Grappen en grollen

Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Grappen en grollen

Bericht door Boertje »

Ik hoorde dat ze bij de zuiderburen al veel verder zijn met het klimaatakkoord. Daar hebben ze al een eerste, nog wel experimenteel, volledig elektrisch vliegtuig. De prijs is ook al bekend. € 300 miljoen euro.....



.......€100 miljoen voor het vliegtuig en € 200 miljoen voor het verlengsnoer.
Laatst gewijzigd door Boertje op 28 jun 2019, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Grappen en grollen

Bericht door helma »

Ik hou niet van man- of vrouwonvriendelijke grappen.
Ik denk dat het niet Bijbels is om op die manier over je man of vrouw te spreken.

(door ervaringen in mijn omgeving ben ik daar super-allergisch voor)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Grappen en grollen

Bericht door -DIA- »

Ik hou niet van grappen die een ander kunnen kwetsen, maar daarom kan ik gezonde humor goed waarderen. Zelf ben ik van kinds af het voorwerp geweest van allerlei praat en leugen, vaak wel uit onbegrip of domheid. Maar ook met opzet! Dat men daar behagen in schepte. Ook dat!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Grappen en grollen

Bericht door Boertje »

Ik maak zelfs grappen over mezelf. God heeft ons humor gegeven, zolang het maar niet ten koste gaat van een ander. Ik ben ambtenaar vertel vaak in de familie wel een mop over mezelf zoals:

Bij ons op het gemeentehuis hebben ze alle houten plafonds vervangen.......hout werkt....

Als ambtenaar passen wij in brieven ook ons taalgebruik aan. We gebruiken minder werkwoorden....
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Grappen en grollen

Bericht door -DIA- »

Boertje schreef:Ik maak zelfs grappen over mezelf. God heeft ons humor gegeven, zolang het maar niet ten koste gaat van een ander. Ik ben ambtenaar vertel vaak in de familie wel een mop over mezelf zoals:

Bij ons op het gemeentehuis hebben ze alle houten plafonds vervangen.......hout werkt....

Als ambtenaar passen wij in brieven ook ons taalgebruik aan. We gebruiken minder werkwoorden....
Zelfspot kan relativerend werken, en dat doe ik ook wel eens. Maar ook dat wordt niet gewaardeerd. Als ik mezelf (wanneer ik iets van "wijsheid" of "waarheid" of wat ook heb gepost (wat is wijsheid?)), en dat het dan als dwaasheid wordt bestempeld (ik noem maar een mogelijk voorbeeld) dan kan ik me wel een opvallend dom dwaas of onwijs noemen, maar dan met de bedoeling om na te denken. Maar dat heeft men dan blijkbaar weer niet door. Dus toch domheid? ;) :slurp
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Grappen en grollen

Bericht door Boertje »

Mensen waarderen het leven en de schepping niet die ons door God is gegeven. God wil ook dat wij genieten van Zijn schepping en dat we blij zijn. Daarbij past het om ook heerlijk te lachen. Weet je wat ik ook zo mooie humor vindt? De echte joodse humor. In de jaren 70 hadden we Max Tailleur. Daar genoot ik echt van.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Grappen en grollen

Bericht door -DIA- »

Boertje schreef:Mensen waarderen het leven en de schepping niet die ons door God is gegeven. God wil ook dat wij genieten van Zijn schepping en dat we blij zijn. Daarbij past het om ook heerlijk te lachen. Weet je wat ik ook zo mooie humor vindt? De echte joodse humor. In de jaren 70 hadden we Max Tailleur. Daar genoot ik echt van.
Ik had geen tv, dus ik weet (toch gelukkig?) weinig van deze mensen. Ik heb de namen wel eens gehoord, maar wie of wat ze zijn laat ik voor wie of wat ze zijn.
Ik kan er zo een paar noemen, die ik half ken of van horen zeggen.
Wim Sonnevelt, Wim Kan, Wim Kok(!?), André van Duijn, Henk Elsink, Toon Hermans,... De gehakbal, de voorzitter van Ons Genoegen, Sinterklaas.... enz. Ik heb het filmpje van de voorzitter van Ons Genoegen wel eens gezien. Ik kan niet anders zeggen dan dat die man het knap speelde.... :banghead :(
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Grappen en grollen

Bericht door J.C. Philpot »

Ik houd ook van grappen en grollen, en sta hier ook bekend om op mijn werk, bij familie en kennissen. Het is echt een onderdeel van mij als persoon.

Aan de andere kant heb ik ook een introverte, pessimistische, neerslachtige, melancholische zwartwitte en ernstige kant. Misschien dat de humor mij helpt om in belans te blijven.

Ik worstel soms wel met mijn humor. Ga ik daar niet te ver mee? Ontkracht ik daarmee niet mijn getuigenis? Is het wel geestelijk en is het geen zonde?

Een kennis die hetzelfde heeft, wees me eens op Luther. Bij hem wisselden diepe ernst zich ook af met uitbundige humor.

Een grens bij humor is voor mij als Gods geboden er afbreuk mee word gedaan, of als het mensen pijn kan doen. Maar het blijft bij mij nog altijd zoeken naar welke plek dit heeft.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Grappen en grollen

Bericht door Mara »

J.C. Philpot schreef:Ik houd ook van grappen en grollen, en sta hier ook bekend om op mijn werk, bij familie en kennissen. Het is echt een onderdeel van mij als persoon.
Wij zijn meer van de taalgrapjes en de zwarte humor soms.
Ik hou niet zo van dijenkletsers of bananasplit.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Grappen en grollen

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:Ik houd ook van grappen en grollen, en sta hier ook bekend om op mijn werk, bij familie en kennissen. Het is echt een onderdeel van mij als persoon.

Aan de andere kant heb ik ook een introverte, pessimistische, neerslachtige, melancholische zwartwitte en ernstige kant. Misschien dat de humor mij helpt om in belans te blijven.

Ik worstel soms wel met mijn humor. Ga ik daar niet te ver mee? Ontkracht ik daarmee niet mijn getuigenis? Is het wel geestelijk en is het geen zonde?

Een kennis die hetzelfde heeft, wees me eens op Luther. Bij hem wisselden diepe ernst zich ook af met uitbundige humor.

Een grens bij humor is voor mij als Gods geboden er afbreuk mee word gedaan, of als het mensen pijn kan doen. Maar het blijft bij mij nog altijd zoeken naar welke plek dit heeft.
Van William Guthry is het ook bekend dat hij een ontzettend gevoel voor humor had. Maar toch ook ernstig en bewogen door het leven ging, er is inderdaad denk wel ruimte voor een balans. De Heere heeft ook ons karakter geschapen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Grappen en grollen

Bericht door Nathanaël »

J.C. Philpot schreef:Ik houd ook van grappen en grollen, en sta hier ook bekend om op mijn werk, bij familie en kennissen. Het is echt een onderdeel van mij als persoon.

Aan de andere kant heb ik ook een introverte, pessimistische, neerslachtige, melancholische zwartwitte en ernstige kant. Misschien dat de humor mij helpt om in belans te blijven.

Ik worstel soms wel met mijn humor. Ga ik daar niet te ver mee? Ontkracht ik daarmee niet mijn getuigenis? Is het wel geestelijk en is het geen zonde?

Een kennis die hetzelfde heeft, wees me eens op Luther. Bij hem wisselden diepe ernst zich ook af met uitbundige humor.

Een grens bij humor is voor mij als Gods geboden er afbreuk mee word gedaan, of als het mensen pijn kan doen. Maar het blijft bij mij nog altijd zoeken naar welke plek dit heeft.
Erg herkenbaar ;-)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Grappen en grollen

Bericht door -DIA- »

Nathanaël schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik houd ook van grappen en grollen, en sta hier ook bekend om op mijn werk, bij familie en kennissen. Het is echt een onderdeel van mij als persoon.

Aan de andere kant heb ik ook een introverte, pessimistische, neerslachtige, melancholische zwartwitte en ernstige kant. Misschien dat de humor mij helpt om in belans te blijven.

Ik worstel soms wel met mijn humor. Ga ik daar niet te ver mee? Ontkracht ik daarmee niet mijn getuigenis? Is het wel geestelijk en is het geen zonde?

Een kennis die hetzelfde heeft, wees me eens op Luther. Bij hem wisselden diepe ernst zich ook af met uitbundige humor.

Een grens bij humor is voor mij als Gods geboden er afbreuk mee word gedaan, of als het mensen pijn kan doen. Maar het blijft bij mij nog altijd zoeken naar welke plek dit heeft.
Erg herkenbaar ;-)
Een achtenswaardige ouderling, waarvan wij (mijn broer en ik) catechisatielessen kregen was ook zo. Een opgeruimd karakter.
Maar hij vertelde eens dat hij het 's avonds allemaal weer op zijn bord kreeg. Had hij het zo mogen zeggen?
En ik zelf herken er ook wel iets in. Vooral mensen die 'buiten' zijn begrijpen dat niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Grappen en grollen

Bericht door samanthi »

Het is zwart en het hangt in de boom
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Grappen en grollen

Bericht door HersteldHervormd »

samanthi schreef:Het is zwart en het hangt in de boom
Drop?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Grappen en grollen

Bericht door samanthi »

HersteldHervormd schreef:
samanthi schreef:Het is zwart en het hangt in de boom
Drop?
Trosje ouderlingen
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie