POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Vul 4 opties in: hoe zit jij in elkaar?

a. Ik ben extrovert
26
9%
b. Ik ben introvert
49
17%
a. Ik neem informatie op door feitelijk waar te nemen
45
16%
b. Ik neem informatie op door mijn intuitie
25
9%
a. Ik neem een beslissing door te denken
55
19%
b. Ik neem een beslissing met mijn gevoel
18
6%
a. Ik bekijk de wereld om me heen om te beoordelen
29
10%
b. Ik bekijk de wereld om me heen open, zonder direct een mening te vormen
41
14%
 
Totaal aantal stemmen: 288

Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Charles »

Peuter/kleuter. School deed me geen goed. Heel de lagere school periode was één grote kwelling.

Grappig. Kom een website tegen waarbij beroemdheden zijn gekoppeld aan profielen. Kom bij mij allemaal 'vrienden' van me tegen. Camus, Tchaikovsky, Kafka, Kierkegaard, Donizetti, Stefan Zweig, Charlie Brown. De rij kunstenaars bij mijn profiel is bijna eindeloos.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Panny »

Charles schreef:Peuter/kleuter. School deed me geen goed. Heel de lagere school periode was één grote kwelling.

Grappig. Kom een website tegen waarbij beroemdheden zijn gekoppeld aan profielen. Kom bij mij allemaal 'vrienden' van me tegen. Camus, Tchaikovsky, Kafka, Kierkegaard, Donizetti, Stefan Zweig, Charlie Brown. De rij kunstenaars bij mijn profiel is bijna eindeloos.
welke website is dat?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door J.C. Philpot »

Oeps. Volgens deze site heb ik dezelfde persoonlijkheid als Adolf Hitler, en als de valse profeet Mohammed. Daar ben ik mooi klaar mee.

Gelukkig staat Dostejovski ook in mijn lijst.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Charles »

Haha, en ook Trotski, en Pol Pot zie ik. Maar ook Tolstoi. Scheelt weer :D

Maar troost je. Over mijn profiel las ik: Sadly they ranked the lowest for happiness as well as the lowest for life-satisfaction. They also ranked second highest in dissatisfaction with their marriages an intimate relationships. Klopt aardig. Als ik bij mijn profiel kijk zie ik rijen vol kunstenaars en filosofen. Een zielsverwant van mij is Schubert. Maar die kwam ik niet tegen bij mijn profiel. Hem even opgezocht en blijkbaar overheen gekeken want hij staat er wel tussen (met overtuigende cijfers). Mn wereldbeeld klopt weer.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef:They also ranked second highest in dissatisfaction with their marriages an intimate relationships. Klopt aardig.
Ik interpreteer dat als dat je een ongelukkig huwelijk zegt te hebben. Dan klinkt niet zo best.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Charles »

Tchaikovsky, Kierkegaard, Schubert, Berlioz, Kafka. Geen voorbeelden als het gaat om liefdesgeluk.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Maanenschijn »

Ik wordt er ook al niet enorm door gesticht. Een hoop vage figuren in het rijtje bij mijn persoonlijkheids-type.

George Orwell, da’s voor mij de bekendste. En verder heel veel musici, filmakers en nog wat componisten.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door J.C. Philpot »

Een mooie toepassing is dat genade er voor zorgt dat je geen slaaf meer bent van je persoonlijkheid. Een kind van God heeft heel zijn leven tegen zijn karakterzonden te strijden, maar daar is genade voor, gekocht en betaald op Golgotha. Anders zou het met mij net zo eindigen als Hitler of Mohammed, die dezelfde persoonlijkheid hadden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Geytenbeekje »

Bij mij komt Lenin naar voren haha
Zal wel omdat ik wat lees/kijk over de voormalige Sovjet-Unie
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Anders zou het met mij net zo eindigen als Hitler of Mohammed, die dezelfde persoonlijkheid hadden.
Het lijkt me bepaald een ongezonde bezigheid om aan de hand van een theoretisch persoonlijkheidsprofiel dergelijke vergelijkingen te maken. Zeker omdat die profielen maar 30% (ofzo) van je persoonlijkheid dekken.

Dat wil niet zeggen dat Gods genade geen Manasse's meer redt, maar dat is wat anders.

Met hartelijke groet,
Napoleon :D
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef: Het lijkt me bepaald een ongezonde bezigheid om aan de hand van een theoretisch persoonlijkheidsprofiel dergelijke vergelijkingen te maken. Zeker omdat die profielen maar 30% (ofzo) van je persoonlijkheid dekken.

Dat wil niet zeggen dat Gods genade geen Manasse's meer redt, maar dat is wat anders.

Met hartelijke groet,
Napoleon :D
Je hebt gelijk hoor. En hoewel ik me echt herken in wat er beschreven staat op mijn persoonlijkheid, je moet het ook weer niet te serieus nemen ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door KDD »

Je kan beter iemand in de bijbel zoeken waar je veel van je eigen in ziet
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door J.C. Philpot »

KDD schreef:Je kan beter iemand in de bijbel zoeken waar je veel van je eigen in ziet
Daar zou je ook een topic aan kunnen wijden. Ik weet niet of hij dezelfde persoonlijkheid had als ik, maar ik voel altijd een diepe verbondenheid met de apostel Johannes.

Ik weet niet of anderen dat ook hebben met bepaalde bijbelheiligen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Terri »

Ik ken Petrus natuurlijk niet echt goed, maar zijn brieven spreken me enorm aan. Ik vind daar herkenning.
Plaats reactie