Waar denk je op dit moment aan? [4]

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Terri »

Inderdaad lastig te duiden.
Maar het leven geeft geen garantie dat alles wat we doen effectief is.
Dan hebben Gods kinderen een ander perspectief :

“Wij weten nu, dat (God) alle dingen doet medewerken ten goede voor hen, die God liefhebben, die volgens zijn voornemen geroepen zijn.” Romeinen 8:28.

Dan heb je nooit tevergeefs geleefd.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Maanenschijn »

1)Een echte verandering van een samenleving kan alleen dan plaats vinden als het volk daarvoor samenwerkt/samenspant. Revoluties worden niet opgelegd, maar ontstaan door de grote massa die een zelfde doel heeft. Het machtsvacuüm wat daarna vaal ontstaat heeft dan een goede invulling nodig. Vaak gaat het daar mis.

2)De historie heeft ook geleerd dat het ingrijpen van de ene (Westerse) cultuur in een land met een andere (Aziatisch) cultuur en het daarmee proberen te importeren van tegengestelde culturele en religieuze ideeën nooit blijvend is gelukt.

Beide punten zijn in Afghanistan niet mogelijk gebleken.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

De beelden die je nu ziet, zijn echt verschrikkelijk.
Mensen hangen aan een vliegtuig, om maar mee te mogen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Herman »

Mara schreef:De beelden die je nu ziet, zijn echt verschrikkelijk.
Mensen hangen aan een vliegtuig, om maar mee te mogen.
Bizar ja. Ze vallen zelfs uit de lucht na het opstijgen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door J.C. Philpot »

De Taliban is in ieder geval wel georganiseerd en efficient, in tegenstelling tot de corrupte regering die er zat.

Maar verder gaat het Afghaanse volk weer een zware Sharia-tijd tegemoed.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door HersteldHervormd »

Heel erg wel, maar net als Afrika, je krijgt bepaalde problemen bijna niet opgelost.
De mentaliteit is anders als onze mentaliteit.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door HersteldHervormd »

En wederom zijn het weer heel veel mannen die deze kant op komen.

Waar zijn de vrouwen & kinderen?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door J.C. Philpot »

9/11. Ik sprak zojuist met een collega uit de US die op 9/11 in Manhattan werkte, de rook zag uit de eerste toren, en naar buiten gerend het vliegtuig in de tweede toren zag vliegen. Daarna de chaos van vluchtende mensen op de straten (hijzelf ook). Indrukwekkend/heftig om te horen.

Hij werkt nu ook in een toren in Manhattan, maar als 20 jaar 9/11 op een werkdag had gevallen, had hij niet op het kantoor gewerkt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

Aan wat er precies gebeurde na een wilde achtervolging door het centrum van Rijssen. Even buiten Rijssen de macht over het stuur verloren. Botsing, auto deerlijk in de kreukels, Hulpdiensten zijn massaal uitgerukt. Zowel de Koninklijke Marechaussee als de politie zijn met meerdere voertuigen ter plaatse. Traumahelikopter is intussen terug naar Groningen. Maar wat er precies is gebeurd weet ik nog niet.

https://www.tubantia.nl/rijssen-holten/ ... ~a2008cb3/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Aan wat er precies gebeurde na een wilde achtervolging door het centrum van Rijssen. Even buiten Rijssen de macht over het stuur verloren. Botsing, auto deerlijk in de kreukels, Hulpdiensten zijn massaal uitgerukt. Zowel de Koninklijke Marechaussee als de politie zijn met meerdere voertuigen ter plaatse. Traumahelikopter is intussen terug naar Groningen. Maar wat er precies is gebeurd weet ik nog niet.

https://www.tubantia.nl/rijssen-holten/ ... ~a2008cb3/
Op deze plek reden we gisteren nog!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

Aan minister Kaag. Ze zit in mijn allergie, maar los van het feit of dat terecht is: wat een bizarre tijd als partijleider heeft ze gehad (voor zolang het nog duurt). Van inhoudelijke en mijns inziens terechte kritieken tot regelrechte haat. Bizar wat er zoal op (a)social media te lezen is over haar. Dit gun je niemand.

Ik denk ook veel aan Rutte en andere bewindspersonen. Zouden ze plezier hebben in hun werk? Zulke spelletjes als gisteren (weer erg laat de kamer informeren) enzo, zou dat nu niet ontzettend naar gaan voelen? Ik kan er met mijn pet niet bij dat je zo wilt werken .
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Panny »

Het is de politiek na de verkiezingen niet meer gelukt positief in het nieuws te komen.
Ik vraag me af hoeveel mensen er nog vertrouwen hebben in een nieuwe kabinet met Rutte & Kaag & Hoekstra & Co.
Ik ben even helemaal klaar met de politiek.
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

Ze was zo druk met zichzelf dat bepaalde mensen in Afghanistan dat met de dood moeten bekopen. Nu is ze weg bij de begrotingsbehandeling en ze sluit ChristenUnie categorisch uit van regeringsdeelname. Ik vind het verbijsterend dat zij er in is geslaagd om vóór de verkiezingen een intelligente en wijze indruk te wekken.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

Panny schreef:Het is de politiek na de verkiezingen niet meer gelukt positief in het nieuws te komen.
Ik vraag me af hoeveel mensen er nog vertrouwen hebben in een nieuwe kabinet met Rutte & Kaag & Hoekstra & Co.
Ik ben even helemaal klaar met de politiek.
Zijn er rijp voor een dictatuur? Ik ben nog wel blij dat we een (zeker in naam) democratisch gekozen regering hebben. Een minderheidskabinet lijkt me dan in mijn ogen niet goed. Je kunt zeggen: misschien dat het met SGP/CU gedoogsteun zou kunnen, maar het is niet de wenselijke manier waarop een democratie werkt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Inmiddels ben ik gearriveerd in Canada (vrijdag) juist op die dag mocht mijn moeder uit haar 2 weken quarantaine. Zondagmorgen hoorden we dat er een positieve testuitslag is voor een van de gezinsleden hier.... Dat betekent dat het hele gezin incl mijn moeder in quarantaine is gegaan. Vandaag worden we allemaal getest, maar 10 dagen isolatie is voor iedereen een must.
Gelukkig mag ik wel weg, dus kan ik de boodschappen halen :-)
Familiebezoek zal er deze keer bij inschieten denk ik...
Plaats reactie