Grappen en grollen

DDD
Berichten: 28467
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Grappen en grollen

Bericht door DDD »

Dat is heel persoonlijk. Daar moet je niet al te ongeduldig voor zijn. Ik zou al aan het einde van de preek zijn voordat de ouderling de tweede bladzijde uit heeft.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Grappen en grollen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Dat is heel persoonlijk. Daar moet je niet al te ongeduldig voor zijn. Ik zou al aan het einde van de preek zijn voordat de ouderling de tweede bladzijde uit heeft.
Als mijn gedachte klopt dat de snelheid van het preeklezen samenhangt met de snelheid van de samenzang, valt het hier wel mee.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Grappen en grollen

Bericht door Ararat »

DDD schreef:Dat is heel persoonlijk. Daar moet je niet al te ongeduldig voor zijn. Ik zou al aan het einde van de preek zijn voordat de ouderling de tweede bladzijde uit heeft.
Je moet wel dui-de-lijk ar-ti-cu-leren als je meeleest.
En een beetje op toon lezen, dus niet gaan zingen.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Online
merel
Berichten: 9650
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Grappen en grollen

Bericht door merel »

DDD schreef:Mooi om te lezen. Ik denk ook dat het een goede ontwikkeling is dat veel kinderen tekenen en schrijven naar aanleiding van de preek, afhankelijk van hun ontwikkeling en talenten.
Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen zijn. Ik wil het juist niet hebben en merk dat ze onrustiger zijn en minder meekrijgen. Tot hun 4e namen ze een knuffel mee naar de kerk en daarna was dat ook klaar.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Grappen en grollen

Bericht door Geytenbeekje »

Hoopvol schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Schrijven tijdens een preek heb ik ooit één keer geprobeerd. Maar dat is voor mij absoluut niet fijn. Ik raak totaal de draad kwijt en kan me niet concentreren.

Geef mij maar gewoon wat snoepjes en verder een goed zicht op de predikant zijn gezicht en mimiek. Dan is het voor mij voldoende.
Voor mij exact hetzelfde. Tijdens corona een aantal keer thuis geprobeerd te kleuren of mee te schrijven maar het lukt me niet.
Tijdens leesdienst lees ik wel graag mee. Meelezen kan ik echt aanraden.
Als je de preek zelf niet hebt gaat dat wat lastig.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Grappen en grollen

Bericht door Bruna »

Vind het forum wel een beetje zuur-serieus worden. Onlangs was er discussie over een grap van Simon0612 en nu weer over Huisman.
Dat snappen we toch wel en moet toch kunnen?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Grappen en grollen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bruna schreef:Vind het forum wel een beetje zuur-serieus worden. Onlangs was er discussie over een grap van Simon0612 en nu weer over Huisman.
Dat snappen we toch wel en moet toch kunnen?
Kom er maar in, @Bezorgd... :haha
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Grappen en grollen

Bericht door Ararat »

Bruna schreef:Vind het forum wel een beetje zuur-serieus worden. Onlangs was er discussie over een grap van Simon0612 en nu weer over Huisman.
Dat snappen we toch wel en moet toch kunnen?
Voor sommige mensen kan het handig zijn om erbij te zeggen dat je een grapje maakt. Zo weten ze dat ze horen te lachen. :)

Dit was een klein grapje, maar niet gericht op een specifiek persoon.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
DDD
Berichten: 28467
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Grappen en grollen

Bericht door DDD »

Het is volstrekt duidelijk dat mensen een grapje maken. Maar sommige grappen zijn overduidelijk zondig. Daar gaat de discussie over. Niet over chagrijnigheid of zuurpruimen. Ik kan de reactie van Urk-Eben Haezer ook wel zuurpruimerig noemen, maar daarmee doe je de kerkgemeenschap geen recht.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Grappen en grollen

Bericht door Tiberius »

Met humor/grappen en grollen moet je voorzichtig zijn. Zeker op social media zoals refoforum, omdat het snel een eigen leven kan gaan leiden.
Niet alle mensen hebben namelijk hetzelfde gevoel voor humor. (Beroeps-)groepen hebben vaak hun eigen - vaak ietwat macabere - vorm van humor, die buiten de (beroeps-)context vreemd of zelfs schokkend over kunnen komen.
Ik zou zeggen: wees er terughoudend in, zeker in serieuze topics.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Grappen en grollen

Bericht door -DIA- »

Tegenspraak en onbegrip. en wellicht ook onwetendheid maken het heel moeilijk. De achtergrond van de forummers is ook zo breed dat je moeilijk kunt verwachten dat je begrepen wordt. Daarenboven zijn veel gemeenten 'op drift' en zoeken bewust of onbewust iets nieuws. Dat werkt ook vervreemdend, al zal het misschien bedoeld zijn om jongeren vast te houden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Grappen en grollen

Bericht door Thea »

Sorry, het was mijn bedoeling om @ huisman te helpen omdat hij kritiek kreeg, maar dat is dus niet gelukt :ouin . Sowieso zit ik veel teveel op rf. Ik lijk wel verslaafd :OO3
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Grappen en grollen

Bericht door Tiberius »

Is dat een grap of een grol? :OO3
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Grappen en grollen

Bericht door Thea »

Een anti-grap of - grol.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Grappen en grollen

Bericht door Piet Puk »

Vi(er) Russen zijn vandaag opgepakt bij het plaatsje Schijf(N-B). Volgens de politie zouden deze vier Russen van plan zijn geweest om een aanval van ongekende impact te plaatsen, waardoor Schijf mogelijk corrupt zou worden. De vier Russen zijn voorlopig in quarantaine geplaatst.
Plaats reactie