Autoliefhebbers

Welke auto rijden jullie?

Mazda
2
2%
BMW
4
3%
Opel
15
13%
Volkswagen
20
17%
Volvo
10
8%
Ford
8
7%
Mercedes-Benz
4
3%
Renault
6
5%
Peugeot
4
3%
Overig
47
39%
 
Totaal aantal stemmen: 120

ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door ejvl »

Ambtenaar schreef:Ik heb niet zoveel vertrouwen in die kleine turboblokken. Ik heb het liefst gewoon een atmosferische motor, tegenwoordig een 4 cilinder boxer.
Ik heb een keer zo'n 1200 3 cylinder diesel polo gehad, ging op zich best, niet snel maar deed het goed. Wel lees ik overal verhalen over problemen boven een bepaald aantal kilometers.

Was overigens puur voor de bijtelling, net als de GTE en nu de Kona (2019).

Ik rij het liefst met een zo goedkoop mogelijke bijtelling waar toch 5 personen in kunnen.
Online
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door JvW »

ejvl schreef:
Ambtenaar schreef:Ik heb niet zoveel vertrouwen in die kleine turboblokken. Ik heb het liefst gewoon een atmosferische motor, tegenwoordig een 4 cilinder boxer.
Ik heb een keer zo'n 1200 3 cylinder diesel polo gehad, ging op zich best, niet snel maar deed het goed. Wel lees ik overal verhalen over problemen boven een bepaald aantal kilometers.

Was overigens puur voor de bijtelling, net als de GTE en nu de Kona (2019).

Ik rij het liefst met een zo goedkoop mogelijke bijtelling waar toch 5 personen in kunnen.
Tja, ik moest diesel en wilde een 7-persoons. Er stond alleen een Touran op de lijst die hieraan voldeed....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Marco »

HersteldHervormd schreef:
Ambtenaar schreef:Ik heb niet zoveel vertrouwen in die kleine turboblokken. Ik heb het liefst gewoon een atmosferische motor, tegenwoordig een 4 cilinder boxer.
Die worden echt gierend heet, ik vind het ook niks hoor.

Heb zelf gelukkig ook 2000 cc atmosferische motor. Alleen wel in lijn, maar dat geeft mij niks. En echt wel binnen 8 á 9 sec bij de 100 km/h.
Waarom zou een turbo motor gierend heet worden? Ook die hebben toch zoiets als koeling (en vooral diesels: bij te hoge temperaturen in de cylinders: dan komt er veel te veel NOx vrij)?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Mister »

JvW schreef:Geef mij maar een 5-cilinder, 2,5 10V automaat... Liefst op lpg.
Maar die zijn er niet zoveel meer. En op benzine liep die van mij 1 op 8. En dan reed ik rustig.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Ambtenaar »

Mister schreef: Maar die zijn er niet zoveel meer. En op benzine liep die van mij 1 op 8. En dan reed ik rustig.
Met een 2.8 V6 benzinemotor reed ik gemiddeld 1 op 10.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Marco schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ambtenaar schreef:Ik heb niet zoveel vertrouwen in die kleine turboblokken. Ik heb het liefst gewoon een atmosferische motor, tegenwoordig een 4 cilinder boxer.
Die worden echt gierend heet, ik vind het ook niks hoor.

Heb zelf gelukkig ook 2000 cc atmosferische motor. Alleen wel in lijn, maar dat geeft mij niks. En echt wel binnen 8 á 9 sec bij de 100 km/h.
Waarom zou een turbo motor gierend heet worden? Ook die hebben toch zoiets als koeling (en vooral diesels: bij te hoge temperaturen in de cylinders: dan komt er veel te veel NOx vrij)?
Je kunt het zelf het beste ervaren. Rijd gewoon 2 km in een auto met een tsi blok, trek je de motorkap open en voel je eventjes een beetje. Pas op dat je niet je handen brand.

Het is toch ook niet normaal hoeveel pk's er uit een 1000 cc 3 cillinder bijvoorbeeld word gehaald?

Wat betreft diesels is dat wel iets minder erg. Maar het is wel nog steeds aanwezig. Over het algemeen zijn diesels natuurlijk degelijker als benzine.

Volkswagen heeft zoveel problemen en klachten bij TSI gehad. Erge motorschades bij een km stand van zegmaar 100.000 tot 120.000.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Mister schreef:
JvW schreef:Geef mij maar een 5-cilinder, 2,5 10V automaat... Liefst op lpg.
Maar die zijn er niet zoveel meer. En op benzine liep die van mij 1 op 8. En dan reed ik rustig.
Alleen nog wat oude volvo's, alfa's en audi's.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Autoliefhebbers

Bericht door eilander »

JvW schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik vul liever bij voordat het lampje brand.
Ik normaliter ook, maar bij een nieuwe auto vind ik het onbestaanbaar dat ik telkens olie moet bijvullen. Ding gebruikt meer olie dan mijn Volvo 850 die ik had met 500K op de teller.
Ik heb toch al wat auto's uit de VAG-stal versleten, maar van extreem olieverbruik heb ik nog nooit last gehad. Het waren altijd diesels. Ik herinner me van mijn eerste Golfje van één keer dat ik olie moest bijvullen. Ik peil het ook zelden moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Autoliefhebbers

Bericht door refo »

Ik heb zaterdag weer eens getankt. De keer daarvoor was op 17 maart.

Men zegt dat je bij weinig rijden E5 moet tanken ipv E10. Is dat echt zo belangrijk? Ik hoor er van officiële zijde niets over.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Herman »

Ik rij een Skoda
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef:Ik heb zaterdag weer eens getankt. De keer daarvoor was op 17 maart.

Men zegt dat je bij weinig rijden E5 moet tanken ipv E10. Is dat echt zo belangrijk? Ik hoor er van officiële zijde niets over.
Ja, E10 zorgt voor aantasting van o.a. rubbers, etc.
Online
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Autoliefhebbers

Bericht door JvW »

eilander schreef:
JvW schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik vul liever bij voordat het lampje brand.
Ik normaliter ook, maar bij een nieuwe auto vind ik het onbestaanbaar dat ik telkens olie moet bijvullen. Ding gebruikt meer olie dan mijn Volvo 850 die ik had met 500K op de teller.
Ik heb toch al wat auto's uit de VAG-stal versleten, maar van extreem olieverbruik heb ik nog nooit last gehad. Het waren altijd diesels. Ik herinner me van mijn eerste Golfje van één keer dat ik olie moest bijvullen. Ik peil het ook zelden moet ik zeggen.
Ik heb alleen ervaring met VAG vanaf 2014 en die is niet positief voor de diesels. Over de benzine auto's zijn de verhalen wel algemeen bekend voor wat betreft de olieproblemen met sommige motoren.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:Ik rij een Skoda
Ik zou altijd E5 tanken. Logisch gezien snap ik wel de gedachten dat bij korte stukjes het nog slechter is. Technisch gezien zou het toch niet uitmaken?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:
Herman schreef:Ik rij een Skoda
Ik zou altijd E5 tanken. Logisch gezien snap ik wel de gedachten dat bij korte stukjes het nog slechter is. Technisch gezien zou het toch niet uitmaken?
Geen idee waar het over gaat, maar @refo zal het wel interessant vinden.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:
Herman schreef:Ik rij een Skoda
Ik zou altijd E5 tanken. Logisch gezien snap ik wel de gedachten dat bij korte stukjes het nog slechter is. Technisch gezien zou het toch niet uitmaken?
Geen idee waar het over gaat, maar @refo zal het wel interessant vinden.
Excuus, ik reageerde op de verkeerde
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie