Waar denk je op dit moment aan? [4]

Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Forummer »

Jesaja 57:1 DE1 rechtvaardige komt om, en er is niemand die het ter harte neemt; en ade weldadige lieden 2worden weggeraapt, zonder dat er iemand op let 3dat de rechtvaardige weggeraapt wordt 4vóór het kwaad.

1 Dat is, zodanige godzalige personen die zich in hun leven bevlijtigd hebben de wet des Heeren te onderhouden, sterven weg.
a Ps. 12:2. Micha 7:2. verwijsteksten

Ps. 12:2 Behoud, o HEERE, want de goedertierene ontbreekt; want de getrouwen zijn weinig geworden onder de mensenkinderen.
Micha 7:2 De goedertierene is vergaan uit het land, en er is niemand oprecht onder de mensen; zij loeren altemaal op bloed, zij jagen een iegelijk zijn broeder met een jachtgaren.

2 Hebr. worden verzameld, of weggenomen, dat is, zij worden uit dit leven gerukt. Zie Deut. 32:50. Richt. 18:25. Ps. 26:9, en de aantt. aldaar. verwijsteksten

Deut. 32:50 En sterf op dien berg waarheen gij opklimmen zult, en word vergaderd tot uw volken, gelijk als uw broeder Aäron stierf op den berg Hor en werd tot zijn volken vergaderd;
Richt. 18:25 Maar de kinderen van Dan zeiden tot hem: Laat uw stem bij ons niet horen, opdat niet misschien mannen van bitter gemoed op u aanvallen, en gij uw leven verliest en het leven van uw huis.
Ps. 26:9 Raap mijn ziel niet weg met de zondaren, noch mijn leven met de mannen des bloeds,

3 Anders: want de rechtvaardige wordt weggeraapt.
4 Hebr. voor het aangezicht des kwaads, dat is, eer de ellenden komen, die de Heere bestemd heeft in de wereld te zenden, of uit het gezelschap der boze mensen. Zie 2 Kon. 22:20. Boek der Wijsheid 4:10. verwijsteksten

2 Kon. 22:20 Daarom, zie, Ik zal u verzamelen tot uw vaderen en gij zult met vrede in uw graf verzameld worden, en uw ogen zullen al het kwaad niet zien dat Ik over deze plaats brengen zal. En zij brachten den koning het antwoord weder.


Jesaja 57:2 5Hij zal ingaan 6in den vrede; zij zullen rusten op hun 7slaapsteden, een iegelijk die in zijn 8oprechtheid gewandeld heeft.

5 Versta hier elken rechtvaardige dien God tot Zich roept.
6 Dat is, in de vreugd des hemels, in de hemelse zaligheid, om de eeuwige vreugd te genieten. Of: in vrede, dat is, in gerustheid, en met een goede consciëntie. Vgl. Luk. 2:29. verwijsteksten
7 Of: bedden, of: slaapkamers, of: legers, en alzo hierna meermaals, dat is, in hun graven, waar zij rusten zullen tot hun wederopstanding ten jongsten dage.
8 Of: richtigheid, namelijk zonder van den rechten weg ter rechter- of ter linkerhand te wijken. De zin is: Die al zijn handel en wandel op het nauwste naar de wetten en geboden des Heeren aanstelt. Of: die richtig, of op den rechten weg gewandeld heeft. Of: die recht voor Hem, te weten voor den Heere, gewandeld heeft. Zie Gen. 5 op vers 22. verwijsteksten
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

Forummer schreef:Jesaja 57:1 DE1 rechtvaardige komt om, en er is niemand die het ter harte neemt; en ade weldadige lieden 2worden weggeraapt, zonder dat er iemand op let 3dat de rechtvaardige weggeraapt wordt 4vóór het kwaad.

1 Dat is, zodanige godzalige personen die zich in hun leven bevlijtigd hebben de wet des Heeren te onderhouden, sterven weg.
a Ps. 12:2. Micha 7:2. verwijsteksten

Ps. 12:2 Behoud, o HEERE, want de goedertierene ontbreekt; want de getrouwen zijn weinig geworden onder de mensenkinderen.
Micha 7:2 De goedertierene is vergaan uit het land, en er is niemand oprecht onder de mensen; zij loeren altemaal op bloed, zij jagen een iegelijk zijn broeder met een jachtgaren.

