Kleine ergernissen

Klavart

Re: Kleine ergernissen

Berichtdoor Klavart » 07 Sep 2020, 10:13

refo schreef:
Orchidee schreef:Kleine ergernissen:
Serieus moeilijk en belachelijk doen over heel normale dingen.

Het is niet normaal om te praten over hongergevoel.

Waarom niet?

Terri

Berichtdoor Terri » 07 Sep 2020, 10:26

refo schreef:
Orchidee schreef:Kleine ergernissen:
Serieus moeilijk en belachelijk doen over heel normale dingen.

Het is niet normaal om te praten over hongergevoel.

Als je goed gekeken had zag je dat het tussen aanhalingstekens stond. Het is geen hongergevoel, maar het voelt zo.
Geen idee hoe ik het anders moet omschrijven.
Misschien moet ik het een 'maag-stoornis' noemen? Want het is wel degelijk een probleem.
Maar goed, beter niet te delen op een forum maar met m'n huisarts. :tilt
Wederom weer een les, niet te veel van jezelf blootgeven. :hum

merel

Berichtdoor merel » 07 Sep 2020, 15:04

Geen ergernis, maar wel iets waar ik mijzelf over verbaas. Ik zie in de kerkbode/gemeentecontact nu diverse oproepen staan om mee te doen aan bijbelstudies, toerustingskringen etc. Heel leuk, diverse onderwerpen spreken mij ook best aan. Ik verbaas mij er alleen over dat al deze bijeenkomsten overdag zijn. Is dit alleen voor de gepensioneerden en huisvrouwen? Errg bijzonder!

Orchidee

Berichtdoor Orchidee » 07 Sep 2020, 15:19

Wij hebben ook moedermorgens.
Met elkaar opvoedkundige dingen bespreken maar ook praktische dingen delen.
Elkaar steunen, een luisterend oor, praktische tips: heel waardevol lijkt mij!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!

merel

Berichtdoor merel » 07 Sep 2020, 15:26

Orchidee schreef:Wij hebben ook moedermorgens.
Met elkaar opvoedkundige dingen bespreken maar ook praktische dingen delen.
Elkaar steunen, een luisterend oor, praktische tips: heel waardevol lijkt mij!

Zeker heel waardevol, maar waarom geen moeder avonden? Of vader avonden ;)
De meeste kr vergaderingen zijn toch ook niet overdag?

Orchidee

Berichtdoor Orchidee » 07 Sep 2020, 16:18

Omdat er behoefte aan is overdag
Er is ook altijd kinderoppas
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!

Dodo

Berichtdoor Dodo » 07 Sep 2020, 16:24

Wij hebben ook overdag vrouwenkring, en dat bevalt ons goed. Zeker in gezinnen is er altijd wat 's avonds, en wij doen het onder schooltijd dus dat past heel aardig voor veel vrouwen.
Vandaag was de eerste keer, en we mochten helaas niet zingen. Dus hebben we met elkaar een psalm en een lied opgezegd. Dat ging ook prima, en is beter dan niks.

merel

Berichtdoor merel » 07 Sep 2020, 16:34

Ik denk dat de aanwas voor deze kringen de komende jaren wel kleiner zal worden. De meeste (kerkelijke)vrouwen die ik ken, werken overdag en zouden best willen deelnemen aan diverse kringen, maar dan in de avonduren.

Dodo

Berichtdoor Dodo » 07 Sep 2020, 16:39

merel schreef:Ik denk dat de aanwas voor deze kringen de komende jaren wel kleiner zal worden. De meeste (kerkelijke)vrouwen die ik ken, werken overdag en zouden best willen deelnemen aan diverse kringen, maar dan in de avonduren.

Ja, dat zou kunnen. Maar de meeste vrouwen werken niet fulltime, dat scheelt. En in de avond is het ook lastig. Dan moet de man thuis zijn, of je moet oppas regelen en dat is ook niet altijd haalbaar.

Hollander

Berichtdoor Hollander » 07 Sep 2020, 16:56

merel schreef:Ik denk dat de aanwas voor deze kringen de komende jaren wel kleiner zal worden. De meeste (kerkelijke)vrouwen die ik ken, werken overdag en zouden best willen deelnemen aan diverse kringen, maar dan in de avonduren.
In onze gemeente is dit juist naar de ochtend verplaatst, vanwege de volle agenda's in de avonduren...

DDD

Berichtdoor DDD » 07 Sep 2020, 16:58

De meeste mensen werken toch maar drie of vier dagen?

merel

Berichtdoor merel » 07 Sep 2020, 17:21

Dodo schreef:

Ja, dat zou kunnen. Maar de meeste vrouwen werken niet fulltime, dat scheelt. En in de avond is het ook lastig. Dan moet de man thuis zijn, of je moet oppas regelen en dat is ook niet altijd haalbaar.

Als die laatste twee argumenten gebruikt zouden worden om een kr vergadering overdag te houden, zou er veel commentaar komen.

DDD schreef:

De meeste mensen werken toch maar drie of vier dagen?

Klopt, maar dat betekent niet dat dag 5 en 6 vrije dagen zijn?

Mannetje

Berichtdoor Mannetje » 07 Sep 2020, 17:25

Tja, in de kerk gaat men uit van de traditionele rolverdeling. En terecht, mijns inziens.

Waarbij ik maar meteen opmerk dat ik weet dat er soms noodgedwongen uitzonderingen op de hoofdregel zijn.
- Mannetje -

DDD

Berichtdoor DDD » 07 Sep 2020, 17:51

Mannetje schreef:Tja, in de kerk gaat men uit van de traditionele rolverdeling. En terecht, mijns inziens.

Waarbij ik maar meteen opmerk dat ik weet dat er soms noodgedwongen uitzonderingen op de hoofdregel zijn.

Dat mag ik toch niet hopen. Dat zou ik erg gek vinden. Ik geloof er trouwens ook niets van.

Maar kerkenraadsvergaderingen zijn voor alle kerkenraadsleden 'verplicht'. Bij bijbelstudie kun je in een grotere gemeente kiezen voor meerdere morgengroepen en avondgroepen. Ik vind dat niet vergelijkbaar.

Terri

Berichtdoor Terri » 07 Sep 2020, 19:34

merel schreef:Geen ergernis, maar wel iets waar ik mijzelf over verbaas. Ik zie in de kerkbode/gemeentecontact nu diverse oproepen staan om mee te doen aan bijbelstudies, toerustingskringen etc. Heel leuk, diverse onderwerpen spreken mij ook best aan. Ik verbaas mij er alleen over dat al deze bijeenkomsten overdag zijn. Is dit alleen voor de gepensioneerden en huisvrouwen? Errg bijzonder!

En de mannen dan?
Bij ons zijn de Bijbelkringen allemaal 's avonds, op één na, die wordt 's morgens gehouden voor een groep 70 plussers.

Terug naar “Overige”