Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Mannetje »

Mara schreef:De kookplaat op gas. Vervangen door een glanzende inductieplaat. :)
Hoeveel pitten/zones? Is het alleen een plast of een heel fornuis?
-
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Terri »

merel schreef:Het verschil tussen gas en inductie koken merk je echt niet. Daarentegen wel het verschil in schoonmaken van de plaat. Dat gaat veel makkelijker.
Het is wennen.
Ik heb altijd op gas gekookt. En daarom vind ik het lastig als ik bv bij m'n kinderen of op vakantie op inductie kook.
Online
merel
Berichten: 9661
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door merel »

Echt? Ik merkte het verschil echt niet.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:
Mara schreef:De kookplaat op gas. Vervangen door een glanzende inductieplaat. :)
Hoeveel pitten/zones? Is het alleen een plast of een heel fornuis?
5 zones, ik had ook een 5 pits gaskookplaat, maar de monteur moest zelfs het gat groter maken, omdat deze plaat nog groter is.
Ik zag er een beetje tegenop, maar het is simpel en het werkt fantastisch.
Gisteravond goot ik de aardappelen af, nadat ik de "pit" had uitgezet en met de restwarmte stomen de piepers droog. Het is dus niet waar dat de plaat meteen afgekoeld is, dat wordt vaak gedacht. Zolang er een H brandt, is die pit nog warm.
Het kookpunt is sneller bereikt, dus het is wel zaak om zeker in het begin, erbij te blijven.
Orchidee schreef:Ik zou het wél een verlies vinden!
Ik vond het ook een verlies. Ik heb lang getwijfeld, ga ik weer voor een mooie gasplaat, met een andere indeling? De grootste pit zat nl rechts achterin en de grote pannen stonden dan dicht tegen de achterwand, ook kon ik de pit er direkt naast dan niet gebruiken. Was altijd een grote ergernis, ik had dit niet gezien in de showroom. Maar ook door foute keuzes leer je. ;)
Aangezien je toch gedwongen wordt om gasloos te worden, heb ik dan toch maar voor inductie gekozen en ik heb er geen spijt van.
Nadat plaat afgekoeld is, schoonmaken met een reiniger, nawrijven met een zachte doek, en klaar!
Geen aangekoekte branders, geen pannendragers, geen vette knoppen. :super
merel schreef:Het verschil tussen gas en inductie koken merk je echt niet.
Er is natuurlijk wel verschil, want gas hoor je, er komt beduidend minder damp vrij in de keuken. Zelfs met afzuigkap aan besloegen de (dubbele) keukenramen regelmatig.
Ik hoefde slechts 1 koekenpan weg te gooien, die doet het niet.

O, wel belangrijk, als je in een ouder huis woont met een oudere stoppenkast, er moet een extra groep bij!
Bij ons heeft de electrien de stoppenkast meteen vervangen in een moderner exemplaar en vanuit die kast moest er een snoer onder de vloer door naar de keuken getrokken worden. Die kosten moet je er dan wel bij optellen. Tussen de 500 en 700 euro, al naar gelang de afstand, aantal werkuren e.d.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Dodo »

Dodo schreef:Een stuk kies … Niet fijn. Gek genoeg de dag na de controle, mogelijk heeft hij door wat duwwerk de afbraak versneld. Morgen de reparatie, maar ik heb het idee dat het minstens een kroon gaat worden.
Jammer van het geld, maar dan heb ik aan dit ding geen gedoe meer.
Soms lijkt een kunstgebit me ook wel makkelijk. Nooit meer gaatjes, makkelijk schoon te houden, een regelmatige rij tanden.
Het viel mee, na een kwartier stond ik weer buiten. Nu de verdoving nog kwijt raken. Ik dacht echt dat het een kroon zou worden, maar ze kunnen meer dan ik denk.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Mara »

Het hoesje waarin mijn mobieltje zit.
Kapot, mobieltje kieperde op de grond, gelukkig niet kapot.
Maar nergens een nieuwe te vinden. Te oud model.
Modelletjes van 2016 kunnen blijkbaar echt niet meer. :cry
De jongeman in de telefoonwinkel zei: mevrouw, het is beter dat u een nieuwe koopt.
Hoezo?? Hij doet het toch?
Ik kan ermee bellen, appen en smsen.
Gretha moet nog veel werk verzetten. :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
merel
Berichten: 9661
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door merel »

Ons huis ( gisteren verkocht)
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:Ons huis ( gisteren verkocht)
Moeilijk afscheid :)?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Online
merel
Berichten: 9661
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door merel »

Ben wel een beetje weemoedig. Ons eerste huis samen, kinderen zijn hier geboren, veel herinneringen. Toch afscheid nemen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Ben wel een beetje weemoedig. Ons eerste huis samen, kinderen zijn hier geboren, veel herinneringen. Toch afscheid nemen.
Als je straks daar woont, dan ben je het snel weer vergeten, althans dat had/heb ik.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Mara »

merel schreef:Ben wel een beetje weemoedig. Ons eerste huis samen, kinderen zijn hier geboren, veel herinneringen. Toch afscheid nemen.
Ja dat zou ik ook hebben. En dan ook weer wennen aan nieuwe buren.
Ik heb nu "gouden buren". :)
Maar wel fijn voor jullie dat het zo snel verkocht is, dan heb je daar geen zorgen meer over.
Huizenmarkt kan over een paar weken weleens helemaal instorten.
Prijzen stijgen nog steeds zag ik, appartement stond 3 weken geleden voor 160, nu voor 170.000.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Zita »

merel schreef:Ben wel een beetje weemoedig. Ons eerste huis samen, kinderen zijn hier geboren, veel herinneringen. Toch afscheid nemen.
Jullie nieuwe huis wordt volgens mij ook heel erg leuk. (ben bijgepraat door mijn informant :OO3 )
Online
merel
Berichten: 9661
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door merel »

:haha

Dat is wel de bedoeling! En ik begreep al wel dat de geruchtenmachine op volle toeren draait.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Dodo »

merel schreef:Ben wel een beetje weemoedig. Ons eerste huis samen, kinderen zijn hier geboren, veel herinneringen. Toch afscheid nemen.
Maar je gaat er op vooruit, toch? Dat went snel ;-)
Online
merel
Berichten: 9661
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door merel »

We gaan er qua ruimte enorm op vooruit, dus ik verwacht dat wij snel gaan wennen. Toch is het een afsluiten van een periode.
Plaats reactie