Waar denk je op dit moment aan? [4]

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Jantje »

helma schreef:
Jantje schreef:Ik vind dat heel moeilijk. De oordelen liggen er. Maar waarom delen Gods kinderen daar dan ook in? Dat is iets waar ik geen antwoord op kan krijgen op dit moment.

Bedoel je de morgendienst (leesdienst) of de middagdienst (ds. Vreugdenhil)?
Ds Vreugdenhil over Psalm 91
Dank. Ik ga de preek direct maar beluisteren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door eilander »

Jantje schreef:Precies. Ik vind het een hele moeilijke vraag. Als er iemand is die nog een preek heeft over dit onderwerp (bijvoorbeeld Psalm 73), houdt ik me aanbevolen.
Psalm 73 is een preek op zichzelf.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

De Heere kan Zijn kinderen in het oordeel sparen. Maar dat gebeurt toch lang niet altijd?
Waarom zou corona aan onze predikanten voorbij gaan als in China of waar dan ook predikanten jaren moeten lijden in gevangenissen enzo.
Ik vind het eerder een beetje naïef om te denken dat we niet allemaal de gevolgen van de zonden moeten dragen, of we nu predikant zijn of een Godvrezende loodgieter.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

helma schreef:De Heere kan Zijn kinderen in het oordeel sparen. Maar dat gebeurt toch lang niet altijd?
Waarom zou corona aan onze predikanten voorbij gaan als in China of waar dan ook predikanten jaren moeten lijden in gevangenissen enzo.
Ik vind het eerder een beetje naïef om te denken dat we niet allemaal de gevolgen van de zonden moeten dragen, of we nu predikant zijn of een Godvrezende loodgieter.
We hebben al enkele jaren opgemerkt hoe God veel Zijn knechten thuishaalt. Als Gods knechten wegvallen valt een grote stut voor land en volk weg. We mogen wel bidden dat deze knecht van God voor land en volk mag gespaard worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door huisman »

Beleven wij echt het gebed verwoord in Daniël 9?

Zonder die beleving zijn alle bidstonden zinloos.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Tiberius »

eilander schreef:
Jantje schreef:Precies. Ik vind het een hele moeilijke vraag. Als er iemand is die nog een preek heeft over dit onderwerp (bijvoorbeeld Psalm 73), houdt ik me aanbevolen.
Psalm 73 is een preek op zichzelf.
Denk ook aan het boek Habakuk, ook een preek op zich over hoe het oordeel Gods kind(eren) treft.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Hollander »

Jantje schreef:Precies. Ik vind het een hele moeilijke vraag. Als er iemand is die nog een preek heeft over dit onderwerp (bijvoorbeeld Psalm 73), houdt ik me aanbevolen.
Geen preek, maar misschien heb je wel iets aan het antwoord van ds. J.D. Heikamp: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/10 ... zijn-volk/
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Bertiel »

HersteldHervormd schreef:Aan onze bruiloft die niet door kan gaan... :ouin
Heel veel sterkte!
Wij hebben (ondanks dat het in Augustus is) er ook over nagedacht.
Als het enigsinds kan, dan gaan we wel (desnoods enkel met de getuigen) naar het stadhuis en doen we de rest een andere keer.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:
Jantje schreef:Precies. Ik vind het een hele moeilijke vraag. Als er iemand is die nog een preek heeft over dit onderwerp (bijvoorbeeld Psalm 73), houdt ik me aanbevolen.
Geen preek, maar misschien heb je wel iets aan het antwoord van ds. J.D. Heikamp: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/10 ... zijn-volk/
Dank.

Dat geldt ook voor @helma die de preek van ds. C.G. Vreugdenhil aanbeveelde. Ik wil dat op mijn beurt ook aan iedereen doen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Hendrien »

Ik denk aan Corrie ten Boom. 100 jaar lang waren er bidstonden in hun huis voor het joodse volk. In de oorlog waren er Joodse onderduikers. Ze werden niet gespaard!
Haar zus Betsie en haar vader en nog enkele familieleden stierven. Onbegrijpelijk! Maar Corrie ten Boom mocht daarna tot zegen zijn voor vele mensen in de wereld.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Orchidee »

Aan de vriendinnen van onze dochters;
Beiden hopen over een poosje te trouwen maar het zal niet gaan zoals gepland.
Héél kleinschalig, voor de wet sowieso en kerkdienst ook als het even kan en/of mag....
Uit onze gemeente is er ook een jong stel getrouwd afgelopen vrijdag, alleen voor de wet.
Zij hopen later in een zondagse eredienst de huwelijkszegen te krijgen.

Vroeger gebeurde dat toch wel vaker?
Of heb ik dat nu mis?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door parel »

Orchidee schreef:Aan de vriendinnen van onze dochters;
Beiden hopen over een poosje te trouwen maar het zal niet gaan zoals gepland.
Héél kleinschalig, voor de wet sowieso en kerkdienst ook als het even kan en/of mag....
Uit onze gemeente is er ook een jong stel getrouwd afgelopen vrijdag, alleen voor de wet.
Zij hopen later in een zondagse eredienst de huwelijkszegen te krijgen.

Vroeger gebeurde dat toch wel vaker?
Of heb ik dat nu mis?
Ja hoor. Ik weet dat mijn opa en oma meer dan 65 jaar geleden vrijdag voor de wet zijn getrouwd en de zondag erop voor de kerk.

Overigens nog steeds jammer dat het anders moet. Mijn man en ik zeiden al dat er blij zijn dat we het afgelopen zomer hebben gedaan en niet zoals eerst het plan was, deze zomer.
Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Bruna »

Jantje schreef:Ik vind dat heel moeilijk. De oordelen liggen er. Maar waarom delen Gods kinderen daar dan ook in? Dat is iets waar ik geen antwoord op kan krijgen op dit moment.

Bedoel je de morgendienst (leesdienst) of de middagdienst (ds. Vreugdenhil)?
Misschien is het artikel van ds. Weststrate in ander topic een antwoord op je vraag.
Online
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Hoopvol »

Bruna schreef:
Jantje schreef:Ik vind dat heel moeilijk. De oordelen liggen er. Maar waarom delen Gods kinderen daar dan ook in? Dat is iets waar ik geen antwoord op kan krijgen op dit moment.

Bedoel je de morgendienst (leesdienst) of de middagdienst (ds. Vreugdenhil)?
Misschien is het artikel van ds. Weststrate in ander topic een antwoord op je vraag.
Zou de Heere niet het allerbeste weten wat goed is voor Zijn kinderen? Als Gods volk nu niet aangetast zou worden door het corona virus, wat dan? Ik denk dat ze dan hoogmoedig worden, zo van zie mij beter als de rest..
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door samanthi »

Hoopvol schreef:
Bruna schreef:
Jantje schreef:Ik vind dat heel moeilijk. De oordelen liggen er. Maar waarom delen Gods kinderen daar dan ook in? Dat is iets waar ik geen antwoord op kan krijgen op dit moment.

Bedoel je de morgendienst (leesdienst) of de middagdienst (ds. Vreugdenhil)?
Misschien is het artikel van ds. Weststrate in ander topic een antwoord op je vraag.
Zou de Heere niet het allerbeste weten wat goed is voor Zijn kinderen? Als Gods volk nu niet aangetast zou worden door het corona virus, wat dan? Ik denk dat ze dan hoogmoedig worden, zo van zie mij beter als de rest..

Vele zijn de tegenspoeden des rechtvaardigen, maar uit die alle redt hem de HEERE.
Ze hebben ook ziekten en tegenspoeden, zelfs veel, maar ze hebben de Heere aan hun zijde.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie