Grappen en grollen

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Grappen en grollen

Bericht door huisman »

merel schreef:
parsifal schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ik vind het wel bijzonder dat je een christelijke Indonesische vrouw hebt, die zijn daar denk niet veel?
Er zijn meer Indonesische Christenen dan dat er Nederlanders in totaal zijn. En ja ik heb mijn vrouw in de kerk ontmoet. Dat maakt de kans op een Christen ontmoeten wat groter :). Toen wist ik trouwens nog niet van de grote culinaire voordelen van een Indonesische vrouw.
Ik zou graag Indisch leren koken. In koken uitblinken is in Nederland niet zo moeilijk. Als ik zie wat in veel gezinnen op tafel komt, sla ik liever over.

In mijn vroegere jaren bij de luchtmacht waren er nog vrij veel collega's met een Indische achtergrond. Hun moeders of vrouwen kookten regelmatig tijdens een personeelsuitje. Dat was zo geweldig lekker!!
Ik kreeg ook regelmatig een potje zelfgemaakte sambal van een Indische collega. Ook top!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Grappen en grollen

Bericht door Herman »

Blijkbaar is het een enorme verleiding om een bijbelgetrouwe kerkgang met mentos in te wisselen voor een internationale kerkdienst waar een Indische rijsttafel geserveerd wordt?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Grappen en grollen

Bericht door parsifal »

Herman schreef:Blijkbaar is het een enorme verleiding om een bijbelgetrouwe kerkgang met mentos in te wisselen voor een internationale kerkdienst waar een Indische rijsttafel geserveerd wordt?
Nu is de GRII behoorlijk bijbelgetrouw (Iets minder in Nadere Reformatie traditie, maar iets meer invloed van "Fundamentals" en bijvoorbeeld Bavinck dan grootste deel achterban van forum). Belangrijk verschil is ook dat het eten na de dienst is en niet tijdens de dienst.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Grappen en grollen

Bericht door DDD »

Ik vind snoepjes in de kerk wel goed, als uiting van gemeenschapszin. Dan moeten ze wel rondgedeeld worden natuurlijk. Dat hoort er wat mij betreft, helemaal bij. De apostel heeft het over hele maaltijden, dus het bezwaar tegen een enkele rol snoep kan ik niet goed volgen. Als iemand nu een heel diner zou meenemen of zakjes chips, dan zou het storend kunnen zijn. Maar als de apostel waarschuwt niet dronken te worden in de gemeente des Heeren, dan ging het zeker niet om wijnbonbons.

Maar ik heb wel eens meegemaakt dat een dominee er in zijn eigen gemeente tegen waarschuwde. Hij vond al die suiker nergens goed voor. Dat is natuurlijk wel zo, maar ik vind het vorige punt toch zwaarwegender.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Grappen en grollen

Bericht door Mannetje »

Van suikers word je ook zwaarwegender.
-
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Grappen en grollen

Bericht door parsifal »

Mannetje schreef:Van suikers word je ook zwaarwegender.
Inderdaad, en zeker de wat zwaarder predikanten mogen eerst naar zichzelf kijken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Grappen en grollen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ik heb eens een zware predikant horen zeggen dat de oorzaak dat predikant zwaar worden vooral komt omdat ze vaak op bezoek gaan in de gemeente en dan veel eten krijgen aangeboden.

Gelukkig kon je het alleen letterlijk opvatten.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Grappen en grollen

Bericht door DDD »

Ja. In dat geval kun je natuurlijk in de kerkbode schrijven dat je de voorkeur geeft aan een schaaltje druiven of een paar stukjes appel. Mensen vinden het vaak leuk om bezoek te krijgen van een ouderling of dominee, dus het is niet gek dat ze dan iets lekkers in huis halen. Als je dat prettig vindt, kun je ook lunchafspraken maken.

Ik denk dat je best op een tactische manier jezelf in bescherming kunt nemen. Maar ik zal eens navraag doen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Grappen en grollen

Bericht door Tiberius »

Je kan het ook gewoon een keer zeggen, dat je een klein koekje lekker vindt, maar grote afslaat.
En op de fiets erheen natuurlijk.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Grappen en grollen

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Je kan het ook gewoon een keer zeggen, dat je een klein koekje lekker vindt, maar grote afslaat.
En op de fiets erheen natuurlijk.
Ja, ik begrijp dat ook nooit zo. Net of je als dominee niet kunt bewegen en een beetje je calorieën bij kunt houden. Ik beveel ze de eetmeter van het voedingscentrum aan.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Grappen en grollen

Bericht door Ararat »

Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Je kan het ook gewoon een keer zeggen, dat je een klein koekje lekker vindt, maar grote afslaat.
En op de fiets erheen natuurlijk.
Ja, ik begrijp dat ook nooit zo. Net of je als dominee niet kunt bewegen en een beetje je calorieën bij kunt houden. Ik beveel ze de eetmeter van het voedingscentrum aan.
Een ds op de fiets. Foei toch. :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Grappen en grollen

Bericht door Susanna »

DDD schreef:Ik vind snoepjes in de kerk wel goed, als uiting van gemeenschapszin. Dan moeten ze wel rondgedeeld worden natuurlijk. Dat hoort er wat mij betreft, helemaal bij. De apostel heeft het over hele maaltijden, dus het bezwaar tegen een enkele rol snoep kan ik niet goed volgen. Als iemand nu een heel diner zou meenemen of zakjes chips, dan zou het storend kunnen zijn.
Hoe bevindelijker de kerk, hoe meer snoep in de kerk. Het lijkt me niet erg. Wel voor de voorganger natuurlijk. Die zit tegen een kauwende mensenmassa aan te kijken.

Wat ik storender vind is het gekleur in kleurboeken met stiften die zo'n eng geluid maken op het papier.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Grappen en grollen

Bericht door Orchidee »

Dat meen je?
Bedoel: dat je dat erger vind dan al het geknauw, gesmak enzo?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Grappen en grollen

Bericht door Bourdon16 »

Wij waren vroeger in de bank creatief met van alles en nog wat. Poppetjes of vlechtjes maken met opgewarmde fruittellas, dat zilverpapier loshalen van het andere papier, het liefst in één stuk. Of natuurlijk vliegtuigjes en bootjes vouwen van snoeppapier.
De lampjes tellen in de kroonluchter.
Of tijdens het zingen met je vingers je oren heel snel open en dicht doen voor wat special effects.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Grappen en grollen

Bericht door Maanenschijn »

Bourdon16 schreef:Wij waren vroeger in de bank creatief met van alles en nog wat. Poppetjes of vlechtjes maken met opgewarmde fruittellas, dat zilverpapier loshalen van het andere papier, het liefst in één stuk. Of natuurlijk vliegtuigjes en bootjes vouwen van snoeppapier.
De lampjes tellen in de kroonluchter.
Of tijdens het zingen met je vingers je oren heel snel open en dicht doen voor wat special effects.
Herkenbaar. Ik kan nu soms de verleiding amper weerstaan om het één of ander hiervan uit te voeren. Ik heb helaas soms de concentratie van een goudvis.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie