Hoe ziet een refo-kerst er eigenlijk (bij u) uit?

aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Hoe ziet een refo-kerst er eigenlijk (bij u) uit?

Bericht door aggieoudje »

Normaal hebben wij met kerst 2x kerk, beide kerstdagen een dienst in de morgen. Nu 1e kerstdag 2 diensten(10.00 en 18.30) omdat het zondag is en 2e kerstdag de gewoonlijke 1x dienst.

1e Kerstdag zijn mijn ouders hier tussen de diensten. Ik heb wat kleine hapjes/ toastjes voor de 1e trek. En dan in de loop van de middag varkenshaas, salade en gebakken aardappeltjes en ijs met vruchtjes toe.

2e Kerstdag zijn we met z'n allen bij mijn ouders en maken we allemaal wat dingen om mijn ouders die er niet jonger op worden wat te ontlasten.
Ik maak wraps, worstenbroodjes en pastasalade.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe ziet een refo-kerst er eigenlijk (bij u) uit?

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:
Arja schreef:Ik vier geen kerst maar ga wel gewoon naar de kerk op zondag. Thema van de preek is: Waarom een Zaligmaker. Na de dienst is er koffiedrinken en ruimte om over de preek na te praten met elkaar, net als op andere zondagen.

Extra eten: ik maak een kwarktaart. Misschien huren we een kippiepan. Er zal geen bezoek zijn want mijn man heeft corona. Spannend. Krijg ik het ook? Kan ik wel naar de kerk?

Ik deel een video van één van de organisten van onze gemeente (en zijn zingende vrouw).
Dat is mijn leven. Mijn gebed.
https://www.youtube.com/watch?v=ZVjihVxQk0k
Grappig dat Gert bij jullie in de kerk zit. Ik luisterde in het verleden regelmatig naar zijn orgelfilmpjes. Ik sprak vorige week trouwens nog een collega die ook lid is van jullie gemeente.
Mooi adventslied. Soms is het geloof meer een hopen op, en en verwachten van, dan een vast vertrouwen. Psalm 40:18 Ik ben wel ellendig en nooddruftig, maar de HEERE denkt aan mij; Gij zijt mijn Hulp en mijn Bevrijder; o mijn God! vertoef niet.
Ik herinner me een Q&A waaerin Gert en Marjolein nog 'zoekende' waren. Dus ze hebben hier hun plekje gevonden?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe ziet een refo-kerst er eigenlijk (bij u) uit?

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:
J.C. Philpot schreef:
Arja schreef:Ik vier geen kerst maar ga wel gewoon naar de kerk op zondag. Thema van de preek is: Waarom een Zaligmaker. Na de dienst is er koffiedrinken en ruimte om over de preek na te praten met elkaar, net als op andere zondagen.

Extra eten: ik maak een kwarktaart. Misschien huren we een kippiepan. Er zal geen bezoek zijn want mijn man heeft corona. Spannend. Krijg ik het ook? Kan ik wel naar de kerk?

Ik deel een video van één van de organisten van onze gemeente (en zijn zingende vrouw).
Dat is mijn leven. Mijn gebed.
https://www.youtube.com/watch?v=ZVjihVxQk0k
Grappig dat Gert bij jullie in de kerk zit. Ik luisterde in het verleden regelmatig naar zijn orgelfilmpjes. Ik sprak vorige week trouwens nog een collega die ook lid is van jullie gemeente.
Mooi adventslied. Soms is het geloof meer een hopen op, en en verwachten van, dan een vast vertrouwen. Psalm 40:18 Ik ben wel ellendig en nooddruftig, maar de HEERE denkt aan mij; Gij zijt mijn Hulp en mijn Bevrijder; o mijn God! vertoef niet.
Ik herinner me een Q&A waaerin Gert en Marjolein nog 'zoekende' waren. Dus ze hebben hier hun plekje gevonden?
Veenendaal en Voorthuizen liggen bepaald niet naast elkaar.
Of ze moeten verhuisd zijn, kan ook.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe ziet een refo-kerst er eigenlijk (bij u) uit?

Bericht door Arja »

Geytenbeekje schreef:
-DIA- schreef:
J.C. Philpot schreef:
Arja schreef:Ik vier geen kerst maar ga wel gewoon naar de kerk op zondag. Thema van de preek is: Waarom een Zaligmaker. Na de dienst is er koffiedrinken en ruimte om over de preek na te praten met elkaar, net als op andere zondagen.

Extra eten: ik maak een kwarktaart. Misschien huren we een kippiepan. Er zal geen bezoek zijn want mijn man heeft corona. Spannend. Krijg ik het ook? Kan ik wel naar de kerk?

Ik deel een video van één van de organisten van onze gemeente (en zijn zingende vrouw).
Dat is mijn leven. Mijn gebed.
https://www.youtube.com/watch?v=ZVjihVxQk0k
Grappig dat Gert bij jullie in de kerk zit. Ik luisterde in het verleden regelmatig naar zijn orgelfilmpjes. Ik sprak vorige week trouwens nog een collega die ook lid is van jullie gemeente.
Mooi adventslied. Soms is het geloof meer een hopen op, en en verwachten van, dan een vast vertrouwen. Psalm 40:18 Ik ben wel ellendig en nooddruftig, maar de HEERE denkt aan mij; Gij zijt mijn Hulp en mijn Bevrijder; o mijn God! vertoef niet.
Ik herinner me een Q&A waaerin Gert en Marjolein nog 'zoekende' waren. Dus ze hebben hier hun plekje gevonden?
Veenendaal en Voorthuizen liggen bepaald niet naast elkaar.
Of ze moeten verhuisd zijn, kan ook.
Veenendaal?
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe ziet een refo-kerst er eigenlijk (bij u) uit?

Bericht door Geytenbeekje »

Arja schreef: Veenendaal?
Daar kerk jij toch?
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Hoe ziet een refo-kerst er eigenlijk (bij u) uit?

Bericht door Bourdon16 »

Geytenbeekje schreef:
Arja schreef: Veenendaal?
Daar kerk jij toch?
Dacht ik ook, maar dan verwissel ik je met iemand anders.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Hoe ziet een refo-kerst er eigenlijk (bij u) uit?

Bericht door Terri »

Ze heeft volgens mij al een paar keer gezinspeeld op het feit dat ze gedoogd wordt vanwege een enigszins afwijkende visie, maar goed wellicht zit ik er naast. Overigens ook geen idee waar ze kerkt hoor. :)
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe ziet een refo-kerst er eigenlijk (bij u) uit?

Bericht door Arja »

Terri schreef:Ze heeft volgens mij al een paar keer gezinspeeld op het feit dat ze gedoogd wordt vanwege een enigszins afwijkende visie, maar goed wellicht zit ik er naast. Overigens ook geen idee waar ze kerkt hoor. :)
Precies @Terri. Ik ben geen lid meer van een kerk in Veenendaal maar kerk er soms nog wel.
Plaats reactie