2 Hebr. worden verzameld, of weggenomen, dat is, zij worden uit dit leven gerukt. Zie Deut. 32:50. Richt. 18:25. Ps. 26:9, en de aantt. aldaar. verwijsteksten

Deut. 32:50 En sterf op dien berg waarheen gij opklimmen zult, en word vergaderd tot uw volken, gelijk als uw broeder Aäron stierf op den berg Hor en werd tot zijn volken vergaderd;
Richt. 18:25 Maar de kinderen van Dan zeiden tot hem: Laat uw stem bij ons niet horen, opdat niet misschien mannen van bitter gemoed op u aanvallen, en gij uw leven verliest en het leven van uw huis.
Ps. 26:9 Raap mijn ziel niet weg met de zondaren, noch mijn leven met de mannen des bloeds,

3 Anders: want de rechtvaardige wordt weggeraapt.
4 Hebr. voor het aangezicht des kwaads, dat is, eer de ellenden komen, die de Heere bestemd heeft in de wereld te zenden, of uit het gezelschap der boze mensen. Zie 2 Kon. 22:20. Boek der Wijsheid 4:10. verwijsteksten

2 Kon. 22:20 Daarom, zie, Ik zal u verzamelen tot uw vaderen en gij zult met vrede in uw graf verzameld worden, en uw ogen zullen al het kwaad niet zien dat Ik over deze plaats brengen zal. En zij brachten den koning het antwoord weder.


Jesaja 57:2 5Hij zal ingaan 6in den vrede; zij zullen rusten op hun 7slaapsteden, een iegelijk die in zijn 8oprechtheid gewandeld heeft.

5 Versta hier elken rechtvaardige dien God tot Zich roept.
6 Dat is, in de vreugd des hemels, in de hemelse zaligheid, om de eeuwige vreugd te genieten. Of: in vrede, dat is, in gerustheid, en met een goede consciëntie. Vgl. Luk. 2:29. verwijsteksten
7 Of: bedden, of: slaapkamers, of: legers, en alzo hierna meermaals, dat is, in hun graven, waar zij rusten zullen tot hun wederopstanding ten jongsten dage.
8 Of: richtigheid, namelijk zonder van den rechten weg ter rechter- of ter linkerhand te wijken. De zin is: Die al zijn handel en wandel op het nauwste naar de wetten en geboden des Heeren aanstelt. Of: die richtig, of op den rechten weg gewandeld heeft. Of: die recht voor Hem, te weten voor den Heere, gewandeld heeft. Zie Gen. 5 op vers 22. verwijsteksten
Deze gedachten zijn mij ook niet vreemd. Ik geloof ook dat niet weinigen de ernst hiervan niet zien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door huisman »

Aan dochter en schoonzoon en drie van hun kinderen die met corona binnen zitten. De ouders zijn er behoorlijk naar van. Vooral spierpijn en hoofdpijn. Kinderen (9,5 en 2 jaar) hebben milde tot amper klachten.
Hun vierde blijft negatief testen.

Gaat op de basisscholen hier ter plaatse behoorlijk rond.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef:Aan dochter en schoonzoon en drie van hun kinderen die met corona binnen zitten. De ouders zijn er behoorlijk naar van. Vooral spierpijn en hoofdpijn. Kinderen (9,5 en 2 jaar) hebben milde tot amper klachten.
Hun vierde blijft negatief testen.

Gaat op de basisscholen hier ter plaatse behoorlijk rond.
Vervelend hoor. Het blijft altijd oppassen met corona. Hadden ze al een keer corona gehad?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door huisman »

HersteldHervormd schreef:
huisman schreef:Aan dochter en schoonzoon en drie van hun kinderen die met corona binnen zitten. De ouders zijn er behoorlijk naar van. Vooral spierpijn en hoofdpijn. Kinderen (9,5 en 2 jaar) hebben milde tot amper klachten.
Hun vierde blijft negatief testen.

Gaat op de basisscholen hier ter plaatse behoorlijk rond.
Vervelend hoor. Het blijft altijd oppassen met corona. Hadden ze al een keer corona gehad?
Nee, die gevallen van tweede keer corona is vaak onzin. Grote onderzoeken (UK en USA) wijzen uit dat het nog steeds uiterst zeldzaam is dat iemand het voor de tweede keer krijgt.
Doorbraakbesmettingen bij volledig gevaccineerden is grofweg tussen de 10% en 20%. Besmetting na een doorgemaakte infectie is tussen de 1% en 2%. Dit volgens deze onderzoeken.

Je bent nu eenmaal beter beschermt na een doorgemaakte infectie dan na vaccinatie.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef:
HersteldHervormd schreef:
huisman schreef:Aan dochter en schoonzoon en drie van hun kinderen die met corona binnen zitten. De ouders zijn er behoorlijk naar van. Vooral spierpijn en hoofdpijn. Kinderen (9,5 en 2 jaar) hebben milde tot amper klachten.
Hun vierde blijft negatief testen.

Gaat op de basisscholen hier ter plaatse behoorlijk rond.
Vervelend hoor. Het blijft altijd oppassen met corona. Hadden ze al een keer corona gehad?
Nee, die gevallen van tweede keer corona is vaak onzin. Grote onderzoeken (UK en USA) wijzen uit dat het nog steeds uiterst zeldzaam is dat iemand het voor de tweede keer krijgt.
Doorbraakbesmettingen bij volledig gevaccineerden is grofweg tussen de 10% en 20%. Besmetting na een doorgemaakte infectie is tussen de 1% en 2%. Dit volgens deze onderzoeken.

Je bent nu eenmaal beter beschermt na een doorgemaakte infectie dan na vaccinatie.
Ja inderdaad. Je bedoeld dat als je gevaccineerd bent dat de kans 10 tot 20% is als je gevaccineerd bent?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2961
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

Deze dagen moet ik veel aan kandidaat J. C. Pronk van de Christelijke Gereformeerde Kerken denken. Ik ken de man verder helemaal niet, behalve dat er eens een interview met hem in het RD stond over het (tot dan toe vruchteloos) wachten op een beroep. Hij is anderhalve week geleden beroepen in CGK Ameide, mij verder ook geheel onbekend, en wat zal dat op zichzelf wonderlijk voor deze man zijn geweest. Als God je (wellicht toch beproefde) roeping wil bevestigen met het krijgen van een beroep.

Maar waar het me nu even om gaat: ik word er toch wel positief beschamend door geraakt dat er nog geen besluit gevallen is. Ik denk wel erg vaak erg menselijke aspecten in het beroepingswerk te zien en heb daar ook te veel oordelen over. Maar ik denk hier nu toch, zonder ook maar enige ins en outs te kennen van het specifieke geval, een voorbeeld te zien van de geestelijkheid van het beroepingswerk. Menselijk zou je zeggen: direct aannemen, dit is de kans! Maar zo werkt het niet in het Koninkrijk van God. Ik stel me zo voor dat kandidaat Pronk en de gemeente van Ameide momenteel biddend, worstelend bezig zijn om Gods stem in dezen te horen. Dat mag best tijd kosten. Ik hoop dat ze het samen goed hebben aan Zijn genadetroon, wat de uitkomst ook is. En uiteraard zijn ze elkaar, als het Gods wil is, van harte gegund.
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Charles »

Aan de Gomarus scholengemeenschap. Gebed is nodig.

https://www.rd.nl/artikel/944842-tweede ... der-handen
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Charles schreef:Aan de Gomarus scholengemeenschap. Gebed is nodig.
https://www.rd.nl/artikel/944842-tweede ... der-handen
Bid dan ook voor ds van Reenen.
Lees de briefwisseling maar op CIP, tussen ds van Reenen en Elbert Bot.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4066
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Maanenschijn »

Mara schreef: Bid dan ook voor ds van Reenen.
Lees de briefwisseling maar op CIP, tussen ds van Reenen en Elbert Bot.
Ik kan het niet lezen, betaalmuur. Waar is het gebed specifiek voor nodig?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Herman »

Charles schreef:Aan de Gomarus scholengemeenschap. Gebed is nodig.

https://www.rd.nl/artikel/944842-tweede ... der-handen
De conclusie van dit stuk is dat de TK waarschijnlijk hard zal schreeuwen, maar niet tot daden zal overgaan. Dat vind ik een geruststellende conclusie, maar ik vraag me af of dat waar zal blijken.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4066
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Maanenschijn »

Herman schreef:
Charles schreef:Aan de Gomarus scholengemeenschap. Gebed is nodig.

https://www.rd.nl/artikel/944842-tweede ... der-handen
De conclusie van dit stuk is dat de TK waarschijnlijk hard zal schreeuwen, maar niet tot daden zal overgaan. Dat vind ik een geruststellende conclusie, maar ik vraag me af of dat waar zal blijken.
Ik verwacht initiatief voorstellen om het toelatingsbeleid op identiteitsgebonden onderwijs en van lesstof aan banden te leggen/te beperken.

Dit soort debatten is een vingeroefening om meerderheden te polsen en te bezien hoever je kan gaan met de wijzigingsvoorstellen.

Dus voorbereidend, wachtend in de tijd op de voorstellen, die daarna op een meerderheid kunnen rekenen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Geytenbeekje »

Het valt mij op dat er veel meer gasten online zijn dan voorheen. Valt jullie dat ook op?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Orchidee »

Daar let ik nooit op, nooit gedaan ook
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Forummer »

Geytenbeekje schreef:Het valt mij op dat er veel meer gasten online zijn dan voorheen. Valt jullie dat ook op?
Maar ik ben online en dat staat er niet, terwijl dat er normaal wel staat. Blijkbaar val ik onder de 17 gasten die op dit moment online zijn :?

Edit: nadat ik dit bericht geplaatst had, stond er wel dat ik online was, en ook een ander forumlid, en ineens 26 gasten. Blijkbaar trekt dat andere forumlid veel extra gasten aan :haha

Let er normaal nooit zo op, eigenlijk.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Plaats reactie