Grappen en grollen

Online
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Grappen en grollen

Bericht door Mister »

Willem87 schreef:Is even geen grapje hier.
Bij deze zie ik dat hier op refoforum een soort kliekje ontstaat.
Van zogenaamd onfeilbare woorden. En zogenaamd feilbare goede woorden.
De 1 word bij zelfs normale opmerkingen genkipt. De ander kleed zich in een slachtofferrol
Weetje, ik zie zulk soort mensen echt als letterknechtjes en farizeeërs.
En dan spreek ik openlijk over de sekte van predikants aanbidders en hun termen en leeropvattingen.
Die gezemel en zwaarigheid boven het ware geloof stellen.
Blokkeer me maar. Want in dit rovershol van ijdelheid hoef ik in principe niet te zijn.
Je mag niet lichtvaardiglijk oordelen nee zeker niet. He en wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Je kiest er toch zelf voor om in "dit rovershol van ijdelheid" aan te melden en je bijdrages te plaatsen? Niemand dwingt je.
Als 't je zo zwaar valt, log dan niet meer in, zou ik zeggen.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Grappen en grollen

Bericht door Habitat »

parsifal schreef:
Habitat schreef:
parsifal schreef:Niet echt een grap of grol, maar wel hard gelachen vanmorgen.

Zoonlief gaat naar de "voorschool" en heeft een juf "Yerusalem" en toevalligerwijs (de naam komt niet dat veel voor) komt er een nieuwe juf die ook "Yerusalem" heet. Toen mijn vrouw het vandaag over school had met zoonlief en "The New Yerusalem" zei, schoten we echt op het zelfde moment in de lach.
Wat een verhaal! Prachtig. "The new Yerusalem".

Ik ben zelf nog nooit iemand tegen gekomen die Jerusalem heet. En jullie hebben gewoon twee juffen op 1 school met die naam. Bijzonder.
Ik tot nu toe ook niet. Er zijn enkele tientallen "Yerusalems" in Zweden, geen van hen is in Zweden geboren en het zou me niet verbazen als ze allemaal ouders hebben die in Afrika zijn geboren :). Bij namen als "Precious" of "Blessing" heb ik dat zelfde vooroordeel.

In Zweden zie je dat de Christelijke scholen echt heel veel migranten aantrekken. In de klas van mijn zoon op de (voor)school zitten denk ik twee kinderen van wie beide ouders Zweeds waren bij geboorte. Verder Roemeense, Hongaarse, Britse, Eritreese, Ghanese (en natuurlijk Nederlandse en Indonesische) ouders etc. Het is echt absurd dat er Zweedse politieke partijen zijn die religieuze scholen zien als een gevaar dat tot segregatie leidt, terwijl de Christelijke scholen juist heel divers zijn in afkomst van de kinderen en in opleidingsniveau van ouders.
Christenen uit de hele wereld bij elkaar op school. Dat klinkt mooi, parsifal.
Bij onze bassischool is het precies andersom. Hele klas is in principe Nederlands, afgezien van 1 of 2 kinderen uit Eritrea of Vietnam.
In de kerk is het zelfs 100% westers wit. Het zou wel goed zijn als er iets meer christenen van buiten Europa ook onderdeel zouden zijn van onze kerkgemeenschap maar dat gaat niet snel gebeuren denk ik.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Grappen en grollen

Bericht door -DIA- »

Habitat schreef:
parsifal schreef:Niet echt een grap of grol, maar wel hard gelachen vanmorgen.

Zoonlief gaat naar de "voorschool" en heeft een juf "Yerusalem" en toevalligerwijs (de naam komt niet dat veel voor) komt er een nieuwe juf die ook "Yerusalem" heet. Toen mijn vrouw het vandaag over school had met zoonlief en "The New Yerusalem" zei, schoten we echt op het zelfde moment in de lach.
Wat een verhaal! Prachtig. "The new Yerusalem".

Ik ben zelf nog nooit iemand tegen gekomen die Jerusalem heet. En jullie hebben gewoon twee juffen op 1 school met die naam. Bijzonder.
In Holten stond in de jaren 60 in de Gereformeerde Kerk (nu opgegaan in de PKN) een dominee die ds. Israël heette...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Grappen en grollen

Bericht door Zeeuw »

Mister schreef:
Willem87 schreef:Is even geen grapje hier.
Bij deze zie ik dat hier op refoforum een soort kliekje ontstaat.
Van zogenaamd onfeilbare woorden. En zogenaamd feilbare goede woorden.
De 1 word bij zelfs normale opmerkingen genkipt. De ander kleed zich in een slachtofferrol
Weetje, ik zie zulk soort mensen echt als letterknechtjes en farizeeërs.
En dan spreek ik openlijk over de sekte van predikants aanbidders en hun termen en leeropvattingen.
Die gezemel en zwaarigheid boven het ware geloof stellen.
Blokkeer me maar. Want in dit rovershol van ijdelheid hoef ik in principe niet te zijn.
Je mag niet lichtvaardiglijk oordelen nee zeker niet. He en wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Je kiest er toch zelf voor om in "dit rovershol van ijdelheid" aan te melden en je bijdrages te plaatsen? Niemand dwingt je.
Als 't je zo zwaar valt, log dan niet meer in, zou ik zeggen.
Een rovershol van ijdelheid? Ik heb bijna het gevoel dat sommige bijdrages opgetekend worden onder invloeds des zoeten wijns, maar dat is wellicht te lichtvaardig geoordeeld.
Tevens zie ik in sommige bijdrages zoveel spelvouten dat de kwalificatie letterknecht op de steller dezer berichten geenszins van toepassing is.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Grappen en grollen

Bericht door parsifal »

Habitat schreef:
Christenen uit de hele wereld bij elkaar op school. Dat klinkt mooi, parsifal.
Bij onze bassischool is het precies andersom. Hele klas is in principe Nederlands, afgezien van 1 of 2 kinderen uit Eritrea of Vietnam.
In de kerk is het zelfs 100% westers wit. Het zou wel goed zijn als er iets meer christenen van buiten Europa ook onderdeel zouden zijn van onze kerkgemeenschap maar dat gaat niet snel gebeuren denk ik.
Het is mooi, maar ook heeft het nood aan. In de hele Stockholm regio (ruim twee miljoen mensen) zijn er vier of vijf Christelijke scholen (voor kinderen van 6 tot 15) er is iets meer voor de jongere kinderen. Het zijn vooral migranten die Christelijk onderwijs belangrijk vinden, dus die komen wat meer samen (toen wij ons appartement kochten, keken we ook eerst of er een Christelijke school in de buurt was). Ik vind het wel echt mooi dat onze zoon nu vriendjes heeft met afkomst van over hele wereld.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Willem87
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 nov 2020, 00:15

Re: Grappen en grollen

Bericht door Willem87 »

Zeeuw schreef:
Mister schreef:
Willem87 schreef:Is even geen grapje hier.
Bij deze zie ik dat hier op refoforum een soort kliekje ontstaat.
Van zogenaamd onfeilbare woorden. En zogenaamd feilbare goede woorden.
De 1 word bij zelfs normale opmerkingen genkipt. De ander kleed zich in een slachtofferrol
Weetje, ik zie zulk soort mensen echt als letterknechtjes en farizeeërs.
En dan spreek ik openlijk over de sekte van predikants aanbidders en hun termen en leeropvattingen.
Die gezemel en zwaarigheid boven het ware geloof stellen.
Blokkeer me maar. Want in dit rovershol van ijdelheid hoef ik in principe niet te zijn.
Je mag niet lichtvaardiglijk oordelen nee zeker niet. He en wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Je kiest er toch zelf voor om in "dit rovershol van ijdelheid" aan te melden en je bijdrages te plaatsen? Niemand dwingt je.
Als 't je zo zwaar valt, log dan niet meer in, zou ik zeggen.
Een rovershol van ijdelheid? Ik heb bijna het gevoel dat sommige bijdrages opgetekend worden onder invloeds des zoeten wijns, maar dat is wellicht te lichtvaardig geoordeeld.
Tevens zie ik in sommige bijdrages zoveel spelvouten dat de kwalificatie letterknecht op de steller dezer berichten geenszins van toepassing is.
Wat een geklets. Als personen predikanten en verzonnen leerstellingen boven de bijbel gaan zetten dan is het hier een stinkend zootje.
Steek die maar in je zak namens de moderators. :fouet
Zeg maar gewoon Willem.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Grappen en grollen

Bericht door Ararat »

Oeh... Die 2 weken afstand nemen hebben niet heel erg geholpen :hum
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Grappen en grollen

Bericht door Zeeuw »

Willem87 schreef:
Wat een geklets. Als personen predikanten en verzonnen leerstellingen boven de bijbel gaan zetten dan is het hier een stinkend zootje.
Steek die maar in je zak namens de moderators. :fouet
Heerlijk om de dag te beginnen met een grap en grol van Willem.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Grappen en grollen

Bericht door Nasrani »

Ararat schreef:Oeh... Die 2 weken afstand nemen hebben niet heel erg geholpen :hum
Frustratie van die 2 weken moet er nog even uit....
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Grappen en grollen

Bericht door Ad Anker »

Hier wat ongepaste grappen en grollen geknipt.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Grappen en grollen

Bericht door Van Ewijk »

Een priester, een dominee en een rabbijn zitten in een café aan een tafeltje verwikkeld in de discussie over wanneer het leven nu eigenlijk echt begint.

De priester: "Bij de geboorte!"

De dominee: "daarvoor al in de moederschoot!"

De rabbijn: " Op het moment dat de kinderen getrouwd en het huis uit zijn en de hypotheek is afbetaald!"
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Grappen en grollen

Bericht door Piet Puk »

Vanwege de verwachte sneeuwval deze middag rijden er geen treinen. Er worden bussen ingezet door NS.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Grappen en grollen

Bericht door Piet Puk »

Nieuw: het gedeelte voor de linkerflank van de Gereformeerde gemeenten
http://www.gergeminfo.nl/links

En als je niets ziet, dan zul je waarschijnlijk rechts zijn :D
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Grappen en grollen

Bericht door Ararat »

Piet Puk schreef:Nieuw: het gedeelte voor de linkerflank van de Gereformeerde gemeenten
http://www.gergeminfo.nl/links

En als je niets ziet, dan zul je waarschijnlijk rechts zijn :D
:haha wáárom moet ik dan tóch op die link klikken...
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Grappen en grollen

Bericht door Piet Puk »

Ararat schreef:
Piet Puk schreef:Nieuw: het gedeelte voor de linkerflank van de Gereformeerde gemeenten
http://www.gergeminfo.nl/links

En als je niets ziet, dan zul je waarschijnlijk rechts zijn :D
:haha wáárom moet ik dan tóch op die link klikken...
Misschien omdat je dacht tot de linkerflank te behoren?

Overigens hyperlinks hebben ze ook nog overwogen, maar dat vonden ze te ver gaan :D
Plaats reactie