Autoliefhebbers

Welke auto rijden jullie?

Mazda
2
2%
BMW
4
3%
Opel
15
13%
Volkswagen
20
17%
Volvo
10
8%
Ford
8
7%
Mercedes-Benz
4
3%
Renault
6
5%
Peugeot
4
3%
Overig
47
39%
 
Totaal aantal stemmen: 120

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Welke?
Corolla Touring Sports.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:
Welke?
Corolla Touring Sports.
Die heb ik ook nog bekeken. Toch voor de KIA gegaan.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:
Welke?
Corolla Touring Sports.
Leuk hoor, ziet er goed uit. Geniet ervan.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Autoliefhebbers

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:Een auto is (zoals ik dat waarneem) een spiegel van de maatschappij: Ze krijgen een steeds grimmiger en agressiever uiterlijk.
Dat vind ik nu eens een heel zinnige observatie. Zo is het.

Ik rijd elektrisch, maar ik heb een gruwelijke hekel aan auto's. Wat mij betreft, zou het beter zijn als ze in de randstad grotendeels werden afgeschaft en vervangen door trein- en busvervoer. Maar ik begrijp dat er ook mensen zijn die daar nadeel van zouden hebben.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
Mannetje schreef:Maar als ik dat model bekijk, dan heb ik echt niet het idee dat ik naar een auto van heel lang geleden kijk. Wat is er nu precies mis mee? Wat maakt dat je het meer een auto uit 2007 vindt dan uit 2017?
Nou, ik heb dat model s60 ook altijd een hele suffe, nietszeggende uitvoering gevonden. De huidige modellen van Volvo vind ik erg mooi. (En onbetaalbaar helaas).
Wat een geweldige auto was die ‘ouwe’ S60. Een heerlijke tijdloze auto voor wie zonder poeha toch goed voor wilde komen rijden. Ik had een mooie zwarte, met deftige velgjes. Uiteindelijk reed een ander hem total-loss. Maar dat heb je al snel als er 5 ton op de teller staat.

Mijn huidige XC70 moet nog een tonnetje om dat te evenaren. :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Orchidee »

Wat een decadent materialisme allemaal
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Autoliefhebbers

Bericht door DDD »

Een auto met 400.000 km decadent? Waarom?
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Erik1960 »

DDD schreef:Een auto met 400.000 km decadent? Waarom?
Een echte auto (lees: Saab) is dan net ingereden ;-)
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Orchidee schreef:AfbeeldingWat een decadent materialisme allemaal Afbeelding
Doe niet zo overdreven.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef:
Zeeuw schreef:
Mannetje schreef:Maar als ik dat model bekijk, dan heb ik echt niet het idee dat ik naar een auto van heel lang geleden kijk. Wat is er nu precies mis mee? Wat maakt dat je het meer een auto uit 2007 vindt dan uit 2017?
Nou, ik heb dat model s60 ook altijd een hele suffe, nietszeggende uitvoering gevonden. De huidige modellen van Volvo vind ik erg mooi. (En onbetaalbaar helaas).
Wat een geweldige auto was die ‘ouwe’ S60. Een heerlijke tijdloze auto voor wie zonder poeha toch goed voor wilde komen rijden. Ik had een mooie zwarte, met deftige velgjes. Uiteindelijk reed een ander hem total-loss. Maar dat heb je al snel als er 5 ton op de teller staat.

Mijn huidige XC70 moet nog een tonnetje om dat te evenaren. :)
Ja, absoluut betrouwbaar. Al ken ik ook iemand met XC70 die al aan zijn 3e is, omdat de vorige het zo snel begaven. Maar dat lijkt me een uitzondering.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
-DIA- schreef:Een auto is (zoals ik dat waarneem) een spiegel van de maatschappij: Ze krijgen een steeds grimmiger en agressiever uiterlijk.
Dat vind ik nu eens een heel zinnige observatie. Zo is het.
.
Haha, nou, kom hier maar eens in de straat kijken. Allemaal vriendelijke bakjes. Op die van mij na dan, want daar heeft DIA wel een beetje gelijk.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Is Mercedes betrouwbaarder dan Volvo denken jullie?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Autoliefhebbers

Bericht door -DIA- »

HersteldHervormd schreef:Is Mercedes betrouwbaarder dan Volvo denken jullie?
Ik weet het niet, Volvo stond bekend om zijn degelijkheid en Mercedes meer om luxe. Overigens is Volvo in deze bange tijden opgekocht door de Chinezen, en is het een onderdeel van Geely. Net als Lynk&Co. Ja, klopt, die Chinezen hebben veel geleerd van Volvo's goede kwaliteiten en nu bouwen ze de gestolen technieken na voor Chinese auto's. Wellicht merkt iemand al dat ik niet veel op heb met Chinese producten.... Maar goed, als ik er geld voor had, zou ik toch voor een Mercedes A-class kiezen. Nee, je hebt gelijk, ik hou niet van grote auto's.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Autoliefhebbers

Bericht door parsifal »

Erik1960 schreef:
DDD schreef:Een auto met 400.000 km decadent? Waarom?
Een echte auto (lees: Saab) is dan net ingereden ;-)
Ik moet zeggen dat de Saabs die ik hier in Zweden zie van echte liefhebbers zijn. Ze zien er allemaal super uit alsof ze dagelijks worden opgepoetst.

Wij rijden met plezier onze Toyota Auris sport. Wel hard getwijfeld aan Skoda Octavia of Superb, maar in Nederland is zeker de Superb wel erg groot op de weg.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:Is Mercedes betrouwbaarder dan Volvo denken jullie?
Oei, gewetensvraag. Ik heb beide (gereden). Nu al weer meer dan 10 jaar Volvo. Maar het zijn nog wel de oude 5 cilinders (met rookwolk) die ik gereden heb en nog rij. Die zijn (bijna) onverwoestbaar. Hoe de nieuwere generatie het doet weet ik niet goed.

Wel weet ik dat ik 4 jaar een Mercedes heb gereden en in die 4 jaar daaraan meer gerepareerd heb dan in 10 jaar beide Volvo’s bij elkaar. De Mercedes reed vooral mijn vrouw in…misschien zegt dat iets?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie