Autoliefhebbers

Welke auto rijden jullie?

Mazda
2
2%
BMW
4
3%
Opel
15
13%
Volkswagen
20
17%
Volvo
10
8%
Ford
8
7%
Mercedes-Benz
4
3%
Renault
6
5%
Peugeot
4
3%
Overig
47
39%
 
Totaal aantal stemmen: 120

Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Autoliefhebbers

Bericht door merel »

refo schreef:
merel schreef:
Mannetje schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik heb wat ingevreten vuil op de lak van mijn auto. Kleidoek erover helpt niet echt krijg ik het idee. Nog iemand goede tips?
Je er niet druk om maken. Het kan geen kwaad.
Dat zou ook mijn insteek zijn. Daarnaast wassen wij onze auto ook zo weinig dat meer of minder vuil niet eens opvalt. Afgelopen herfstvakantie dacht ik goede sier te maken door de hele auto van binnen schoon te maken. Een uur later haalde mijn man zaken grond/zand en allerlei planken hout op. Alles voor niets schoongemaakt.
Misschien een idee om geplande acties met elkaar te delen?
Ach, daarna is zo vaak hout en zand en andere rommel gehaald en weggebracht, dat het niet zoveel had uitgemaakt als ik een dag had gewacht. Dat krijg je met een klushuis. Ik maak mij er niet druk om :OO3
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door Maanenschijn »

Mannetje schreef:
HersteldHervormd schreef:
Mannetje schreef:
HersteldHervormd schreef: Dat begrijp ik, zo denk ik er ook over, alleen maanden achter elkaar niet de moeite nemen om even je auto een beetje te wassen vind ik echt schandalig. Het is ook zeer slecht voor je auto(lak). Net als een computerkast, die moet je regelmatig even stofzuigen, anders word de pc trager.
Ik vind het echt grappig hoe snel jij iets schandalig vindt. Pas was het wel of geen pak aan naar de kerk, nu is het weer het niet wassen van een stuk blik.
Prima toch?
Als jij het prima vindt om het woord schandalig te pas maar vooral te onpas te gebruiken moet jij het weten.
Ik vind dat niet prima van @HersteldHervormd. Hij heeft mij een varken genoemd en vindt mij schandalig.

Ik zou graag of excuses wensen, of nadere duiding van deze stevige woorden. Het onderwerp boeit me volstrekt niet, maar deze grote woorden raken mensen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Autoliefhebbers

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef:Uiteindelijk moet iedereen het zelf weten, dat snap ik heus wel, ik vind echter dat je wel een beetje je spullen moet verzorgen. Als mensen dat gewoon hun auto of fiets of wat dan ook helemaal laten verpauperen begrijp ik dat gewoon niet. Een emmer water met wat sop kost niks, en als je weinig tijd heb vraag je het aan je kind of wat dan ook.

Ik vind het gewoon schandalig als je bewust je auto onwijs vies houd. Je moet er toch in rijden?
Als je in een smerige omgeving werkt, kun je wel aan de gang blijven. Dat kost nogal wat tijd en eventueel in een wasstraat veel geld.
Zolang het kenteken maar leesbaar is en het zicht niet belemmerd is voor de bestuurder kan er prima in gereden worden.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef: Ik vind dat niet prima van @HersteldHervormd. Hij heeft mij een varken genoemd en vindt mij schandalig.

Ik zou graag of excuses wensen, of nadere duiding van deze stevige woorden. Het onderwerp boeit me volstrekt niet, maar deze grote woorden raken mensen.
Heb ik niet gezegd. Je hebt het jezelf aangetrokken. Nogmaals, ik vind het gewoon heel apart als mensen gewoon geen moeite nemen om zo nu en dan eens hun auto te wassen. Dat is mijn mening verder. Ik vind als beschaafde burger dat je enigszins mag verwachten dat je je spullen een beetje netjes houd.

Ooit is er op catechisatie eens gezegd dat als je niet voor je eten bid, je net als een varken/beest bent. Die kijken daar ook niet naar.

Lees ook zou mijn reactie, natuurlijk vind ik je geen varken of vind ik je schandalig, alleen het gedrag van mensen die nooit hun auto schoonmaken vind ik wel schandalig. Net zo goed sommige het schandalig vinden dat ik 2x per zondag naar de kerk ga.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 07 mar 2022, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
Maanenschijn schreef:

Ooit is er op cathesatie eens gezegd dat als je niet voor je eten bid, je net als een varken/beest bent. Die kijken daar ook niet naar.

Lees ook zou mijn reactie, natuurlijk vind ik je geen varken of vind ik je schandalig, alleen het gedrag van mensen die nooit hun auto schoonmaken vind ik wel schandalig. Net zo goed sommige het schandalig vinden dat ik 2x per zondag naar de kerk ga.
Misschien moet je mensen niet zo wegzetten. Mijn halve familie- en vriendenkring gelooft niet en worden nu door jou weggezet als varkens. Doe even normaal!
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
Maanenschijn schreef:

Ooit is er op cathesatie eens gezegd dat als je niet voor je eten bid, je net als een varken/beest bent. Die kijken daar ook niet naar.

Lees ook zou mijn reactie, natuurlijk vind ik je geen varken of vind ik je schandalig, alleen het gedrag van mensen die nooit hun auto schoonmaken vind ik wel schandalig. Net zo goed sommige het schandalig vinden dat ik 2x per zondag naar de kerk ga.
Misschien moet je mensen niet zo wegzetten. Mijn halve familie- en vriendenkring gelooft niet en worden nu door jou weggezet als varkens. Doe even normaal!
Het waren niet mijn woorden, het waren de woorden van de dominee.

En nogmaals, het gaat niet om de personen, het gaat om het gedrag. Dat is iets anders.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
Maanenschijn schreef:

Ooit is er op cathesatie eens gezegd dat als je niet voor je eten bid, je net als een varken/beest bent. Die kijken daar ook niet naar.

Lees ook zou mijn reactie, natuurlijk vind ik je geen varken of vind ik je schandalig, alleen het gedrag van mensen die nooit hun auto schoonmaken vind ik wel schandalig. Net zo goed sommige het schandalig vinden dat ik 2x per zondag naar de kerk ga.
Misschien moet je mensen niet zo wegzetten. Mijn halve familie- en vriendenkring gelooft niet en worden nu door jou weggezet als varkens. Doe even normaal!
Het waren niet mijn woorden, het waren de woorden van de dominee.

En nogmaals, het gaat niet om de personen, het gaat om het gedrag. Dat is iets anders.
Rustaghh. Het ging om een vieze auto. Ik ken die spreuk over niet biddende mensen overigens ook wel. Ik zal ze geen varkens noemen. Ik denk zelfs dat ze, als ze God niet (willen) kennen, net als wij van nature, een veel zwaardere benaming waard zijn.
Vwb auto moet ik je helaas bedroeven. Die van mij is vaak ook 3 weken na aanschaf netjes en dan, als het meezit, 4 keer per jaar. Zo een beetje rond vakanties en rond momenten dat ik het echt beu ben.
Ik laat m overigens wel eens per jaar poetsen bij een poetsbedrijf met gehandicapten. Die vinden het geweldig, ik niet. Win-win.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef:Ooit is er op catechisatie eens gezegd dat als je niet voor je eten bid, je net als een varken/beest bent. Die kijken daar ook niet naar.
Dus jij vindt dat iemand die niet bidt vergelijkbaar zondigt als iemand die zijn auto niet regelmatig wast?
Dat vind ik pas schandalig.
Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
Maanenschijn schreef:

Ooit is er op cathesatie eens gezegd dat als je niet voor je eten bid, je net als een varken/beest bent. Die kijken daar ook niet naar.

Lees ook zou mijn reactie, natuurlijk vind ik je geen varken of vind ik je schandalig, alleen het gedrag van mensen die nooit hun auto schoonmaken vind ik wel schandalig. Net zo goed sommige het schandalig vinden dat ik 2x per zondag naar de kerk ga.
Misschien moet je mensen niet zo wegzetten. Mijn halve familie- en vriendenkring gelooft niet en worden nu door jou weggezet als varkens. Doe even normaal!
Het waren niet mijn woorden, het waren de woorden van de dominee.

En nogmaals, het gaat niet om de personen, het gaat om het gedrag. Dat is iets anders.
Jij gebruikte deze bewoordingen om te rechtvaardigen dat je iemand een varken noemt. Misschien is dat gewoon niet zo netjes. Jij hecht blijkbaar veel waarde aan uiterlijk vertoon; pak dragen op zondag en rijden in een blinkende auto. Daar hecht ik 0 waarde aan. Het maakt mij echt niet uit. Een schoon, opgeruimd en gezellig huis vind ik veel belangrijker.

Ik zie ook wel dat onze auto vies is en zuig de auto ongeveer 1 a 2 keer per jaar uit. Dat een uur later weer van alles in de auto vervoert wordt, maakt mij echt niets uit. Dat komt de volgende keer wel weer. Een auto zie ik als een gebruiksvoorwerp voor buiten. Mijn fiets die al een jaar buiten staat in regen en wind poets ik ook niet.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Lieve vrienden, het is allemaal niet kwaad bedoeld, ik vind niemand een varken, ik vind alleen dat je netjes voor je spullen moet zorgen. Excuses als ik andere het idee gegeven hebt dat ik hun een varken vind of iets dergelijks, dat is echt niet zo.
Het voorbeeld was juist bedoeld om mijn ongelukkig uitdrukking te verduidelijken, maar het heeft blijkbaar niet echt gewerkt.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:
HersteldHervormd schreef:Ooit is er op catechisatie eens gezegd dat als je niet voor je eten bid, je net als een varken/beest bent. Die kijken daar ook niet naar.
Dus jij vindt dat iemand die niet bidt vergelijkbaar zondigt als iemand die zijn auto niet regelmatig wast?
Dat vind ik pas schandalig.
Misschien goed mijn andere post lezen? Het gaat niet om de persoon, maar om het gedrag. En het niet bidden voorbeeld haalde ik aan als voorbeeld, niet als mening van mijn kant.

Moet ik overigens ook excuses eisen omdat je mij schandalig noemt? Het lijkt me van niet. Er word erg heftig gereageerd vind ik, maar waarschijnlijk komt dat door mezelf.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef:
HersteldHervormd schreef:Uiteindelijk moet iedereen het zelf weten, dat snap ik heus wel, ik vind echter dat je wel een beetje je spullen moet verzorgen. Als mensen dat gewoon hun auto of fiets of wat dan ook helemaal laten verpauperen begrijp ik dat gewoon niet. Een emmer water met wat sop kost niks, en als je weinig tijd heb vraag je het aan je kind of wat dan ook.

Ik vind het gewoon schandalig als je bewust je auto onwijs vies houd. Je moet er toch in rijden?
Als je in een smerige omgeving werkt, kun je wel aan de gang blijven. Dat kost nogal wat tijd en eventueel in een wasstraat veel geld.
Zolang het kenteken maar leesbaar is en het zicht niet belemmerd is voor de bestuurder kan er prima in gereden worden.
Dat is wel waar inderdaad.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef:
Tiberius schreef:
HersteldHervormd schreef:Ooit is er op catechisatie eens gezegd dat als je niet voor je eten bid, je net als een varken/beest bent. Die kijken daar ook niet naar.
Dus jij vindt dat iemand die niet bidt vergelijkbaar zondigt als iemand die zijn auto niet regelmatig wast?
Dat vind ik pas schandalig.
Misschien goed mijn andere post lezen? Het gaat niet om de persoon, maar om het gedrag. En het niet bidden voorbeeld haalde ik aan als voorbeeld, niet als mening van mijn kant.

Moet ik overigens ook excuses eisen omdat je mij schandalig noemt? Het lijkt me van niet. Er word erg heftig gereageerd vind ik, maar waarschijnlijk komt dat door mezelf.
Mensen worden niet graag met varkens vergeleken, blijkt.
Maar prima zo hoor wat mij betreft.
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:Lieve vrienden, het is allemaal niet kwaad bedoeld, ik vind niemand een varken, ik vind alleen dat je netjes voor je spullen moet zorgen. Excuses als ik andere het idee gegeven hebt dat ik hun een varken vind of iets dergelijks, dat is echt niet zo.
Het voorbeeld was juist bedoeld om mijn ongelukkig uitdrukking te verduidelijken, maar het heeft blijkbaar niet echt gewerkt.
Ach, soms zijn de tenen lang. Als je mijn auto een zwijnenstal noemt, geef ik je direct gelijk. Mocht je dan mijn kantoor een zwijnenstal 2.0 vinden, ik geef je de hand. En...nodig je van harte uit er iets aan te doen als het je stoort :)
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Erik1960 »

Een vriend van mij, een echte autoliefhebber, reed enkele jaren geleden met onze toenmalige predikant mee in diens auto. Die auto lag bezaaid met papieren, klokhuizen, snoepomhulsels en weet ik wat niet meer. Mijn vriend keek het in verbazing aan en stelde toen de vraag: ‘staat er ook een toilet-pot in?’
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Plaats reactie