks de 450 kilometer snelweg.

Nou had ik een paar weken geleden zo goed als dezelfde omstandigheden. Ook naar Duitsland. Benzine was van de Esso. Ik kwam uit op 1 op 15,2. Dat is 6,6 op 100.

Is dit geldig Zeeuw?

Ik zou het echt eens aanraden, probeer een tank diesel van een goede pomp. En dan is kijken wat het verbruik doet. Het probleem zit hem in de vluchtige stoffen die worden toegevoegd. Of nèt even iets meer goedkopere ethanol toevoegen. Het geeft iets verlies qua vermogen, dus je motor moet harder werken om de auto op gang te helpen. En nu praten we niet eens over wat de motor doet met verschillende brandstoffen.
Interessant. Ik tank vaak bij ons bij de Agrisneltank. Tank af en toe bij de Shell en regelmatig bij Tango. Is bij ons qua prijs redelijk vergelijkbaar allemaal. Ik hou ook altijd vrij aardig bij hoe ver ik kan rijden en zit zelden ver van de 850 km per tank vandaan. Gemiddelde is vaak rond de 4,5/4,6 per 100. Ik vind het, op basis van 1 ervaring, moeilijk in te schatten in hoeverre het klopt. Ik zal het eens een poosje bij houden en je mijn bevindingen melden. Alhoewel het lastig is een tank een paar keer onder dezelfde omstandigheden leeg te rijden.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Merk of niet?

Bericht door Hollander »

Mara schreef:
Hollander schreef: Maar je pinpas wel. Feit is dat je méér kilometers rijdt met benzine van de genoemde tankstations, dan met veel voordeligere prutsers. Daarnaast, maar ik ben geen autotechneut dus correct me if i'm wrong, heb ik begrepen dat het voor de automotor ook beter is.
O echt? Ik tank vrijwel altijd bij Tango of Tinq. Heel soms bij de Shell als die een aktie heeft.
Moest laatst onderweg tanken, ik betaalde 20 cent per liter meer :oO
20 cent? Zijn dat allebei tankstations die op een zelfde soort locatie zitten? Want een locatie in een dorp vergelijken met bijv. langs de snelweg, is echt appels met peren. Dus ben benieuwd.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Merk of niet?

Bericht door Mara »

HersteldHervormd schreef: 20 cent per liter is wel heel veel!
Op donderdag is het meestal 2 cent goedkoper nog en dit is in vergelijking met het benzinestation langs de A15. Dan betaal je het volle pond. Zelfs de Tango vlak bij de uitrit is ook duurder dan die midden in de stad.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie