Waar denk je op dit moment aan? [4]

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Jantje »

De arbeid roept anders hard.

Of zit iedereen een hele dag thuis? :?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9843
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Ik zit wel thuis ( al vanaf maart), maar ben gewoon aan het werk in deze periode.
Laatst gewijzigd door merel op 28 dec 2020, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door JvW »

Jantje schreef:De arbeid roept anders hard.

Of zit iedereen een hele dag thuis? :?
Allebei Jan, al vanaf maart....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door FlyingEagle »

De arbeid kan nog zo hard roepen maar die negeer is deze week gewoon.
crossmountain
Berichten: 533
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door crossmountain »

Wim Anker schreef:
crossmountain schreef:
eilander schreef:
Herman schreef:Ik ben moe van de discussies en ongenuanceerdheid. Daarom staar ik de rest van de dag maar in de kribbe. Hopelijk komt de koning ook.
+1
+1. Héél vermoeiend al die "vrome en zogenaamd rechtzinnige kritiek".
Wat is de reden om dit op een discussieforum te vermelden? (vraag ook aan @Terri)?

Ik proef een afwijzing van postings (van wie en waarom wordt niet duidelijk). Kan dat toegelicht worden?
Ik had even genoeg van de kritiek op de kersttoespraak van onze Koning en de post van @Jantje deed mij deze opmerking plaatsen. Hij schreef:
@Jantje. De oppervlakkigheid is schrikbarend. De toespraak was vooral heel horizontaal en mensgericht.
Maar met liefde voor elkaar en de wereld om ons heen, wordt er niemand zalig. Dat kan alleen door een weg van recht, in en door Christus gewerkt in het hart van een zondaar. Dat deze leer in Nederland steeds meer als een sprookje wordt gezien, is mede de oorzaak van Gods slaande hand over ons vaderland. En die boodschap wordt nou gemist in deze kersttoespraak.
Allemaal waar wat hij schrijft en toch denk ik dat we dankbaar mogen zijn dat de Koning zegt wat hij heeft gezegd. In een land dat (bijna) totaal seculier is, waar maar een klein gedeelte naar de kerk gaat vind ik het toch moedig dat hij uit de bijbel citeert en afsluit met het wensen van een "gezegend Kerstfeest". (Beatrix had het altijd over Kerstmis). En natuurlijk kan je de toespraak langs de meetlat van je reformatorische denkwereld leggen, maar als je dat dan zo graag doet wil ik oproepen om de geciteerde tekst van Paulus als leidend te gebruiken op RF want ik herken in veel postings helaas niet de geest van deze tekst. En je ziet zelfs dat seculiere media inzoomen op de betekenis van deze bijbeltekst.
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door JvW »

FlyingEagle schreef:De arbeid kan nog zo hard roepen maar die negeer is deze week gewoon.
Mooi dat dat bij jou kan, fijne vakantie gewenst! In mijn geval is het geen optie.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Adje »

crossmountain schreef: ...toch denk ik dat we dankbaar mogen zijn dat de Koning zegt wat hij heeft gezegd. In een land dat (bijna) totaal seculier is, waar maar een klein gedeelte naar de kerk gaat vind ik het toch moedig dat hij uit de bijbel citeert en afsluit met het wensen van een "gezegend Kerstfeest". (Beatrix had het altijd over Kerstmis). En natuurlijk kan je de toespraak langs de meetlat van je reformatorische denkwereld leggen, maar als je dat dan zo graag doet wil ik oproepen om de geciteerde tekst van Paulus als leidend te gebruiken op RF want ik herken in veel postings helaas niet de geest van deze tekst. En je ziet zelfs dat seculiere media inzoomen op de betekenis van deze bijbeltekst.
Helemaal mee eens! Inderdaad had in het verleden Beatrix het altijd over "kerstmis," nu werd ons een "gezegend kerstfeest" toegewenst. Niet iets wat de gemiddelde Nederlander elkaar toewenst voor de kerstdagen!
Zeeuw
Berichten: 11623
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zeeuw »

FlyingEagle schreef:De arbeid kan nog zo hard roepen maar die negeer is deze week gewoon.
Ik probeerde het te negeren, maar naast mijn 0,8fte 'gewone baan' moet er nog een website voor de 0,2fte zzp gevuld worden. Ik denk dat ik toch een beetje luister naar de arbeidsgroep :D
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Jantje »

crossmountain schreef:
Wim Anker schreef:Wat is de reden om dit op een discussieforum te vermelden? (vraag ook aan @Terri)?

Ik proef een afwijzing van postings (van wie en waarom wordt niet duidelijk). Kan dat toegelicht worden?
Ik had even genoeg van de kritiek op de kersttoespraak van onze Koning en de post van @Jantje deed mij deze opmerking plaatsen. Hij schreef:
@Jantje. De oppervlakkigheid is schrikbarend. De toespraak was vooral heel horizontaal en mensgericht.
Maar met liefde voor elkaar en de wereld om ons heen, wordt er niemand zalig. Dat kan alleen door een weg van recht, in en door Christus gewerkt in het hart van een zondaar. Dat deze leer in Nederland steeds meer als een sprookje wordt gezien, is mede de oorzaak van Gods slaande hand over ons vaderland. En die boodschap wordt nou gemist in deze kersttoespraak.
Allemaal waar wat hij schrijft en toch denk ik dat we dankbaar mogen zijn dat de Koning zegt wat hij heeft gezegd. In een land dat (bijna) totaal seculier is, waar maar een klein gedeelte naar de kerk gaat vind ik het toch moedig dat hij uit de bijbel citeert en afsluit met het wensen van een "gezegend Kerstfeest". (Beatrix had het altijd over Kerstmis). En natuurlijk kan je de toespraak langs de meetlat van je reformatorische denkwereld leggen, maar als je dat dan zo graag doet wil ik oproepen om de geciteerde tekst van Paulus als leidend te gebruiken op RF want ik herken in veel postings helaas niet de geest van deze tekst. En je ziet zelfs dat seculiere media inzoomen op de betekenis van deze bijbeltekst.
Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens.

Lees de discussie nog eens terug.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door FlyingEagle »

JvW schreef:
FlyingEagle schreef:De arbeid kan nog zo hard roepen maar die negeer is deze week gewoon.
Mooi dat dat bij jou kan, fijne vakantie gewenst! In mijn geval is het geen optie.
Zeeuw schreef:
FlyingEagle schreef:De arbeid kan nog zo hard roepen maar die negeer is deze week gewoon.
Ik probeerde het te negeren, maar naast mijn 0,8fte 'gewone baan' moet er nog een website voor de 0,2fte zzp gevuld worden. Ik denk dat ik toch een beetje luister naar de arbeidsgroep :D
Er is een tijd om te werken en een tijd om verre te zijn van werken. Afbeelding
Het moet natuurlijk wel kunnen inderdaad maar voor je het weet ben je altijd met werk bezig dus geniet nu van m’n dochter van 15 maanden die probeert stukjes kiwi naar binnen te werken. En ja, dat is voor haar ook echt ‘werken’ Afbeelding
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door samanthi »

FlyingEagle schreef:
JvW schreef:
FlyingEagle schreef:De arbeid kan nog zo hard roepen maar die negeer is deze week gewoon.
Mooi dat dat bij jou kan, fijne vakantie gewenst! In mijn geval is het geen optie.
Zeeuw schreef:
FlyingEagle schreef:De arbeid kan nog zo hard roepen maar die negeer is deze week gewoon.
Ik probeerde het te negeren, maar naast mijn 0,8fte 'gewone baan' moet er nog een website voor de 0,2fte zzp gevuld worden. Ik denk dat ik toch een beetje luister naar de arbeidsgroep :D
Er is een tijd om te werken en een tijd om verre te zijn van werken. Afbeelding
Het moet natuurlijk wel kunnen inderdaad maar voor je het weet ben je altijd met werk bezig dus geniet nu van m’n dochter van 15 maanden die probeert stukjes kiwi naar binnen te werken. En ja, dat is voor haar ook echt ‘werken’ Afbeelding
:love
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Forummer »

FlyingEagle schreef:
Er is een tijd om te werken en een tijd om verre te zijn van werken. Afbeelding
Het moet natuurlijk wel kunnen inderdaad maar voor je het weet ben je altijd met werk bezig dus geniet nu van m’n dochter van 15 maanden die probeert stukjes kiwi naar binnen te werken. En ja, dat is voor haar ook echt ‘werken’ Afbeelding
Geniet er maar van. Voor je het weet is ze 15 jaar
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Zeeuw
Berichten: 11623
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zeeuw »

FlyingEagle schreef:
JvW schreef:
FlyingEagle schreef:De arbeid kan nog zo hard roepen maar die negeer is deze week gewoon.
Mooi dat dat bij jou kan, fijne vakantie gewenst! In mijn geval is het geen optie.
Zeeuw schreef:
FlyingEagle schreef:De arbeid kan nog zo hard roepen maar die negeer is deze week gewoon.
Ik probeerde het te negeren, maar naast mijn 0,8fte 'gewone baan' moet er nog een website voor de 0,2fte zzp gevuld worden. Ik denk dat ik toch een beetje luister naar de arbeidsgroep :D
Er is een tijd om te werken en een tijd om verre te zijn van werken. Afbeelding
Het moet natuurlijk wel kunnen inderdaad maar voor je het weet ben je altijd met werk bezig dus geniet nu van m’n dochter van 15 maanden die probeert stukjes kiwi naar binnen te werken. En ja, dat is voor haar ook echt ‘werken’ Afbeelding
Heerlijk. De oudste hier zijn 12 en 10 en die gaan best hun eigen gang. Vind ik inmiddels ook wel heerlijk. De jongste is 5. Daarmee ga ik wel meer op pad. Gisteren nog even bij de Oosterschelde van Bella genoten.
Ik vind het lastig om niet te werken als ik veel thuis ben. De laptop is zo makkelijk open gedaan. En, ik vind mijn werk ook gewoon heel leuk moet ik zeggen.
Wel merk ik dat ZZP-schap ervoor kan zorgen dat je toch nog even een uurtje extra maakt. Dat is voor mij wel een gevaar.
Piet Puk
Berichten: 5458
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:De arbeid roept anders hard.

Of zit iedereen een hele dag thuis? :?
Zoveel beroepingswerk is er toch niet dat je 'moet' werken? :?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10606
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Ad Anker »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:De arbeid roept anders hard.

Of zit iedereen een hele dag thuis? :?
Zoveel beroepingswerk is er toch niet dat je 'moet' werken? :?
Ik heb soms het gevoel dat je het wat op Jantje voorzien hebt. Dat neigt naar ' op de persoon'. Wellicht kun je daar wat meer terughoudend in zijn?
Plaats reactie