Waar denk je op dit moment aan? [4]

CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door CvdW »

DIA gecondoleerd met het overlijden van je familielid/leden. Op zulke momenten denk ik aan onze twee kinderen die ik begraven heb.
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

Christen schreef:Mijn man dacht dat je neef vroeger in jouw woonplaats gewoond heeft? Hart-verscheurend... onnatuurlijk. Sterkte Dia, wens dat je hen bij mag staan en ook aan jezelf denken. Laat het Woord maar spreken..
Dat klopt. Hij, en ook zijn vrouw, is geboren in de plaats waar ik nu woon.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

CvdW schreef:DIA gecondoleerd met het overlijden van je familielid/leden. Op zulke momenten denk ik aan onze twee kinderen die ik begraven heb.
Dat is zeer aangrijpend. Het moet beleefd worden om te begrijpen wat dat inhoudt.
Sterkte!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Aan de slachtoffers en nabestaanden van het schietincident in de tram, vorig jaar.
Ik huiver als ik het verslag lees, of de journaalbeelden zie van de rechtszitting.
Zelfs de rechter is geschokt door het gedrag van de moordenaar.
Hij zit met een minachtende grijns, bespuugt zijn advocaat, lacht als mensen emotioneel hun verhaal doen.
Het doet hem helemaal niets.
Wat erg als iemand's geweten zo dichtgeschroeid is.

De vader van Roos bood bij Eva Jinek zijn verontschuldigingen aan omdat hij te emotioneel had gereageerd.
Hij had de man varken genoemd en hem gewaarschuwd, dat als hij toch vrij zou komen, hoopt dat er een vrachtwagen over hem heenrijdt.
Mag niet natuurlijk, maar volstrekt begrijpelijk vanwege de reacties van de dader.
Alles ketst af.
Verschrikkelijk.
Wat is een mens toch, in de klauwen van de satan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Aan de slachtoffers en nabestaanden van het schietincident in de tram, vorig jaar.
Ik huiver als ik het verslag lees, of de journaalbeelden zie van de rechtszitting.
Zelfs de rechter is geschokt door het gedrag van de moordenaar.
Hij zit met een minachtende grijns, bespuugt zijn advocaat, lacht als mensen emotioneel hun verhaal doen.
Het doet hem helemaal niets.
Wat erg als iemand's geweten zo dichtgeschroeid is.

De vader van Roos bood bij Eva Jinek zijn verontschuldigingen aan omdat hij te emotioneel had gereageerd.
Hij had de man varken genoemd en hem gewaarschuwd, dat als hij toch vrij zou komen, hoopt dat er een vrachtwagen over hem heenrijdt.
Mag niet natuurlijk, maar volstrekt begrijpelijk vanwege de reacties van de dader.
Alles ketst af.
Verschrikkelijk.
Wat is een mens toch, in de klauwen van de satan.
Ik heb ooit met die tram gereisd. Maar toen was het nog wat rustiger in de wereld. Er was toen geen geachte dat zoiets ooit zou gebeuren. Dit was dan wel zeker zo'n 10 jaar of misschien langer geleden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Ik heb ooit met die tram gereisd. Maar toen was het nog wat rustiger in de wereld. Er was toen geen geachte dat zoiets ooit zou gebeuren. Dit was dan wel zeker zo'n 10 jaar of misschien langer geleden.
Nee. En de man had vast moeten zitten, omdat hij een kopstoot aan een bewaker had gegeven en deze vervolgens geen aangifte had gedaan.
Een jongeman had moeten rennen om die tram te halen, het meisje Roos zat in een bus en was haar insuline vergeten, vervolgens nam ze dan maar die tram.
Al die merkwaardige gebeurtenissen, werpen zo hun lange schaduwen hierop.
Mensen zijn voor het leven beschadigd, durven het o.v. niet meer in.
En die vent zit daar met een grijns op zijn gezicht en zwijgt. Onverteerbaar.
Ik hoop dat hij levenslang krijgt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

Ik wil niet overdreven vroom doen, maar ik hoorde vanmorgen ook al een column hierover van een wraakzuchtige columnist. Op de een of andere manier stoort dat mij enorm. Natuurlijk moet er recht worden gesproken, maar ik heb in al die tijd nog geen openbaar gebed gehoord voor deze dader.

Dat zou toch christenen wel als eerste passen.

Niet dat ik tegen stevige straffen ben, en als het over mijn kinderen zou gaan had ik er vast wat minder zachtmoedig in gestaan. Maar mensen met een geestelijke beperking die ook nog eens een godsdienst aanhangen die veel extreme verschijningsvormen kent, zijn zeer te beklagen, zonder iets af te doen aan het onnoemelijke leed waarvoor deze man persoonlijk verantwoordelijk is.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door eilander »

DDD schreef:Ik wil niet overdreven vroom doen, maar ik hoorde vanmorgen ook al een column hierover van een wraakzuchtige columnist. Op de een of andere manier stoort dat mij enorm. Natuurlijk moet er recht worden gesproken, maar ik heb in al die tijd nog geen openbaar gebed gehoord voor deze dader.

Dat zou toch christenen wel als eerste passen.

Niet dat ik tegen stevige straffen ben, en als het over mijn kinderen zou gaan had ik er vast wat minder zachtmoedig in gestaan. Maar mensen met een geestelijke beperking die ook nog eens een godsdienst aanhangen die veel extreme verschijningsvormen kent, zijn zeer te beklagen, zonder iets af te doen aan het onnoemelijke leed waarvoor deze man persoonlijk verantwoordelijk is.
Hier ben ik het wel mee eens. Toen @Mara schreef over de klauwen van de satan, dacht ik eigenlijk aan zowel de dader als de vader van het slachtoffer. En natuurlijk, je kunt ook in zijn klauwen zijn met een eigengerechtigheid waar je 'u' tegen zegt.
Online
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

Er is ook niets mis mee als je voor mij bidt, maar dat was mijn punt niet.

Al begrijp ik dat je dit niet tegen mij schrijft :)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Hij handelde niet uit een idealistisch oogpunt of opwelling. Dat zou nog verzachtende omstandigheden kunnen opwerpen.
Hij is gewetenloos.
Het staat je vrij om voor hem te bidden.
En waarom zou je dit in het openbaar moeten doen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door BJD »

DDD schreef:Ik wil niet overdreven vroom doen, maar ik hoorde vanmorgen ook al een column hierover van een wraakzuchtige columnist. Op de een of andere manier stoort dat mij enorm. Natuurlijk moet er recht worden gesproken, maar ik heb in al die tijd nog geen openbaar gebed gehoord voor deze dader.

Dat zou toch christenen wel als eerste passen.

Niet dat ik tegen stevige straffen ben, en als het over mijn kinderen zou gaan had ik er vast wat minder zachtmoedig in gestaan. Maar mensen met een geestelijke beperking die ook nog eens een godsdienst aanhangen die veel extreme verschijningsvormen kent, zijn zeer te beklagen, zonder iets af te doen aan het onnoemelijke leed waarvoor deze man persoonlijk verantwoordelijk is.
Ja eens.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

BJD schreef: Ja eens.
Je kunt beter bidden voor T.P. acteurs.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mannetje »

Mara schreef:
BJD schreef: Ja eens.
Je kunt beter bidden voor T.P. acteurs.
Sluit het één het ander uit?
-
Online
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

O dat doe ik ook.

Dat het een zegenrijk festival zal zijn.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door BJD »

Mara schreef:
BJD schreef: Ja eens.
Je kunt beter bidden voor T.P. acteurs.
Je bent lekker bezig..
Plaats reactie