Waar denk je op dit moment aan? [4]

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

helma schreef:Inmiddels ben ik gearriveerd in Canada (vrijdag) juist op die dag mocht mijn moeder uit haar 2 weken quarantaine. Zondagmorgen hoorden we dat er een positieve testuitslag is voor een van de gezinsleden hier.... Dat betekent dat het hele gezin incl mijn moeder in quarantaine is gegaan. Vandaag worden we allemaal getest, maar 10 dagen isolatie is voor iedereen een must.
Gelukkig mag ik wel weg, dus kan ik de boodschappen halen :-)
Familiebezoek zal er deze keer bij inschieten denk ik...
He bah, wat vervelend nou. :fi
Zo zie je dat het nog steeds aktueel is voor sommigen.
Ik hoop dat het toch een goede tijd voor jullie mag zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Vooral voor mijn moeder vind ik het erg sneu.
We hebben een bijzonder goede zondag gehad. De Heere is goed.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

Sterkte hoor. Dat is echt heel vervelend, inderdaad.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Bah, wat vervelend Helma! Hopelijk wordt je moeder niet ziek. Sterkte!
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Als gast hier »

Aan een oude vrouw die ik vandaag sprak en die zo verlangend uit mag zien naar haar einde.
Soms haalt de Heere de rechtvaardigen in korte tijd achter elkaar, weg...voor het oordeel.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Orchidee »

Wat een vreemde gedachte...
Misschien zijn er wel mensen die direct in Gods heerlijkheid mogen ingaan zonder eerst te sterven in dit aardse.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door pierre27 »

Als gast hier schreef:Aan een oude vrouw die ik vandaag sprak en die zo verlangend uit mag zien naar haar einde.
Soms haalt de Heere de rechtvaardigen in korte tijd achter elkaar, weg...voor het oordeel.
Mooi dit te lezen, ik herken het in mijn omgeving. In Jesaja 57 vers 1 staat het zo omschreven... ''De rechtvaardige komt om, en er is niemand, die het ter harte neemt; en de weldadige lieden worden weggeraapt, zonder dat er iemand op let, dat de rechtvaardige weggeraapt wordt voor het kwaad''. Ja dit zal voor sommigen vreemde taal zijn.....
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Orchidee »

Als je mij bedoelt @Pierre: die taal is mij niet vreemd, ik heb dat wel vaker gehoord maar ik vraag me oprecht af of we vaak niet teveel aan inlegkunde doen én of wij het wel echt snappen en/of begrijpen wat de Heere bedoelt met en in Zijn voor ons ondoorgrondelijke wegen.
Mogen wij alles ook wél begrijpen en naar onze manier uitleggen?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Terri »

Er is een uitleg die leert dat alle gelovigen voor het eind oordeel opgenomen worden. Dit associeert met bovengenoemde gedachte.
Of bv: Gods volk zijn de kurken waarop de wereld drijft, is ook zo'n uitspraak. Als zij er niet meer zijn vergaat de wereld.
En dan nog de diverse visies en varianten hierop.
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Als gast hier »

Terri schreef:Er is een uitleg die leert dat alle gelovigen voor het eind oordeel opgenomen worden. Dit associeert met bovengenoemde gedachte.
Of bv: Gods volk zijn de kurken waarop de wereld drijft, is ook zo'n uitspraak. Als zij er niet meer zijn vergaat de wereld.
En dan nog de diverse visies en varianten hierop.
Iets in die strekking bedoelde deze oude vrouw er helemaal niet mee. Het was heel duidelijk een verlangend uitzien.
De Bijbel spreekt toch ook van het wegrapen van Gods volk voor het oordeel?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door pierre27 »

Orchidee schreef:Als je mij bedoelt @Pierre: die taal is mij niet vreemd, ik heb dat wel vaker gehoord maar ik vraag me oprecht af of we vaak niet teveel aan inlegkunde doen én of wij het wel echt snappen en/of begrijpen wat de Heere bedoelt met en in Zijn voor ons ondoorgrondelijke wegen.
Mogen wij alles ook wél begrijpen en naar onze manier uitleggen?
In mijn optiek niks geen inlegkunde. In elk geval begrijp ik volkomen en deel ik volkomen het verlangen van die vrouw. Dan mag jij van mij geloven en doen wat je wil.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door pierre27 »

Als gast hier schreef:
Terri schreef:Er is een uitleg die leert dat alle gelovigen voor het eind oordeel opgenomen worden. Dit associeert met bovengenoemde gedachte.
Of bv: Gods volk zijn de kurken waarop de wereld drijft, is ook zo'n uitspraak. Als zij er niet meer zijn vergaat de wereld.
En dan nog de diverse visies en varianten hierop.
Iets in die strekking bedoelde deze oude vrouw er helemaal niet mee. Het was heel duidelijk een verlangend uitzien.
De Bijbel spreekt toch ook van het wegrapen van Gods volk voor het oordeel?
Dat is gewoon hartstikke helder!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Forummer »

pierre27 schreef:
Als gast hier schreef:
Terri schreef:Er is een uitleg die leert dat alle gelovigen voor het eind oordeel opgenomen worden. Dit associeert met bovengenoemde gedachte.
Of bv: Gods volk zijn de kurken waarop de wereld drijft, is ook zo'n uitspraak. Als zij er niet meer zijn vergaat de wereld.
En dan nog de diverse visies en varianten hierop.
Iets in die strekking bedoelde deze oude vrouw er helemaal niet mee. Het was heel duidelijk een verlangend uitzien.
De Bijbel spreekt toch ook van het wegrapen van Gods volk voor het oordeel?
Dat is gewoon hartstikke helder!
Wellicht voor degenen die dat niet helemaal helder hebben (waaronder ikzelf), waar wordt er in de Bijbel gesproken over het wegrapen van Gods volk voor het oordeel?
Het verlangen van die vrouw herken ik overigens heel goed.

@Terri: zo'n uitspraak als dat Gods volk de kurken zijn waar de wereld op drijft, hoor ik inderdaad regelmatig. Ik begrijp de strekking, maar vind het eigenlijk iets teveel eer voor Gods volk. Wij mogen slechts door genade bij dat volk horen, het is niet uit onszelf.

Zelf spreek ik daarom liever van Gods genade, dat Hij er nog wil toebrengen en dat daarom de wereld nog bestaat. Daaruit spreekt ook verwachting, ván God, vóór mensen die Hem nog niet persoonlijk kennen.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Ad Anker »

Als er nog 10 godvrezenden in Sodom waren geweest, was de stad niet verwoest. De 'kurken'opmerking heeft dus wel een Bijbelse grond, denk ik.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door pierre27 »

Forummer schreef:
pierre27 schreef:
Als gast hier schreef:
Terri schreef:Er is een uitleg die leert dat alle gelovigen voor het eind oordeel opgenomen worden. Dit associeert met bovengenoemde gedachte.
Of bv: Gods volk zijn de kurken waarop de wereld drijft, is ook zo'n uitspraak. Als zij er niet meer zijn vergaat de wereld.
En dan nog de diverse visies en varianten hierop.
Iets in die strekking bedoelde deze oude vrouw er helemaal niet mee. Het was heel duidelijk een verlangend uitzien.
De Bijbel spreekt toch ook van het wegrapen van Gods volk voor het oordeel?
Dat is gewoon hartstikke helder!
Wellicht voor degenen die dat niet helemaal helder hebben (waaronder ikzelf), waar wordt er in de Bijbel gesproken over het wegrapen van Gods volk voor het oordeel?
Het verlangen van die vrouw herken ik overigens heel goed.

@Terri: zo'n uitspraak als dat Gods volk de kurken zijn waar de wereld op drijft, hoor ik inderdaad regelmatig. Ik begrijp de strekking, maar vind het eigenlijk iets teveel eer voor Gods volk. Wij mogen slechts door genade bij dat volk horen, het is niet uit onszelf.

Zelf spreek ik daarom liever van Gods genade, dat Hij er nog wil toebrengen en dat daarom de wereld nog bestaat. Daaruit spreekt ook verwachting, ván God, vóór mensen die Hem nog niet persoonlijk kennen.
Zie het al eerder aangehaalde Jesaja 57, verder mooi dat het verlangen herkend mag worden.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie