Kleine ergernissen

-DIA-

Re: Kleine ergernissen

Berichtdoor -DIA- » 05 Sep 2020, 23:24

In de omgeving van Salland was het tot in de jaren 60 gewoon dat men op het platteland voor het naar bed gaan een bord met broodpap at. Dat was gebroken witbrood in melk gekookt met brokjes boerenroggebrood erin. Wij hebben dat toen ook wel eens gegeten, al was het dan niet in de avond. Het was best te goed te eten...
Over elke berg leidt een pad, hoewel het niet altijd zichtbaar is vanuit de vallei

refo

Berichtdoor refo » 07 Sep 2020, 07:11

Orchidee schreef:3 volwaardige maaltijden, 3 tussendoortjes zijn het beste voor je: bloedsuikerspiegel, hongergevoel, gezondheid én humeur!

O, daarom kijken die mensen in hongergebieden zo sip.

pierre27

Berichtdoor pierre27 » 07 Sep 2020, 07:30

refo schreef:
Orchidee schreef:3 volwaardige maaltijden, 3 tussendoortjes zijn het beste voor je: bloedsuikerspiegel, hongergevoel, gezondheid én humeur!

Wellicht kijken ze zo omdat ze honger hebben.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.

merel

Berichtdoor merel » 07 Sep 2020, 07:41

Mara schreef:
merel schreef:Op een kommetje yoghurt red ik het echt niet. Het liefst ontbijt ik met havermout, maar een paar volkoren boterhammen lust ik ook best.

Dat dacht ik ook en daarom deed ik er altijd roosvicee en muesli in. Desondanks snakte ik om 11 uur naar een plak cake of koek.
Maar sinds ik alleen volle yoghurt neem kan ik wel door tot 14 uur als het moet.
Terri schreef:Wat ik heel lastig vind is dat rare 'hongergevoel' in de avond.

Ik herken dat toen wij nog om half 6 of 6 uur aten.
Maar toen de kinderen gingen studeren en later wilden eten, ging dat veel beter.
Als het knaagt neem ik een handje zoute pinda's (ben helaas allergisch voor noten)

Toch blijf ik alleen yoghurt erg weinig vinden, ook krijg je m.i. zo te weinig vezels binnen. Daarbij denk ik dat je met een steviger/groter ontbijt ook meer je lichaam en verbranding aanzet.

Wij eten tegenwoordig al om 16.30 uur aan tafel. ik zet zo uit school mijn eten al op en dat blijft nog wel even zo helaas. De kinderen moeten elke avond van 17.30-19.00 sporten. Na die tijd eten vind ik te laat worden voor hen en anders zitten wij nooit meer aan tafel met zn allen. Ik 'bewaar' vaak mijn yoghurt/kwark wel voor de avond als ik rond 20.00 uur weer trek krijg.

refo

Berichtdoor refo » 07 Sep 2020, 08:58

pierre27 schreef:
refo schreef:

Dan moeten ze 3 maaltijden en 3 tussendoortjes nemen.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 07 Sep 2020, 09:07

pierre27 schreef:
refo schreef:

Zou het niet komen door het ontbreken daar van Cup-a-Soup? :love
Over elke berg leidt een pad, hoewel het niet altijd zichtbaar is vanuit de vallei

refo

Berichtdoor refo » 07 Sep 2020, 09:12

Ik denk het ook.

Mijn kleine ergernis is al dat gepraat over eten en over hongergevoel.

Jantje

Berichtdoor Jantje » 07 Sep 2020, 09:14

refo schreef:Mijn kleine ergernis is al dat gepraat over eten en over hongergevoel.
+1:((
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

Orchidee

Berichtdoor Orchidee » 07 Sep 2020, 09:14

Kleine ergernissen:
Serieus moeilijk en belachelijk doen over heel normale dingen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!

Zeeuw

Berichtdoor Zeeuw » 07 Sep 2020, 09:15

merel schreef:
Toch blijf ik alleen yoghurt erg weinig vinden, ook krijg je m.i. zo te weinig vezels binnen. Daarbij denk ik dat je met een steviger/groter ontbijt ook meer je lichaam en verbranding aanzet.

Wij eten tegenwoordig al om 16.30 uur aan tafel. ik zet zo uit school mijn eten al op en dat blijft nog wel even zo helaas. De kinderen moeten elke avond van 17.30-19.00 sporten. Na die tijd eten vind ik te laat worden voor hen en anders zitten wij nooit meer aan tafel met zn allen. Ik 'bewaar' vaak mijn yoghurt/kwark wel voor de avond als ik rond 20.00 uur weer trek krijg.

Moet dat echt? Ik vind dat wel heel heftig iedere dag.

merel

Berichtdoor merel » 07 Sep 2020, 09:17

Niet steeds hetzelfde kind, maar elke dag een ander kind
Laatst gewijzigd door merel op 07 Sep 2020, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Mara

Berichtdoor Mara » 07 Sep 2020, 09:48

-DIA- schreef:In de omgeving van Salland was het tot in de jaren 60 gewoon dat men op het platteland voor het naar bed gaan een bord met broodpap at. Dat was gebroken witbrood in melk gekookt met brokjes boerenroggebrood erin. Wij hebben dat toen ook wel eens gegeten, al was het dan niet in de avond. Het was best te goed te eten...

Niet alleen in Salland, ook in de westerse stad hadden sommige mensen boerengewoontes.
Onze buurman at vrijwel elke avond een bord aardappels met karnemelk. Zijn vrouw schilde standaard wat extra piepers.
Ik at vroeger tussen de middag vaak broodpap. Maar ik zou het echt niet meer hoeven.
merel schreef:Toch blijf ik alleen yoghurt erg weinig vinden, ook krijg je m.i. zo te weinig vezels binnen. Daarbij denk ik dat je met een steviger/groter ontbijt ook meer je lichaam en verbranding aanzet.

Die vezels krijg ik later wel binnen hoor. En het verbranden gaat kennelijk ook prima want ik heb geen afslankdieet nodig.
Ik ben een bezig bijtje, snoep niet onnodig en weet maat te houden.
Ik zie met verwondering hoeveel mensen snacks meesjouwen in hun tas als ze een uurtje op bezoek gaan in het verpleeghuis bijvoorbeeld.
Bij dat kopje koffie moet dan een meegebrachte sultana of rijstwafel gegeten worden.
Of twee-driemaal opscheppen bij een all you can eat. Dat is aan mij al helemaal niet besteed.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

Tiberius
Moderator

Berichtdoor Tiberius » 07 Sep 2020, 09:56

Twee/drie keer is juist erg weinig voor een all you can eat, dan moet je meer denken aan zes of zeven keer.

Mara

Berichtdoor Mara » 07 Sep 2020, 10:00

Tiberius schreef:Twee/drie keer is juist erg weinig voor een all you can eat, dan moet je meer denken aan zes of zeven keer.

:oO
Vorig jaar hadden we een brunch. Als dessert was er taart.
Je ziet dan mensen met 3 verschillende taartpunten weglopen.
Waar laat je dat?? Het lijkt wel of sommige mensen een doorlopende buis hebben waar het in valt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

refo

Berichtdoor refo » 07 Sep 2020, 10:02

Orchidee schreef:Kleine ergernissen:
Serieus moeilijk en belachelijk doen over heel normale dingen.

Het is niet normaal om te praten over hongergevoel.

Terug naar “Overige”