Waar denk je op dit moment aan? [4]

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Herman »

Isala schreef:
helma schreef:Het is geen fijne ervaring; net alsof je constant hyperventilatie hebt.
Ik hoor hier in de omgeving heel veel verschillende symptomen: hoge koorts, klein beetje koorts, hoesten, kortademig, misselijk, hoofdpijn, extreem moe...
Horen er zoveel verschillende symptomen bij of zijn er verschillende varianten in?
https://www.thuisarts.nl/nieuw-coronavirus : Blijf thuis bij 1 of meer van deze klachten: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, koorts (boven 38 graden).

Ieder lichaam reageert anders. Volgens mij is dat de verklaring dat de een verkouden is en de ander keelpijn krijgt.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Geytenbeekje »

Schijnt ook dat er mensen zijn die niet kunnen ruiken en proeven dit ook kan duiden op corona.
Dus als u dit niet kunt, bel meteen de dokter op.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zita »

Geytenbeekje schreef:Schijnt ook dat er mensen zijn die niet kunnen ruiken en proeven dit ook kan duiden op corona.
Dus als u dit niet kunt, bel meteen de dokter op.
Voor wat ik tot nu toe van patiënten hoor, doet de huisarts dan niets. Kijk maar af hoe het loopt.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Geytenbeekje »

Zita schreef:
Geytenbeekje schreef:Schijnt ook dat er mensen zijn die niet kunnen ruiken en proeven dit ook kan duiden op corona.
Dus als u dit niet kunt, bel meteen de dokter op.
Voor wat ik tot nu toe van patiënten hoor, doet de huisarts dan niets. Kijk maar af hoe het loopt.
Ok, op het RIVM site staat dat er dan geadviseerd word ( de dokter doet dat dan ) om thuis te blijven in isolatie.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zita »

Geytenbeekje schreef:
Zita schreef:
Geytenbeekje schreef:Schijnt ook dat er mensen zijn die niet kunnen ruiken en proeven dit ook kan duiden op corona.
Dus als u dit niet kunt, bel meteen de dokter op.
Voor wat ik tot nu toe van patiënten hoor, doet de huisarts dan niets. Kijk maar af hoe het loopt.
Ok, op het RIVM site staat dat er dan geadviseerd word ( de dokter doet dat dan ) om thuis te blijven in isolatie.
Nee hoor. Dat stuk tussen haakjes is niet aan de orde als je niet in een risicogroep valt. Het stuk buiten haakjes wel.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door huisman »

Dat éên van mijn werkgevers nog maar 8% van zijn inkomsten heeft ....en dat voor minstens 4 maanden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:Dat éên van mijn werkgevers nog maar 8% van zijn inkomsten heeft ....en dat voor minstens 4 maanden.
Onze moderne toren van Babel valt in puin, inderdaad.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Mara schreef:
merel schreef:Mijn oma is ook met de handschoen getrouwd. Mijn opa was toen als militair op de Ned Antillen gestationeerd.

Beterschap Mara! Klinkt als corona. Hoe gaat het met jouw kinderen?
Nog gezond gelukkig. Maar ze mogen 10 weken echt met niemand contact hebben, voorlopig.
helma schreef:Het is geen fijne ervaring; net alsof je constant hyperventilatie hebt.
Ben jij getest Helma?
Heb jij ook pijn in het longgebied? Continu hogere hartslag?
Geen test. Alleen als je opgenomen wordt.

Vorige week donderdag kreeg ik keelpijn, pijnlijke ogen, hoofdpijn en loopneus. Ik had het idee dat ik ook wat benauwd was maar ik dacht ook een beetje dat dat tussen mijn oren zat. Voelde me niet heel ziek. Ik begon te hoesten en besloot voor de zekerheid contacten te vermijden. Er leek een blokkade in mijn luchtpijp te zitten en vrijdag nam de benauwdheid wat toe.
En nu is het nog wat lichte keelpijn, veel hoesten en constant gevoel dat je niet genoeg lucht krijgt. Alsof je voortdurend hyperventilatie hebt. En zweetaanvallen.

