TV

Heb jij een televisie in huis?

Ja
34
35%
Nee
63
64%
Zeg ik niet
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 98

merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: TV

Bericht door merel »

Wij kijken vrijwel dagelijks tv. Ik vind het ontspannend. De grote spelshows kijken wij niet, maar spelletjes, zoals De slimste mens, 2voor12, met het mes op tafel, of crimi's vinden wij heerlijk om naar te kijken.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: TV

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef:Wij kijken vrijwel dagelijks tv. Ik vind het ontspannend. De grote spelshows kijken wij niet, maar spelletjes, zoals De slimste mens, 2voor12, met het mes op tafel, of crimi's vinden wij heerlijk om naar te kijken.
Maar lukt het dan wel om dagelijks tijd apart te zetten om (zonder afleidingen) met de Heere door te brengen, in Zijn Woord en in gebed?

Ik bedoel dat niet als een kritische vraag, maar ik merk bij mezelf dat dat al zo veel moeite kost zonder TV. En dan denk ik: hoe moeilijk moet dat dan wel zijn als je wel een TV hebt waar je veel tijd voor doorbrengt. En inderdaad kunnen er ook andere zaken zijn die meer geaccepteerd zijn, maar waar ook te veel tijd in gaat. Zoals te veel werken, boeken, enz enz.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: TV

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
merel schreef:Wij kijken vrijwel dagelijks tv. Ik vind het ontspannend. De grote spelshows kijken wij niet, maar spelletjes, zoals De slimste mens, 2voor12, met het mes op tafel, of crimi's vinden wij heerlijk om naar te kijken.
Maar lukt het dan wel om dagelijks tijd apart te zetten om (zonder afleidingen) met de Heere door te brengen, in Zijn Woord en in gebed?

Ik bedoel dat niet als een kritische vraag, maar ik merk bij mezelf dat dat al zo veel moeite kost zonder TV. En dan denk ik: hoe moeilijk moet dat dan wel zijn als je wel een TV hebt waar je veel tijd voor doorbrengt. En inderdaad kunnen er ook andere zaken zijn die meer geaccepteerd zijn, maar waar ook te veel tijd in gaat. Zoals te veel werken, boeken, enz enz.
Dat is best wel eens lastig, maar daar 'tijd' voor maken vind ik sowieso lastig in de dagelijkse hectiek. Dat ligt niet aan de tv, zoveel uren kijk ik namelijk niet. Na het opruimen, overhoren en wegbrengen van/naar sport/club blijft er hooguit een uurtje over per dag.
Plaats reactie