Maar omdat ik geen koorts had duwde ik steeds de gedachte aan corona weg. Dinsdagmorgen de dokter gebeld en toen hoorde ik dat ik mezelf maar moest beschouwen als corona patiënt. En moesten we in thuisisolatie.
En nu ben ik vooral 's morgens en 's avonds aardig benauwd.Vannacht veel gehoest.
Een drukkend gevoel op mijn borstkas. Ik hoor dat mijn ademhaling wat ruis geeft. Maar voel me niet perse ziek. Met praten merk ik dat ik wat kortademig ben.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Geytenbeekje »

Ah joh, veel beterschap en psalm 91 toegewenst.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

Heel veel sterkte.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

helma schreef:
Vorige week donderdag kreeg ik keelpijn, pijnlijke ogen, hoofdpijn en loopneus. Ik had het idee dat ik ook wat benauwd was maar ik dacht ook een beetje dat dat tussen mijn oren zat. Voelde me niet heel ziek. Ik begon te hoesten en besloot voor de zekerheid contacten te vermijden. Er leek een blokkade in mijn luchtpijp te zitten en vrijdag nam de benauwdheid wat toe.
En nu is het nog wat lichte keelpijn, veel hoesten en constant gevoel dat je niet genoeg lucht krijgt. Alsof je voortdurend hyperventilatie hebt. En zweetaanvallen.

Maar omdat ik geen koorts had duwde ik steeds de gedachte aan corona weg. Dinsdagmorgen de dokter gebeld en toen hoorde ik dat ik mezelf maar moest beschouwen als corona patiënt. En moesten we in thuisisolatie.
En nu ben ik vooral 's morgens en 's avonds aardig benauwd.Vannacht veel gehoest.
Een drukkend gevoel op mijn borstkas. Ik hoor dat mijn ademhaling wat ruis geeft. Maar voel me niet perse ziek. Met praten merk ik dat ik wat kortademig ben.
Bij echt iedereen verloopt het anders. Dat is het bizarre.
Een griep kun je duiden, dit echt niet.
Het simpele rijtje op Thuisarts moet echt uitgebreid worden.
De mexicaanse griep verliep bij mij ook niet zoals bij de meesten.
En ondanks mijn onderliggende longprobleem, valt het op dat gebied tot nu toe erg mee.
Ik ben niet extreem benauwd geweest, af en toe een korte periode van hoesten.
s'Ochtends kan ik mijn pyjama uitwringen. :fi

En de andere gezinsleden? Mogen je kleinkinderen dan nog wel bij je komen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mistig »

Aan onze predikant. Gisteren thuis gekomen. Vannacht weer opgenomen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Mistig schreef:Aan onze predikant. Gisteren thuis gekomen. Vannacht weer opgenomen.
Ach, wat erg...
Ze sturen mensen zo snel naar huis, omdat ieder bed nodig is.
Inmiddels begreep ik dat er vrijwel bij ieder ziektebeeld van Corona een soort terugval is.
Daar waarschuwen artsen ook voor. Denk niet na 24 uur koortsvrij, ik ben genezen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Sinds gisteravond ebt de benauwdheid en de keelpijn weg. Hopelijk is dit stijgende lijn.
Ik hoest (en zweet) nog wel. Dank voor al het meeleven, hier of per pb

We hebben alleen digitaal contact met de (klein) kinderen buitenshuis.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door samanthi »

helma schreef:Sinds gisteravond ebt de benauwdheid en de keelpijn weg. Hopelijk is dit stijgende lijn.
Ik hoest (en zweet) nog wel. Dank voor al het meeleven, hier of per pb

We hebben alleen digitaal contact met de (klein) kinderen buitenshuis.
Ja wij evenzo, we video bellen, we krijgen alle tekeningen te zien die ze voor ons gemaakt hebben. Zo lief... fijn dat je ietsje opknapt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie